..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Müzik söylenemeyeni, ama sessiz de kalınamayanı anlatıyor. -Victor Hugo
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Din > Muhammed Rıdvan Kaya




28 Aralık 2024
19'culuk İnancı ve Kur'an’a Uygunsuzluğu: Âl-i İmran 164 ve Tevbe 128 Ayetlerinin Tahlili  
Muhammed Rıdvan Kaya
19'culuk, son yıllarda bazı kesimler tarafından benimsenmiş ve özellikle Kur'an’da gizli bir 19 sayısı olduğu iddia edilmiştir. Bu inanç Kur'an’ın özünden sapmalarına sebep olmuştur. 19'culuk inancı, Kur'an’ın sayılarla ilgili çeşitli düzenlemeler içerdiğini savunarak, özellikle bazı ayetlerdeki sayılarla belirli anlamların çıkarılabileceğini ileri sürmektedir. Ancak bu inanç, Kur'an’ın özgün ve bütünsel anlamından sapmalara yol açmakta ve ayetleri, tarihsel ve bağlamsal bağlamlarından koparmaktadır. 19'cular, Tevbe Sûresi’nin son iki ayetini inkâr ederek, metni tahrif ettiklerini göstermiştir. Oysa, bu ayetler, Kur'an’ın özünden sapmadan anlaşılmalıdır.


:BB:
19'culuk, son yıllarda bazı kesimler tarafından benimsenmiş ve özellikle Kur'an’da gizli bir 19 sayısı olduğu iddia edilmiştir. Bu inanç Kur'an’ın özünden sapmalarına sebep olmuştur. 19'culuk inancı, Kur'an’ın sayılarla ilgili çeşitli düzenlemeler içerdiğini savunarak, özellikle bazı ayetlerdeki sayılarla belirli anlamların çıkarılabileceğini ileri sürmektedir. Ancak bu inanç, Kur'an’ın özgün ve bütünsel anlamından sapmalara yol açmakta ve ayetleri, tarihsel ve bağlamsal bağlamlarından koparmaktadır. 19'cular, Tevbe Sûresi’nin son iki ayetini inkâr ederek, metni tahrif ettiklerini göstermiştir. Oysa, bu ayetler, Kur'an’ın özünden sapmadan anlaşılmalıdır.
Âl-i İmran Sûresi 164. Ayeti:
"Rahman ve Rahim Allah'ın Adıyla: Andolsun ki Allah müminlere bir nimet olarak onların içinden bir elçi gönderdi. Onlara ayetleri okur, nefslerini temizler ve onlara kitabı hikmeti öğretir. (Onlarsa) daha önceden elbette apaçık dalâlet içindeydiler." (Âl-i İmran, 164)
Bu ayet, Allah’ın müminlere bir elçi gönderdiğini ve bu elçinin, müminlerin nefsini temizleyecek, onlara kitap ve hikmet öğretecek olduğunu bildirir. Elçinin görevi, müminleri doğru yola yönlendirmektir. Ancak, 19'culuk inancını savunan bazı kişiler, bu ayetin anlamını tahrif etmiş ve yanlış yorumlamıştır. Edip Yüksel gibi bazı yorumcular, "andolsun" ifadesini ayetten gizleyerek, metni eksik bir şekilde sunmuşlardır. Oysa bu ifade, ayetin vurgusunu artıran önemli bir dilsel unsurdur.
"Andolsun ki size içinizden azîz/üstün bir elçi geldi ki, size sıkıntı verecek şeyler ona ağır gelir, size çok şefkatli, çok merhametlidir." (Tevbe, 128)
Tevbe Sûresi’nin bu ayeti, Nebi Muhammed’in ümmetine olan şefkatini ve merhametini vurgular. Ayette, elçinin sıkıntıları taşımanın kendisine ne kadar zor geldiği ifade edilir. Bu, İslam toplumunun lideri olan nebinin, insanlık adına yaşadığı zorlukları ve özveriyi ortaya koyar. Buradaki benzer dil ve anlatım, Âl-i İmran Sûresi 164. ayetiyle paralellik göstermektedir.
19'culuk inancı, Tevbe Sûresi'nin son iki ayetini inkâr ederken, bu ayetlerin benzerliğini göz ardı etmektedir. Âl-i İmran Sûresi 164. ayetinin de benzer şekilde inkâr edilmesi gerektiği çıkarımına varılmalıdır. Zira her iki ayette de benzer üslup ve konu ele alınmıştır: Nebinin, ümmetine karşı olan sorumluluğu ve onların doğru yolda olabilmesi için gösterdiği çaba. Eğer bir kişi, Tevbe Sûresi’nin son iki ayetini inkâr ediyorsa, aynı şekilde Âl-i İmran Sûresi 164. ayetini de inkâr etmek durumundadır. Aksi takdirde, 19’culuk inancı mantıksal bir çelişki içerir.
Kur'an’ın meallerinde, özellikle 19'culuk inancını savunan kişiler tarafından bazı ayetler tahrif edilmiştir. 19’cular, âyetlerin orijinal anlamlarını değiştirebilmek için çeşitli stratejiler kullanmaktadır. Örneğin, Âl-i İmran Sûresi 164. ayetinin mealinde yapılan değişiklikler, ayetin özünden saparak, Kur'an’ın mesajını daraltan bir etki yaratmaktadır. Bu tür tahrifatlar, ayetin metnini yanlış bir biçimde sunarak, okuyucunun anlamdan sapmasına yol açmaktadır.
19'culuk inancı, Kur'an’a uygun bir yaklaşım sergilememekte ve ayetleri tahrif etmektedir. Âl-i İmran Sûresi 164. ayeti ile Tevbe Sûresi 128. ayetinin benzerliği, bu inancın Kur'an’ın özünden ne kadar uzaklaştığını gösteren bir örnektir. 19'cular, bu ayetleri inkâr ederken, aynı mantıkla diğer benzer ayetleri de inkâr etmek zorunda kalacaklardır. Kur'an’ın özüne sadık kalmak ve metinleri doğru bir şekilde anlamak, her müminin temel sorumluluğudur. Ayetleri bağlamlarından koparmadan, doğru şekilde anlamak hem İslam’ın özünü korumak hem de müminlerin doğru bir inanç ve yaşam biçimi benimsemeleri için önemlidir.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın din kümesinde bulunan diğer yazıları...
Şirk ve Aşkın İzdüşümleri: Bir İnsanlık Draması
Sadakat: İman ve İhlasın Gücü
Hadislerin Güvenilirliği ve Kuran’a Dayalı İslam Anlayışı
İslam'ın Özüne Dönüş: Kur'an Işığında Din Anlayışı
Hadislerin Yazımı ve Kuran’ın Tek Kaynak Olduğuna Dair Bir İnceleme
Yılbaşı ve İslam Perspektifi
Kur'an Mealini Okuma ve Cemaatlerin Yaklaşımı: Bireysel Bilinçten Toplumsal Bilince
Müzik ve Dansın İslami Perspektiften Değerlendirilmesi
Kur’an’ın Yeterliliği: Dinin Tek Kaynağı Olarak Allah’ın Kitabı
Namazın Önemi ve Kültürel Kısıtlamaların Namaza Etkisi

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Şirk ve Tevhid

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Hadislerin Yazımı ve Kuran’ın Tek Kaynak Olduğuna Dair Bir İnceleme [İnceleme]
Said Nursi'nin Müceddidler Üzerine Söyledikleri ve Günümüzün "Kur'an Yeterlidir" Düşüncesi [İnceleme]
Kur'an ve Hadisler Üzerine: Müslümanın Yönelimi [İnceleme]
Kuran’da Akıl ve Gelenek Üzerine: Müslümanların Karşılaştığı Zorluklar [İnceleme]
Kur’an ve Hadis: Dinin Kaynağı ve Uygulama Alanı Üzerine Bir İnceleme [İnceleme]
Kur’an’ın Yeterliliği: Dinin Tek Kaynağı Olarak Allah’ın Kitabı [İnceleme]
İslam'ın Özüne Dönüş: Kur'an Işığında Din Anlayışı [İnceleme]
Kuran ve Hadislerin Din Üzerindeki Yeri: Kuran’ın Kendine Yeterliliği [İnceleme]
Hadisler, Fitne ve Eleştirel Yaklaşımlar: Bir İnceleme [İnceleme]
İslam Anlayışında Çelişkiler ve Çözümler [İnceleme]


Muhammed Rıdvan Kaya kimdir?

Merhaba ben Muhammed Rıdvan Kaya 2014 yılından 2021 yılına kadar çeşitli platformlarda dini paylaşımlar yaptım. Birgün Herkes Etik Hacker Olur, Yapay Zekayı Herkes Öğrenir, Herkes Prompt Mühendisidir, 2024 YKS TERCİHLERİ İÇİN REHBER KLAVUZ kitaplarının yazarıyım.


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2025 | © Muhammed Rıdvan Kaya , 2025
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.