..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Egoistlerin en güzel yanı başkaları hakkında konuşmuyor olmaları. -Lucille S. Harper
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > İlişkiler > seyfullah ÇALIŞKAN




2 Kasım 2003
Bana Karpuz Kesme  
seyfullah ÇALIŞKAN
Eski sevgilin dönecek. Biraz sabırlı ol. Sen öyle kolay bırakılır biri değilsin. Özürün, yalvarmanın bini bir para göreceksin. Ayaklarına kapanacak. Filmlerden alınmış, duymak için can attığın binlerce cümleyle af dileyecek. Her gelişinde, demet demet çi


:BCFE:
 

 

         BANA KARPUZ KESME
Bu gün seni arayan ben değildim. Sen aklını bana takmışsın. Daha akşam uzun uzun konuşmuştuk. Beni anla biraz, ne olur? Bütün gün seninle uğraşamam. Benim de işim gücüm var. Düpedüz haksızlık ediyorsun. Sıkıldım artık, iyice sıkıldım. Senin bu kadar kuruntulu biri olacağın aklımın ucundan geçmezdi. Seni bilmem ama ben yoruldum.
         “Ben sevgilin olamam ama, arkadaşın kalabilirim. Biz seninle yine eskisi gibi arkadaş kalalım. Henüz yeni bir aşka hazır değilim. Yüreğimde hala o eski sevgilimin izleri var. Bana biraz daha zaman tanımalısın. Olayları kendi akışına bırakalım. Bırakalım her şey kendiliğinden gelişsin. Kendi bildiğince aksın.”
         Bu kadar çetrefil sözcük nereden okunur, nereden öğrenilir? Aklım almıyor. Biz seninle önceden arkadaş değildik. Tanışalı birkaç ay bile olmadı. Çok sıradan, çok basit, çok gündelik şeyler yaşadıklarmız. Neden içinden çıkılmaz, karmaşık  bir hal almasına çalışıyoruz? Eski sevgilin, eski mutsuzlukların senin can simidin. Bütün hastalık halinin tek ilacı. Eski sevgilin, aspirin sevgilin... Olayların kendi akışını engelleyen kim?
Zaman içinde seni daha iyi anlıyorum. Dünyanın en eski ve en basit oyununu oynuyoruz. Ben kaçıyorum sen kovalıyorsun, sen kaçtığında da ben. Maça çıkmış eskirimciler gibiyiz. Kılıçlarımız önce havada. Birkaç adımla sen saldrıyorsun. Ben hızla geri çekiliyorum. Ardından hamle sırası bana geliyor. Eski sevgilin sırtımızda bağlı bir kablo gibi. Puanlarımızı yazıyor sanki. Görmediğimiz bir yerde oturmuş hakemliğimizi yapıyor. Sadece seyircilerimiz çoktan sıkılıp gitmişler. Kimsenin bize aldırdığı bile yok.
Her gün, her sabah daha hastalıklı bir ruh haline bürünmeden senden ayrılmayı düşünüyorum. Başarılı olabilmek için kötü adam olmak istiyorum. Sevmediklerini, seni tiksindiren şeyleri biriktiriyorum. Sonra pişman olsam bile kötü, aşağılık birini oynamak istiyorum. Oysa biz ikimiz de sıradan, uyumlu, kimseyi kırmak istemeyecek kadar iyi insanlarız. Bu ilişki beni iyice hasta etmeden, bir kere çamura bulanmak kaçınılmaz gibi görünüyor.
Aklından geçenleri bilmiyorum. Ama sen gitmemi istemiyorsun. Son günlerde kendimi yedek kulebesindeki oyuncu gibi hissetmeye başladım. Bir işaretle sahaya koşmaya hazır, tetikte bekleyen... Otomobilin şişirilmiş, beşinci lastiği, takılmaya hazır bekleyen stepnesi gibi.  Hem kalmalıyım, hemde senin bana uygun gördüğün sınırlar içinde beklemeliyim. Belirlenmiş rollerimi oynamalıyım: Elime tutuşturulmuş bir metinden sözler söylemeliyim. Dik durup, dik oturmalıyım.  İzin istemeden konuşmamalı, sen uygun görünceye kadar ayakta beklemeliyim. Temiz, uyumlu, kibar, saygılı olmalıyım.
Çok ağır sorumluluklar yüklüyorsun bana. Hiç olmazsa bunlar için bir de maaş bağlasan diyorum. Yılda iki kez giyecek, sürekli yiyecek ve yakacak yardımı da isterim. Oldu olacak emekliliğim olmalı, dört maaş ta ikramiye vermelisin. Bu kriz ortamında garanti çamura yatacaksın. Gel en iyisi, yol yakınken vaz geçelim. Yaşadığımız hem sana zulüm, hem bana ölüm.  
Bahaneler istemiyorum, haklı gerekçeler söylemeni de... Kırk dereden su getirmene de gerek yok. Cümleleri hırpalamanın, kavramları ve anlamları örselemenin de gereği  yok. Eski sevgilin dönecek. Biraz sabırlı ol. Sen öyle kolay bırakılır biri değilsin. Özürün, yalvarmanın bini bir para göreceksin. Ayaklarına kapanacak. Filmlerden alınmış, duymak için can attığın binlerce cümleyle af dileyecek.  Her gelişinde, demet demet çiçekler getirecek. Senin sevdiğin çiçekler...
Sakın hemen affedeyim deme. Biraz ağırdan al. Burnu iyice sürtsün. Seni bırakıp gitmek neymiş iyice anlasın. Hadi bana müsaade. Acele ettiğimi nereden çıkarıyorsun. Geç bile kaldım. Karpuz kesmeni istemiyorum. Sen benim yerime birkaç yedek bul. Birlikte karpuzun yanına kavun da kesersiniz. Aklıma gelmişken son bir şey daha söyleyeyim. Çekirdeklerini çitlemeyi unutmayın sakın.
Deniz Fenerinin Güncesinden

.Eleştiriler & Yorumlar

:: Ne siniz?
Gönderen: Nuket / Avustralya
2 Mayıs 2004
Siz yazar degilseniz! ben yazarin ne demek oldugunu bilmiyorum demektir!




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın İlişkiler kümesinde bulunan diğer yazıları...
Sonbaharı Hüznün Rekleri Boyar
Zamanım Olunca Seni Sevebilirim
Geçmiş Zaman Fıstıkları
Ayrılık Gecelerin Şarkısıdır
Tıriskadan Nağmeler

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Başka Türlü Bir Şey
Canan
Aşkı Anlatmak Haksızlıktır
Zaman Sen Yalansın
Nisan"ın Şuçu
Bahar, Badem, Çocuk
Mevsim Türlüsü 2
Bir Fırtına Tuttu Bizi
Delikanlıyı Bozan Yazılar
Romantizm Delikanlıyı Bozar

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Tabanca [Öykü]
Saman Altından Aşk Yürürse [Öykü]
Rakı Şişesine Ejderha Olduk [Öykü]
Gökçeada 3 [Öykü]
Ben İşin Kitabını Yazmıştım [Öykü]
Sokarım Seni Şalvarıma Çıkarırım Tozpembe [Öykü]
Nataşa, Mavra ve Rakı [Öykü]
Öyle Pat Diye de Ölünmez ki [Öykü]
Güvercinli Yazı - 1 [Öykü]
Emekleye Emekleye Emekli [Öykü]


seyfullah ÇALIŞKAN kimdir?

Ben yazar falan değilim. Yazma eğilimli biriyim. Durumum henüz tedavi gerektirecek kadar kronik hale gelmedi. .

Etkilendiği Yazarlar:
Bilmiyorum,


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © seyfullah ÇALIŞKAN, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.