..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Sevgi en azgın yüreği uysallaştırır, en uysal yüreği azdırır. -Alexis Delp
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yaşam > Esin Yardımlı




1 Mart 2004
Bir Kavanoz Vişne Reçeli  
...:)...

Esin Yardımlı


Vişne reçelinin tadı çok değişiktir. Çünkü sadece tatlı bir vişnenin, ekşi bir vişnenin ya da tatsız bir vişnenin tadını almayız ondan.


:DJII:
Yaşam bir kavanoz vişne reçeli gibidir. Acısıyla, tatlısıyla vazgeçilmez. Ama yine de bir gün biten, kavanozun dibini sıyırdıktan sonra dibindeki camı göreceğimiz gibi kesin, bir gün biten bir şeydir yaşam.
Vişnelerin çekirdekleri olur. Çoğalırlar... Çoğalırlar. Ağaçlardan küçük küçük ağaçlar oluşur. Ve bu küçük ağaçlar bir gün gelir yine meyvalar verirler. Bu işe yarar çekirdekler; başka çekirdekler getirmeye. Ve o çekirdekler de başka çekirdekler, başka çekirdekler getirir... Böyle devam eder bu. Ve aslında biliriz ki, bizim yediğimiz bir kavanoz reçel bunlardan sadece az bir kısmının meydana getirdiği ağaçlardan, oralardaki vişnelerden oluşmuştur.
Bazı vişneler vardır, olmamıştır henüz. ekşidir, acıdır tadı. Genç ve olmamış, ağızda tat bırakan... Yoğun tatları vardır onların. İnsanın ağzında ekşi bir his bırakırlar, ardından daha tatlı taneler gelse bile ağızda eriyip giden, damağımızdaki o ekşi tadı oluşturan vişne tanesini asla unutamayız.
Ve büyük vişneler vardır. Kocaman, tombul ve tatlı... Her ne kadar büyük bir kısmı yapay yollarla bu kadar büyütülmüş olsa da... Er ya da geç insan şöyle doyasıya, kendi isteği ve kendi gücü sayesinde büyümüş olan bir vişnenin tadına bakabilir bir kavanoz reçelde. O tadı da asla unutamaz, orası kesin. Belki o alacağı son kaşıktaki son vişne değildir, belki ardından bir kaşık daha yemek ister insanın canı. Ama o vişne de durur aklımızda bir yerlerde... Her zaman için.
Vişne reçelinin tadı çok değişiktir. Çünkü sadece tatlı bir vişnenin, ekşi bir vişnenin ya da tatsız bir vişnenin tadını almayız ondan. Yapılan her reçelin kıvamı farklı olur, hepsinde farklı farklı vişneler saklıdır. Kimisinden çekirdekler çıkar bazen, çok seğrek. Dişimize çarpar ve acıtırlar, sonr. yutarız onları. Unutur gider, vişne reçelinin, şu an ağzımızda duran güzelim bir vişnenin ekşi ve şekerli tadıyla baş başa bırakırız kendimizi. Ekşi ve şekerli... Her ne kadar bu ikisi zıt tatlar olsa da bir kavanoz reçelde birleşir ve dünyanın en güzel tadını meydana getirirler.
Sonra... Bir gün bakarız ki, bütün vişneleri yemiş insan. İrisiyle ufağıyla, tatlısıyla tatsızıyla... Ekşisiyle... Acısıyla... Bitmiş bütün vişneler. İnsan doymuştur artık. Kaşığıyla kavonozun dibini sıyırır... Kavanozun dibindeki cam görünür.
İnsan gözlerini kapar... Ve ağzında yediği onlarca vişnenin tadıyla mutlu ve huzurlu bir uykuya dalar. Bir daha uyanmamacasına.
Yaşam bir kavanoz vişne reçeli gibidir aslında.

.Eleştiriler & Yorumlar

:: (:
Gönderen: Nur / Ankara
8 Mart 2004
Bir kavanoz vişne reçeliyle harikalar yaratabilen nadir insanlardan birisin herhalde.Harika yazın için kutlarım seni. :)

:: :)
Gönderen: Guvercin / Ankara
4 Mart 2004
Acıktım Esin ya acıktırdın beni:) Vişne reçelini düşününce ne bileyim ya. Hani ekmeğin üzerinde duruşu. O ne asalet mideye gidince kaybolan:) Çekirdekler çekirdekleri doğurur ve hayat devam eder. Tebrikler güzel yazın için. Kendine iyi bak. Sevgilerimle..

:: :))))))
Gönderen: Duygu Ergun / İstanbul
2 Mart 2004
Valla Esin'cim ne desem boş.. Felsefe yapmışsın resmen. Kısa kesiyorum: Çok güzel :)))

:: Vişne, vişne, vişne...
Gönderen: Ömür İsfendiyaroğlu / İstanbul
2 Mart 2004
Yaşam bir kavanoz vişne reçeli... Evet güzel bir benzetme olmuş gerçekten... Yaşamda onun gibi ağdalı ve gözboyama adına türlü türlü güzelliklerle dolu... Ama insan hiç beklemediği bir anda bitiveriyor, elinde boş bir kavanoz kalakalıyorsun. Sevdiğine tattıramadan... Şu sıralar öyle sık karşıkarşıya geliyorum ki kavanozun dibiyle ama nereye kadar bilemem.. Hep birileri bir iki kaşık gerisin geri boşaltıyorlar.. Yaşam pamuk ipliğine bağlı. Ve vişne reçelini gerçekten seven birinin bittiğinde yerine bir diğerini alması imkansız... Senin için rahat düşünce ve duygularını bir çırpıda aktardığın, belki de bir kaşık reçeli ağzına götürürken, ya da ekmeğin kenarından akan reçeli parmaklarken aklına üşüşmüş hoş bir yazı olmuş. Gerçekten düşündüm aynı zamanda da vişne reçelini diğer çeşitlere göre daha bir sevdiğimi anımsadım:)




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Sevgili Okurum...
Orman İneği...

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Düş [Şiir]
İlkler... [Şiir]
Buzul Çağı [Şiir]
Nokta [Şiir]
Öğrendim Ki, Kleopatra Hiç Bir Zaman Kleopatra Değilmiş... [Öykü]
Bir Öykü [Öykü]
Kül [Öykü]
Aslında Sevimli Yaratıklar [Öykü]
Prenses ve Ejderha..! 1. Bölüm [Öykü]
Kedix ve Köpex [Öykü]


Esin Yardımlı kimdir?

. . .

Etkilendiği Yazarlar:
Gördüğüm, tanıdığım, hayal ettiğim, yapıtını okuduğum herkes.


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Esin Yardımlı, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.