..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Tarih, hiçbir zaman orada bulunmamış kişiler tarafından anlatılan hiçbir zaman olmamış olaylarla dolu bir yalan. -Santayana
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Politik Olaylar ve Görüşler > NUMAN MAS




25 Haziran 2006
Vah!vah! Sen Çok Hastasın Gel Başbakan Ol!  
Siyaset mi?... Siz mi... Hıh! Neniz Var Kuzum?

NUMAN MAS


Sakın bana kızmayın, önce babalarınıza sorun, "ben açlıktan ölseydim ne yapardın baba?" diye.


:BDAI:
Geçen bi gazete de okudum. "Mesut Yılmaz siyasete dönebileceği mesajlarını verdi". Ya hakikaten iğrençsiniz. Biz sizi istemiyoruz artık. Bu milletin daha dürüst, daha adam gibi adam, daha bilinçli, koltuğa daha yakışan, cemiyet içerisinde 'işte bu benim başkanım' dedirtebilecek liderlere ihtiyacı var. Sizler sadece bilinçlenmekten uzak tutulmuş bir halkın, yanlışlıkla ve hatta kararsızlıkla koltuklara oturttuğu geçici piyonlardınız. Biz sizleri, vezirlere, şahlara yem yaptık. Uzak durun artık bizden. Siyaset, yapabileceğinizi sandığınız kadar basit bir olay değil. Yapamadıklarınız, yapamayacaklarınızın teminatı durumundadır. Ama tahmin ediyorum ki, sizde birileri gibi öldükten sonra efsaneleştirilebilirliliği olan zümredensiniz. Baksanıza, şu an sağlıklı olsaydı ve siyasete dönebilir mesajları veren bir Ecevit olsaydı karşımızda, onada bugün size gösterilen ilgisizlikten başka bi pay düşmeyecekti. Ama ne varki, bizim milletimiz duygusal. Yatağa düşerseniz, sadece tedavi anlamında yardımcı olmaktan öte geçip, duygusal şovlar yapılır hastahane önlerinde. Daha düne kadar, bugün hastahane de yatan sayın Ecevit, arasıra uyuya kaldığı başbakanlık binasında idi ve bizler de, o binanın önünde, dertlerimizi anlatabilmek için gah soyunduk gah yazarkasa fırlattık. Bugün bunların hepsi unutulmuşcasına hastane önünde şov yapar olduk. Elbette bir insanı ölüme terk edelim demiyorum. Bırakın sevenleri (halkın duygusal şovunun gazına gelip hala daha siyasi yapılanmaya gitmeye çalışan, ayakta zor duran ki, beyninin nasıl cıvıklaştığını tahmin bile edemediğim Rahşan Hanım ve biz zamanlar 'babam' diyip, iş çıkar meselesine dönünce yüzüne bile bakmayıp, sağlamaya çalıştığı çıkarcı hedefi tam tersine vurunca kamuoyundan epey uzaklaşan ve hazır bi bahane deyip tekrar 'babam' diyerek, hastahane önünde tesadüfen gelen gazetecilere bir kısım demeç veren ve bu yolla tekrar göz önünde bulunmaya çalışan Hüsamettin Özkan) beklesin onu kapısında. Biz çok fazla müdahale etmeyelim. Duygusallığa kapılmaya gerek yok. Hepimizin annesi, babası, kardeşi ya da dedesi ölüyor bu dünya da. Ve emin olun ki, hiç birimizin ölenleri bu ülkeye onlar kadar zarar vermedi. Keşke haberim olsaydı da, onlar gibi beceriksiz siyasetçilerin ölümlerini ya da hastalıklarını izlemek yerine, siz!lerin taziyelerini paylaşabilseydim. Çok daha onurlu olurdu.

   Dolayısıyla, artık bu devri geçmiş fosillerin sadece ibretlik durumlarından yararlanmayı bilelim. Çok fazla puan vermeyelim bunlara. Mesut Yılmaz'ın yüce divandan beraat etmesi hiç bir şekilde ölçü olmamalı. Zira, ben hakikaten profesyonel bir yiyici isem, her türlü minareyi çalarım ve kılıfınıda hazırlarım. Bugün sokaklarda ne kadar çok suçlu var hepimizin malumu. Ispatlanamamış suçlularla dolu. Bunun için, yüce divandan beraat eden bir insanda aktır paktır gibi bir sonuca ulaşamamalı nazarımızda. Zira biz bu insanları, yüce divana sevk edildiklerinde tanımadık. Biz bu insanları bu ülkeyi yönetirken tanıdık. Ne haltlar çevirdiklerini, biz onları makamlarında iken tahmin ettik. "imam hatiplerin yolu bu meydandan geçer", "AB yolu bu meydandan geçer" dedikleri zamanlardan itibaren tanıdık. Bre sahtekâr olabilme ihtimali olan insan!, sen bir kere kumarbazın birisin. Sen kimsin, imam hatip kim, sen kimsin, kendi paranın muhasebesini yapamazken, devlet yönetmeye soyunmak kim, sen kimsin, daha konuşmayı bilmezken, politika (blöfler,entrikalar,senaryolar ve bunlara karşı aynı manteliteyi üretmek) yapmak kim. Otur oturduğun yerde. Bu milletin verdiği cevap yetmedi mi? Unutulmuştur nasılsa mantığıyla, bu milletin duygularını suistimal etmek suretiyle tekrar bu milleti buhrana sürükleme. Hoş bu millet sana bu fırsatı vermez ama, tekrar senin o karikatüristik suratını Tv lerde görmek bile beni şahsen psikolojik bunalıma sokar. İstemiyoruz seni, Ahu Tuğba ile aşk yaşamaya çalışan insanları konu yapan 0-5 yaş zeka programlarında bile görmek istemiyoruz seni ve senin gibileri. Sistemi aldatabilirsin ama bu milleti asla. Sistem, kurallardan oluşur ama bu milletin bilinci, kural tanımaz. ahlak dışı emellerini, parfümlemiş olabilirsin ama bu milletin bilinci sen ve senin gibilerin pisliklerini hazmetmez. Yeni hasta, eski başbakanın birileri için "içime sindiremiyorum" dediği gibi, bizde sizlerin, suratlarınızdan tutun, fikirsizliklerinize kadar hiç bir şeyinizi sindiremiyoruz.

Not: Afyon, Dinarda, Ecevit döneminde gerçekleşen ve savaş yılları dahil, Cumhuriyet ve hasta! Osmanlı döneminde dahi, yaşandığı vesikalanmayan bir olay yaşanmıştı hatırlarsanız. Bir baba çıkmış ve, "oğlum açlıktan öldü" demiş, hakikaten de, küçük çocuğun açlıktan öldüğü belgelenmişti. Bana sadist diyebilirsiniz ama, ben bunların, bu dünyada biraz daha acı çekmeleri için yalvarıyorum Allah'a. Sakın bana kızmayın, önce babalarınıza sorun, "ben açlıktan ölseydim ne yapardın baba?" diye.
Dualarımla...



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın politik olaylar ve görüşler kümesinde bulunan diğer yazıları...
Sıktı Artık Bu Aptallık!
Atatürk Karikatürü!
Hitler'in Piçi İsrail

Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Kendimi Seviyorum!
'Seni Mankenle Yakalayalım!'
1 - 1,5 - 2 - 2,5 - 3 - 3,5 - 3,5 - 3,5 - ,35...
Böyle Haklı Çıkmaya Lanet Olsun!
İnsan Olmaktan İstifa Edelim mi Hep Beraber!

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Mavi Bir Ölüm [Şiir]
Fahişe Ruhlar (1) [Deneme]
Fahişe Ruhlar (3) [Deneme]
Kalbim Ağlarken, Kıçım Güldü! [Deneme]
Fahişe Ruhlar (2) [Deneme]
Ünlü Olmak İçin Kime Vermem Lazım? [Deneme]
Kız Olmak, ve Sevmek mi? İspatlayın... [Deneme]
Herşey Anlaşılmayacak Kadar Basit! [Deneme]


NUMAN MAS kimdir?

Hep insanı, insanı ve insanı düşünürüm. İnsanı düşündükçe, Allah'a ulaşırım, insanı ona sorarım, Hep sevdiğini söyler bana, rahmet edeceğini, istedikçe affedeceğini. Allah'ı düşünürüm, insana ulaşırım, insana sormama gerek bile kalmaz, hep ihanet! ihanet! ihanet!. . .

Etkilendiği Yazarlar:
Okuduğum herkesten, ama az ama çok etkilenirim. Abdurrahman Dilipaktan tutun, Dostyevskiye kadar...


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © NUMAN MAS, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.