..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
İnsan gülümsemeyle gözyaşı arasında gidip gelen bir sarkaçtır. -Byron
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Sevgi ve Aşk > Orhan TURAN




13 Mart 2006
Rüzgar!..  
YIKSAYDI, YIKARDI İŞTE...

Orhan TURAN


Bekâretimi verdiğim o gözlerinden başka, değmediyse yüreğim hiçbir tınıya, bu aşkta günah aramak neden? Adı konmamış ve konulamayacak bir ayrılık bıraktın bana… Rüzgar! Dinseydi dinerdi işte!


:BAAB:
Rüzgar!
Bitseydi biterdi işte…
Zamanla unutulmuş bir düş değildi. Umulması imkânsız bir ütopya hiç değil…
Her yağmur damlasında sen düştün gölgeme, her güneşte sen vardın yağmurumda ve en umulmadık zaman dilimlerinde sesini duydu kulaklarım…
Diyorsun ki olmayacak hiçbir şey eskisi gibi!
Izdırabıma bin mahşer sevgili, bin cehennem katarak uyurken, eskisi gibi hiçbir şey değil bilirim. Her şey yenisinin bir ötesinde ve katlarıyla çarpımı kadar buhranlı…
Ve senin söylediğin; bu mudur olmayacak olan?
Nasıl geçer bugün, nasıl biter bu gece, nasıl söylenir ki!..
Bekâretimi verdiğim o gözlerinden başka, değmediyse yüreğim hiçbir tınıya, bu aşkta günah aramak neden?
Adı konmamış ve konulamayacak bir ayrılık bıraktın bana…
Rüzgar!
Dinseydi dinerdi işte!
Her sabah aynaya baktığımda; “evet bu sabah bir beyaz daha var şakaklarımda”
Her akşam evimin masum hücre yoluna düştüğümde; “evet bu akşam biraz daha kış var”
Her yatağa girişimde, bu akşam biraz daha düş var kuracak!
Azıcık kaldı!
Önceleri büyüktü uyku öncesi hayaller, her gün eriterek düşlerime kuruldum. Yavaş yavaş azaldı, yavaş yavaş kesti faturamı düş perisi…
Önceki günlerden de daha az bu gece…
Söylesene nasıl geçer bugün, nasıl biter bu gece, nasıl söylenir ki!...
Bekaretimi verdiğim o dudaklardan başka, değmediyse yüreğim hiçbir yüze, bu sevgide günah aramak neden?
Rüzgar!
Geçseydi geçerdi işte!
Bu liman benim değildi hem, yabancı bir durakta beklemenin çilesini bilirsin işte!
Hepimiz yalnızız bu yolda ve hayat denen oyunda…

Öyle işte!
Yaşıyorum, bıraktığın ve her gün düşündüğün kadar…

Pek sorun etmiyorum artık Hasan Basri’yi… O bölmese de uykularım zaten bölünüyor…
Sonra caddeden akıp giden şarapçılar da dert değil… Onun dışında egzozu patlak motorların karın ağrıtan gürültüleri de ninni gibi geliyor.
Osmanlı Manavı’na takılıyor, çekirdek çitliyorum.
- “Nasılsınız millet!”,
- “Ben de iyiyim”,
- “Versene ordan biraz çekirdek”,
- “Bak bu Yükseller Çerezleri güzel oluyor işte”
Manav Metin iyi çocuktur. Bazen çürük çıksa da domatesleri…

Komiktir, hala hacı amcanın marketinden kazık yiyorum. Dört yıl oldu el muamelesi yapıyor adam bana, sekizlisi fiyatına alıyorum, ikili tuvalet kağıdını… Sorun etmiyorum değişen para birimimi…
Mutfakta, Ferit’in tost makinesi da elektrik kaçağı vermeye devam ediyor. Ama buzdolabı sağlam… Sensizlikte biraz daha fazla yiyorum galba…
Söylesene nasıl geçer bugün, nasıl biter bu gece, nasıl söylenir ki!...
Bekaretimi verdiğim ellerinden başka, değmediyse ellerim hiçbir ele, bu sevgide günah aramak neden?
Yazıyor çiziyor velhasıl avutuyorum bir ömürlük aşkımı, sakinleştirmek için en hırçın yanlarımı kalem kalem kusuyorum paragraflarımı… Aynı şeyleri mi yazıyorum ne? Evet aynı şeyleri yazıyorum ve her gün aynı yatağa uzanırken, her gece aynı duaya uyanıyorum. Aynı isteği diliyorum tanrıdan, aynı karamsarlığa kapılıyorum.

Rüzgar!
Yıksaydı yıkardı işte…






.Eleştiriler & Yorumlar

:: ***
Gönderen: elif tunçer / Sakarya/Türkiye
20 Temmuz 2006
sevgili orhan turhan..bu şiirinizi seslendirdim..msn'enizden beni sildiğiniz için size haber verme şansım olmadı..siz izin vermiştiniz..çok severek okudum..dinlemek isterseniz...http://www.hadipaylas.net/file.php?file=8e4dab4a8c8aaa0496bb14134d69e411 linki bu'dur..herşey için tşkler...saygılar.. Yazarın Notu: Elif beni çok utandırdın. Teşekkürederim. Üç elif vardı MSN'mde... Seni sildiğimi, bu mesajı yazdığında farkediyorum. Sen delisin:) çok güzel olmuş. Teşekkürler. Okursan bunu beni ekle; orhanturan26@hotmail.com




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın sevgi ve aşk kümesinde bulunan diğer yazıları...
Kahpe Kadın Mona Lisa…
Tarla Kuşuydu... Juliet!
Alışamadım Bu Kente
Sen İçimde Kal Ey Sevdiğim!
Ayıp Yalnızlıklar...
İşte Gidiyorum Çeşmi Siyahım
Eğil Kadın; Alnından Öpeyim!
Ne Zaman Çok İstesem Gelme!
Yaşadığımız "Hayalse", "Gerçeklerine" Lanet!
Tahta Kaşık

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Aşk mı Alışkanlık mı?
Lâl...
Allah"ın Arama Motoru!
Eylüle Teslim Bir Adam; Alpay…
Geçmişi Yad Edip, Şimdiye Sitem Etmektense, Şimdi İman Dileyip, Geleceği Güzelleştirmek Zamanıdır
Bacağımı Kaybettiğim An!
Sevgi Sonunda Yanmayı Getirir!..
Kime Aitsin?
Bir Garip Seyyahlık; Kendine Göçen...
Kırık

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Özledim [Şiir]
Yanacağım [Şiir]
Öncesi Yok [Şiir]
Seni Kendime Sakladım, Hepsini Bana Sapladım. [Şiir]
Bana Her Şey Seni Hatırlatıyor! [Şiir]
Benim Adım Mabure; [Şiir]
Su ve Ateş [Şiir]
Tüm Ayrılıklara Dair [Şiir]
Dua… [Şiir]
Utandım Filistin [Şiir]


Orhan TURAN kimdir?

Yazarken çarptığım kayalar, ruhumun akışını kemirince görüntü farklılaştı. Her otuzuna geldiğinde mi, muahasebe yapma gereği duyar insan. . . Cevaplanması gereken çok soru var şimdi. . . Allah'a af dileyerek, hayata ikinci defa başlamak. . . İkinci şans da bu olsa gerek!

Etkilendiği Yazarlar:
...


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Orhan TURAN, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.