Yaşamak ne güzel şey be kardeşim. -Nâzım Hikmet |
|
||||||||||
|
Çatlaklarımdan sızıyor aşksızlık kan gibi. Tek gözü yoklukla kör olmuş uğursuz bir kuş dolaşıyor semalarımda. Anımın andan farkı kalmadı. Farkındalıklarımın, ayrıcalıklarımın, anlamlarımın sebebi adam yok yanımda. Zamanla sınırlı biliyorum yokluk. Sessiz kalabilmeli, düşüncelerimi susturabilmeli, merakı kamçılayabilmeliyim. Aşk bunu gerektirir diye öğrettiler. Kaç ve kovalan. Yoksa sen de yok ol, varsa yanında kal. Yapamam ki… Hesaplı aşkların kadını olamam ki. Aşk hesapsızlıktır bana göre. Ay yırtılırken her gece onsuzluğun saldırgan oklarından, köşemde sessiz sedasız bekleyişlere esir olamam. Dilimde kanarken adının ürkek kuşu, ısırıp kendimi daha fazla kanatamam. Özgürlüktür aşk karşındakine gönül rızasıyla teslim olurken. Çelişkilerin fırtınalı denizinde duru bir su birikintisi bulabilmektir tüm sakinliğinle. Gizemin karanlık kanatlarına aşkı kazıyabilmek uğruna kaçmak değildir. Hesaplı kitaplı davranmaya başlanıldığı noktada aşkın sınırları sona ermiştir… Bin bir yüzü tek bir maskenin altına sığdırmaya çalışmak nasıl aşk olabilir ki? Adımların çılgınca bir arzuyla koşmak isterken aşka, çelme takmak duygularına. Ellerin titrerken bir telefonun tuşlarında o en özlediğin sese ulaşmak için, parmaklarını kırmak hayali kurallarla. Aşkı yakalayabilmek uğruna kaybetmek daha ilk anda. Hesaplı kitaplı aşkların anlamı bu benim dimağımda. Suyun tadı su gibi değilse, şeker erimiyorsa artık dilinde, acı bir tat yapışıp kalmışsa düşlerinin en sınırsız çizgisine, kendini zincirliyorsan yalan öğretilerle; ihanet etmek bu apaçık hem aşka hem kendine. Denklemler yok aşkın matematiğinde. Hatta aşk ve matematik kavgalı kavramlar. Aşık edebilmek için birilerini kendine, öldürmek bu içindeki aşkı acımasız bir katil gibi kendi ellerinle. Koşulsuz koşmaktır aşk hayallerinin peşinde. Narindir aşk çiçeği, yalanın simsiyah parmaklarının okşayışlarıyla açmaz. Özgürdür aşk güvercini, kanatlarına zoraki etiketler yapıştırılamaz. Kilitlemek kendini ışıksız zindanlara. Gölgelerle yaşamaya çalışmak aslından vazgeçip. Sisler içinde şaşırmışken yolunu, ilkyazın en çiçekli gününde gibi davranmaya çalışmak. İhtirasın harareti alevlerle bezemişken tenini, buz beyazıyla süslemeye çalışmak dış cepheni. Çırılçıplak kalmaktan korkarak, reddederek soyunmayı kuralları üstünden, bir korkak gibi kaçmak kendi siperlerine. Aşktan kaçmak bunun gerçek adı. Hesaplı davranmak kendini kandırmanın süslü yolu. Cesaretsizliğinin üzerini örtmeye çalışmak renksiz örtülerle. Ne zaman ki sıyrılır üzerinden plana, hesaba, kurala, tabuya dair pullar; işte o zaman aşk saklandığı yerden ortaya çıkar. Aşk sevmez yalanı, aşk sevmez saklambaç oynayanı. Gözlerin içine içine sokulmaya çalışıldıkça yasaklar isyanın tatlı hükümdarlığı başlar. Onu kendine aşık etmenin on kuralı diye başlar nutuklar. Kuralların içinde boğulmuş bir aşk nasıl nefes alır diye düşünülmez nedense hiç. Dik yokuşlarda aşkı soluksuz bırakmaktır ona hesap kitap bulaştırmanın diğer adı. Çıkarlarla süslenen, egoyla beslenen, kibirle renklenen sevgiler rengarenk balonlar gibi dolaşıyor gökyüzünde. Aşkın dokunuşunun hepsini birer birer patlatmaya yeteceğini unutmuş gibi. Kendi koymadığı kuralları kimse ona dayatamaz. Aşk adına aşka silah çekenlere inat doğaçlama yaşayacağım aşk seni. Her doğan günle yeni baştan tanımlayacağım. Çünkü, önceden yazılmış repliklerle aşk oyunu oynanmaz.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Funda BİLGİLİ, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |