..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Bir önyargıyı yok etmek, atomu parçalamaktan daha zordur. -Einstein
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > İtiraflar > Esin Yardımlı




10 Nisan 2004
Orman İneği...  
Esin Yardımlı
Böyle biriydi işte Orman İneği...


:CGEI:
Orman ineği sıçradı... Tıpkı çitin üstünden atlayan bir koyun gibi zıplardı Orman İneği. Ve kanatlı bir uçan domuzunkiler gibi olan kanatlarını çırptı, ama kanatlı bir uçan domuzunkiler kadar küçük olan kanatları kocaman cüssesinin uçmasını sağlayamıyordu... Sadece Selpak reklamındaki fil gibi her attığı adımda ‘güm!’ ‘güm!’ diye sesler çıkmasını engelliyordu... Kanatları sayesinde kendini kocaman bir şişe zeytinyağı kadar hafif, bir stady cam kadar yumuşak hareket eden bir denge harikası gibi hissediyordu Orman İneği...
Postu koyu kahvereni ve yeşil uzun tüylerdendi. Kapkara bir burnu vardı ve böğürtlen yemeyi severdi.. Kaloriferlerin içinde yetişen ahududuları aramak ise en büyük eğlencesiydi, çünkü bu sayede o kara burnunu her yere soktuğunu kanıtlamış oluryordu sanki...
Orman İneği’nin dört tane kulağı vardı. Bunlardan birinde dört tane delik vardı. Bu deliklerden birinde bir kuş tüyü, öbüründe bir parça ip, öbüründe halka şeklinde bir küpe, sonuncusunda ise kısa ve siyah bir kedi tüyü takılı dururdu. Kedi tüyünün rengi ay ışığı kadar karanlık ve siyahtı...
Orman ineği kanatlarını çırparak birazcık yükseldi ve bir fil kadar heybetli olan bedenini çitin üstünden atlayan koyunlarınki gibi bir sıçrayışla bir adım daha ileri götürdü.. Orman İneği tıpkı postu gibi olan koyu kahverengi ve yeşil bağcıklı postallarını giymeden şuradan şuraya yürüyemezdi çünkü.
Orman İneği’nin Karaltı, Siyah Beyaz ve Çayır Böceği diye üç arkadaşı vardı. Orman İneği bu üç arkadaşıyla çok iyi geçinirdi... Onlarla hep Ren geyikleri yapar dururdu. Bu geyiklerin de iki tane dal gibi boynuzları olurdu ve boynuzlarının ucunda kuşlar oturur şarkı söylerdi...
Orman İneği de şarkı söylemeyi çok severdi ve özellikle küçük ve açık kahverengi buzağlara ‘Möö Konserleri’ vermek için hiç bir fırsatı kaçırmazdı... Böyle biriydi işte Orman İneği...
Ama ‘Möö Konserleri’ dışında Orman İneği sadece miyawlardı.
Orman İneği Karaltı’nın ve Çayır Böceği’nin ardından çitlerin üstünden atlayan bir koyun gibi zıplamayı çok severdi. Siyah Beyaz’la el ele tutuşur ve onların ardından sıçrarlardı birlikte... Koyu kahverengi ve yeşil uzun tüylü postunu rüzgarın karıştırmasını da severdi... Limon Ağacı ile birlikte kremalı, zeytin ezmeli makarna yapmayı da severdi...
Karaltı, Siyah Beyaz, Limon Ağacı ve Çayır Böceği’nden başka Orman İneği’nin bir Fotoğrafçı’sı, bir Jack Amca’sı, bir babası ve bir de kardeşi vardı... Kara Burnu’na dik dik bakarak onlarla oturmayı çok severdi Orman İneği...
Karanlıkta görebilen yarasalarınkiler gibiydi gözleri, öyle ki, geceleri karanlıkta kitap okumayı başarırdı... Üstelik bundan hiç sıkılmazdı... Orman İneği kitap okumayı çok severdi... Yazmayı da severdi, Çayır Böceği’nin, Jack Amca’nın, Baba’nın ve Kardeş’in yazdıklarını okumayı da severdi... Orman İneği sürekli bir şeyleri sevip dururdu zaten...
Böyle biriydi işte Orman İneği...
Karanlık bir ormanın taa diplerinde, kocaman bir ağacın içine oyulmuş olan köstebek yuvasının içindeki mağarada; yüzükleri, küpeleri ve küçük kara karıncaları ile birlikte otururdu...
Şu anda da oradadır belki. Koyu kahverengi yeşil, uzun postunu toynaklarıyla düzeltiyordur belki. Ya da Karanlık Orman’ın taa diplerindeki kocaman ağacının önünde kanatlı uçan domuzlarınki gibi olan kanatlarının el verdiği ölçüde uçarak çitlerin üzerinden atlayan koyunlar gibi sıçrıyordur yine...
Zıp zıp zıp diye...
Zıp zıp zıp...
Zıp zıp zıp...
Zıp zıp zıp...
Zıp zıp zıp...
Zıp zıp zıp...
Zıp zıp...
Zıp...
Zıp.

.Eleştiriler & Yorumlar

:: çırp hep kanatlarını!
Gönderen: Yağmur Koya / İstanbul/Türkiye
1 Temmuz 2004
möööööööööööööööööööööö mööööööööööööööööööö möööööööööööööööö mööööööööööööö möööööööööö mööööööö möööö mö sevgiler, honk honk ;o)




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Bir Kavanoz Vişne Reçeli
Sevgili Okurum...

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Düş [Şiir]
İlkler... [Şiir]
Buzul Çağı [Şiir]
Nokta [Şiir]
Öğrendim Ki, Kleopatra Hiç Bir Zaman Kleopatra Değilmiş... [Öykü]
Bir Öykü [Öykü]
Kül [Öykü]
Aslında Sevimli Yaratıklar [Öykü]
Prenses ve Ejderha..! 1. Bölüm [Öykü]
Kedix ve Köpex [Öykü]


Esin Yardımlı kimdir?

. . .

Etkilendiği Yazarlar:
Gördüğüm, tanıdığım, hayal ettiğim, yapıtını okuduğum herkes.


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Esin Yardımlı, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.