..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
İnsandaki gerçek güzelliği ancak yaşlandıkça görebilirsiniz. -Anouk Aimee
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Öykü > Destan > Yusuf Sadi Eroğlu




8 Ekim 2005
Bomba İbrahim  
Yusuf Sadi Eroğlu
Adı İbrahim Çavuş’tu..Komutanları ona Bomba İbrahim de derlerdi.


:CIDB:
Çanakkale ve Kurtuluş savaşlarında bizzat savaşmıştı…Şimdi de Kıbrıs’ta Megalo İdea’cı istilacılara karşı savaşıyordu.Adı İbrahim Çavuş’tu..Komutanları ona Bomba İbrahim de derlerdi.Düşmanın yanında adeta bir bomba gibi patlardı..Günlerce Sakarya’daki cephesinde beklemiş,orada yatmış konaklamıştı..Görünen o ki daha savaş bitmemişti..Bir sabah kendini Kıbrıs’ta buluvermişti..Buna bir anlam verememişti ama uyurken arkadaşlarının kendisini gemiye bindirip Kıbrıs’a getirdiğini düşünmüştü..Kıbrıs’ın bu dağına yalnız bir şekilde bırakılmıştı..Herhalde burada bir görevi vardı..Hiç beklemeden nöbet tutmaya,etrafı gözlemeye koyuldu..Gözleri düşman askerlerini arıyordu..Derken ufukta düşman askerleri göründü,karşılarında da Türk askerleri vardı..Hemen koşup onlara yardım etmeliydi..Hilal ve Yıldızlı bayraktan Türk askerlerini tanımıştı..Düşman askerleri Türk askerlerine pusu kurmuş,onları arkadan vuracaklardı.O bunları çok açık görmüştü..Bunu Türk askerlerine haber vermeliydi..Zaten o tek başına bundan daha akıllıca bir şey yapamazdı..Hem bağırıyor hem de koşuyordu.. “Düşmanlar geliyor,düşmanlar” Uzakta olduğu için Türk askerleri onun sesini duyamıyordu.Derken o şimdi Türk taburuna iyice yaklaşmıştı..Türk askerleri de onu fark etmişler,düşman olabilir zannıyla silahlarına sarılmışlardı..Türk askerlerini kumanda eden Binbaşı Ahmet onların silahlarını yerine koymalarını istedi..Bu gelen besbelli bir Türk’tü..Türkçe olarak bir şeyler söylüyordu..Hem de üzerinde asker kıyafeti vardı..İbrahim Çavuş komutanın yanına yaklaştığında hemen selam verdi tekmil getirdi..Ahmet komutan onun bir meczup olabileceğini düşündü..Çünkü onun bahsettiği gibi bir Tabur Kıbrıs’ta yoktu..Fazla üstelemedi.. “Derdin nedir?” diye sordu…İbrahim Çavuş yüzünden akan teri silerek soluk soluğa “Düşmanlar efendim düşmanlar” Komutan telaşlı bir yüz ifadesiyle “Düşmanlar mı nerede onlar?” dedi..Bomba İbrahim: “Hemen şu tepenin arkasında efendim,sizlere pusu kurmuşlar,gözlerimle gördüm” deyiverdi..Binbaşı Ahmet 50 60 metre kalmış olan geçide, bir de İbrahim Çavuş’a baktı…Hemen bir keşif timini bahsedilen bölgeye gönderdi.Kendisi de onları takip etti.Gerçekten de İbrahim Çavuş’un dediği doğruydu..Bir elli metre daha gitselerdi, düşman ateşi altında şehit olacaklardı..Şimdi onlar yeni bir hamleyle düşmanı sıkıştırabilirlerdi.Binbaşı geri döndüğünde İbrahim Çavuş’u yerinde bulamadı..Erlere onu sorduğunda ise kimsenin onu görmediğini öğrendi..Bu olamazdı..Etiyle,kanıyla o İbrahim Çavuşu görmüştü..Bu hayal olamazdı..Üstelik adamın dediği de doğru çıkmıştı..”Herhalde dedi içinden meczubun biriydi..Belki de kaçtı gitti…” O bunları söylerken İbrahim Çavuş dağdaki yerini almıştı..Dikkat dolu gözlerle siperinden etrafı izliyor,düşman askerlerini arıyordu.Birden gökten, tüyleri ürperten bir ses İbrahim Çavuş’a seslendi “ Ey Şehit askerim benim. Vazifeni hakkıyla yerine getirdin..Şimdi sana yeni görev yerini bildiriyoruz.”

.Eleştiriler & Yorumlar

:: neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
Gönderen: nuriye çaycı / Diğer/Brezilya
1 Temmuz 2006
nnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnneeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeennnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnneeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeennnnnnnnnnnnnnneeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeennnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnneeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeennnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnneeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeennnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnneeeeeeeeeeeeeeeeeeeee




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın öykü ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Ömer Seyfettin Dirildi
Çok Boyutlu Hikaye
Babamı Amcamda Buldum
Robotlar da Sever
Vefalı Kedim

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Sen Var Ya Sen! [Şiir]
Çakkıdı Çakkıdı [Şiir]
Bâlibilen Dilinde Şiir [Şiir]
Üç Boyutlu Şiir [Şiir]
Miraciye [Şiir]
Sağanak Sen Yağıyor [Şiir]
Bülbüller Şehri İstanbul [Şiir]
Türkçe Hamile Beyanlara [Şiir]
Burası Sessiz Biraz [Şiir]
New Orleans'lı Siyahi Kirpiklerin [Şiir]


Yusuf Sadi Eroğlu kimdir?

Yazar edebiyatın her alanında çalışmalar yapıyor.

Etkilendiği Yazarlar:
Bütün yazarlardan az çok etkilendi. Zaten insanoğlunun özelliği değil midir iletişimde bulunduğu varlıklardan etkilenmek?


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Yusuf Sadi Eroğlu, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.