Düşünce dilden, dil düşünceden doğar. -Platon |
|
||||||||||
|
Her geçen gün insanların biraz daha mantıktan uzaklaştıkları, kişilerin birbirlerine tahammül edememeye başladıkları, en ucuz şeyin insan yaşamı olduğu bir ülkede yaşasaydınız;
insanların her gün siyasetten biraz daha uzaklaştığı, oy vermemenin bile sözümona bir özgürlük göstergesine dönüştüğü, işsizliğin ve açlığın had safhada olduğu bir ülkede bulunsaydınız; ve bu ülkede her geçen gün sanata ve santçıya saygının azaldığını görseydiniz, üretmenin, konuşmanın, tartışıp doğruyu bulmanın giderek gereksizleştiğini farketseydiniz; bahsi geçen bu ülkede iyi bir şeyler yapmak için samimi bir çaba içerisinde olmanıza rağmen birkaç kişinin öldürüldüğü ufak bir mahalle kavgasında tüm isteğinizin uçup gidiverdiğini görseydiniz; bu ülkede doğruları söylemekle deli durumuna düşseydiniz ve deliliğe devam ederek sayısız ölüm tehlikesiyle burun buruna gelseydiniz; gösterdiğiniz en ufak ve en uygar tepkide başınıza bir silah dayanmasıyla yaşamdan korkacağınız bu ülkede, önünde sonunda sanattan soğuyup kendinizi ilgisizliğe verseydiniz; aynı işyerini paylaştığınız kişileri önünüzde engel, aynı okulu paylaştığınız arkadaşlarınızı da rakipleriniz olarak görmeye başlayıp sonunda onlardan uzaklaşarak içinize kapansaydınız; korkmaya başlasaydınız; korkmaya başladığınızda hep otelde yakılan sanatçıları, ders çıkışı bombalanan öğrencileri, telle boğulanları, şişlenenleri, ve diğerlerini anımsayıp korkunun esiri olsaydınız; sürekli önünüzün tıkandığını hissederek bunalsaydınız; Türkiye'yi özler miydiniz? Özlerdiniz elbette. Şunu bilin ki çok şanslı insanlarsınız; çünkü hala Türkiye'desiniz ve sizin ülkenizde yukarıdaki iç karartıcı durumların hiçbirisi yok. Şanslısınız; gönül rahatlığıyla odanıza çekilebilir ve mışıl mışıl uyumaya devam edebilirsiniz.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Anıl Gökpek, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |