..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Sanat hem bir coşma, hem bir yadsıma işidir. -Camus
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yüzleşme > Funda BİLGİLİ




28 Eylül 2004
Canımın Ötesi Annem / Mektup I  
Funda BİLGİLİ
Canımın Ötesi Annem, Biliyorum pamuk ellerin dokunmayacak bu mektuba, yosunlarla renk kardeşi gözlerin dolaşmayacak satırlarımda. Ama ıslak duygularımı hissedeceksin kimbilir hangi meleğin yoldaşlığında... Nefes aldığım bu koskoca evrende, nefessizl


:BHFE:

Sorgular oldum iyiden iyiye yaşam denilen karmaşayı. Zaten iç hesaplaşmaları yoğun, farkındalıkları sarsıcı bir insandım. Daha da yoğunlaştım ölüm ve yaşam kavramlarının sonsuz kardeşliğine. An geliyor –ki özleminin damarlarımı yırtıp, kalbimi durduracağını düşündüğüm dakikalar- bir harabenin asla eski haline gelmeyecek kırık bir taşı oluyorum. Buz gibi ölüm kokuyor hava. Kanım donuyor bitişlerin sancısından. Sensizliğe, ölüme, kendi içimde bir kimsesizliğe teslim oluyorum. İçimde volkanlar patlayıp,lavlar sımsıcak acılara dönüşüp yakarken, bana yakıştırılmayan sessizliğimi kuşanıyorum. Paylaşmak, özümün parçalanmasını anlatmak, Don Kişot’un yeldeğirmenleriyle savaşı kadar çaresiz görünüyor gözüme. Kabuğuma çekilip kendime dönüyorum sessizce...

İnanılmaz geliyor ama, sensizliğe rağmen sürüyor yaşam. Mevsimler kısır bir döngünün içinde ardarda gelip, katması gerekenleri evrene katıp çekiliyorlar yaşamımdan. İlkbahar ilk defa bu kadar acımasızdı bu yıl. Seni, ruhumun yarısını, gözümün yaşına bakmadan söktü aldı kollarımdan. Yaz, sanki sen varmışsın gibi alevden elbisesini kuşanıp geldi sonra. Ve sonbaharda sıra. Zaten hiç şaşmazlar ki sıralarını. Funda’nın yüreğindeki yangın onların umurlarında mı?

Bilirsin günlük yaşarım ben. Anı yaşarım. Yaşadığım günün tekrarı yok biliyorum. Daha da fazla dört elle sarılmam gerektiğini öğrettin annem bana. Yapmak istediğim her şey için yarının çok geç olabileceğini çok iyi biliyorum. Buz gibi ölüm kokan hastane odası hep gözümün önünde. Anne sıcaklığına yakışmayan, soğuyan bedenin...Açılmayan gözlerin kabusum oluyor, kimi geceler. Ah annem, bak yazarken bile nasıl dağılıyorum. Ruhum gibi kelimelerim de darmadağın.

Halbuki sana güzel şeyler de söylemek istiyordum. Hani o yumuk ellerinle “güzel” işareti yaptığın (ne yazık ki söyleyemediğin) günlerdeki gibiyim dış penceremde. Sevdiğin gibi giyiniyorum, yüzümde ve bedenimde renkler dansediyor. Alacalı ve ışıltılı bir aynada bakıyorum hala gözlerime. Oysa bir hüzün gizli pırıltıların tam göbeğinde. Bir ben görüyorum onu, bir de sen. Ama o hüzün pırıltısının önderliğinde, kendi içinde akıp gidiyor yaşam denilen bilmece...

Ö – Z – L – E - M – E – K ...Bak bu kelimenin her harfine yalnız sana dair anlamlar yükledim annem. Çaresizce özlemenin anlamısın. Bir tarafta yaşama delice tutkun yanım, bir tarafta sana kavuşmanın özlemiyle yanıp tutuşan bir kadın...Gülüşlerine kilitli düşlere uyanıyorum her hayalde. Biliyorum anne kokun yeniden dolacak ciğerlerime, göğsüne yaslanıp doya doya içime çekeceğim gönlümce. Biliyorum pamuk ellerine yeniden değecek dudaklarım. Ben senin yavrunum. Canından kopan canım. Belirsiz bir zamanda, ama kavuşmalara yazgılı bir mekanda geleceğim sana...Rahat uyu canım annem dualarımla yoldaş olduğum yeni dünyanda...



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yüzleşme kümesinde bulunan diğer yazıları...
Otuzlarında Bir Kadın...
Canımın Ötesi Annem / Mektup (Iı)
Kendine Yolculuğun Arifesindeki Kadın
Mazinin Silgisi Yok
Sevginin Büyüttüğü Bebekler Hep Gülümserler Evrene... Damlam'a...
Yaşamın Yolları Tıkalıdır Kimi Zaman!
Canımın Ötesi Annem Mektup III
İyi ki Doğdum :)
İzin Verir misin Anneciğim?

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Seni, Seninle Paylaşamayacak Kadar Çok Seviyorum...
Tensiz Sevişmeleri Bilir misin Birtanem?
Hangi Kışın Karını Haziran'a Sakladın?
Sakın Seni Seviyorum Deme Bana!
Ben Seni Hiç Sevmedim Ki…
İyi ki Doğdun Üzüm Gözlüm
Aşkı Tanıyan Bir Kadın Asla Aşktan Azına Razı Olmaz
Hesapsız Aşkların Kadını
Eksik Sevdaların Sabıkalısı
Şah Damarındaki Üç Beş Sarı Saç Teli

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Sana Uyandım Bu Sabah [Şiir]
Nasıl Borçluysan Beni Yaşamaya, Öyle Mecburum Seni Yaşamaya [Şiir]
Konuşulmayan Bir Dil Gibisin Coğrafyamda... [Şiir]
İzmir'e Sığmayan Aşk... [Şiir]
Rüya Kaçkınım [Şiir]
Sökmüyor Çivi Çiviyi... [Şiir]
Aşk Doğdu [Şiir]
Darmadağın [Şiir]
İki Gülücüğün Kırmızı İzi [Şiir]
Şehirlere de Aşık Olunurmuş Hesapsızca / İzmir'im Özlemim Sana... [Şiir]


Funda BİLGİLİ kimdir?

www. fundabilgili. com fundabilgili@hotmail. com MİNİK BEBEĞİM “İMZAMI BIRAKTIM TENİNDE” KİTAPÇILARDA! Yazan insanların yazmaktan aldıkları en büyük haz; okuyan insanların yüreklerine dokunmayı başarabildiğini düşünmektir. İzedebiyat’ta yıllardır yazıyorum. Her yazı eklediğimde aynı heyecanı yeni baştan yaşıyorum. Yeni paylaşımlar, yeni yorumlar, dokunulan yeni yürekler… Türkiye’nin en iyi yazar ve okur kitlesinin buluştuğu bu site benim bir parçam haline geldi zamanla. Eksik hissettim kendimi satırlarım buradaki gözlerle buluşmayınca. Şimdi yeni bir gündoğumunda kelimelerim. İki kızımdan sonraki üçüncü çocuğumun doğum sevincini yaşar gibiyim. “İmzamı Bıraktım Teninde” adını verdiğim minik bebeğim artık kucağımda. Bu güzel doğumu paylaşmak istedim sizlerle. Çünkü beni destekleyen, bana yazma gücü veren dostlar sayesinde kavuştum bu kitaba. Okuduğum, beni okuyan, yorum yapan, yazılarımı kütüphanesine alan tüm İzedebiyat dostlarına teşekkürler!


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Funda BİLGİLİ, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.