..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Yüz kişinin içinde aşık, gökte yıldızlar arasında parıldayan ay gibi belli olur. -Mevlana
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Öykü > Gülmece (Mizah) > Yaver ARANCIOĞLU




15 Haziran 2023
Ali’nin Hikayesi: Nükleer Füzyon Reaktörü Projesi  
Ali’nin Cesur Reddi

Yaver ARANCIOĞLU


Ali, asgari ücretle çalışan ve zor şartlarda yaşayan bir teknik personeldir. Patronu Savaş, ona nükleer füzyon reaktörü projesinde yer almasını teklif eder. Ancak Ali, bu projenin tehlikeli olduğunu düşünerek reddeder. Bu yüzden işten kovulur. Ali, yeni bir iş bulur. Yeni patronu Vural, ona güneş enerjisi projesinde yer almasını teklif eder. Ali, bu projeye ilgi duyar ve kabul eder. Bu öykü, Ali’nin hayatındaki değişimi ve karşılaştığı zorlukları mizahi bir dille anlatıyor.


:HCI:
Ali, İstanbul'da yaşayan ve taze ve sağlıklı gıda üreten bir şirkette teknik personel olarak çalışan bir gençtir. Ancak asgari ücretle çalıştığı için hayatı çok zordur. Her ay kirasını ödemek için büyük çaba sarf eder. Ayrıca diğer masraflarını karşılamak için ek işler yapar. Kendisi taze ve sağlıklı gıda üreten bir şirkette çalışmasına rağmen, bu gıdaları yiyemez. Çünkü bu gıdalar çok pahalıdır. Genellikle ucuz ve hazır gıdalarla beslenir.

Ali'nin patronu Savaş ise çok zengin ve cimri bir adamdır. İşçilerine adil ve yeterli bir ücret ödemeyen Savaş, onları sömürür. İşçilerine sürekli baskı yapar, fazla mesai yaptırır, iş güvencesi vermez. Savaş, işçilerinin emeğini değil, kârını düşünür.

Bir gün Savaş, Ali'yi odasına çağırır.

- Savaş: Ali, sana bir teklifim var.
- Ali: Buyurun patron.
- Savaş: Şirketimizin yeni bir projesinde yer almak ister misin?
- Ali: Hangi proje?
- Savaş: Taze ve sağlıklı gıdayı nükleer füzyon reaktörü kullanarak üretiyoruz.
- Ali: Nükleer füzyon reaktörü mü? Ne o?
- Savaş: Bilmiyorum, ben de duydum. Ama çok karlıymış.
- Ali: Peki bu proje ne kadar güvenli?
- Savaş: Bilmiyorum, ben de merak ediyorum. Ama çok karlıymış.
- Ali: Peki bana ne kadar maaş vereceksiniz?
- Savaş: 10.000 TL.
- Ali: 10.000 TL mi? Bu maaşla nasıl yaşayacağım?
- Savaş: Bilmiyorum, ben de yaşayamam. Ama çok karlıymış.
- Ali: Hayır, teşekkürler. Bu teklifi kabul etmiyorum.
- Savaş: Ama Ali, bu senin için büyük bir fırsat. Bu projede yer alırsan, taze ve sağlıklı gıda yiyebilirsin.
- Ali: Nasıl yani?
- Savaş: Şey, üretime destek vermen gerekebilir. Yani reaktöre atlayıp gıdaları karıştırman lazım.
- Ali: Ne? Siz deli misiniz? Ben kendimi feda etmem.
- Savaş: Ama Ali, bu senin için büyük bir onur. Bu projede yer alırsan, tarihe geçersin.
- Ali: Nasıl yani?
- Savaş: Şey, reaktör patlarsa sen de patlarsın. Ama sonra seni anarlar.
- Ali: Kim anar beni?
- Savaş: Şey, ben anarım. Belki de anmam. Ama çok karlıymış.

Ali bu teklifi duyunca çok şaşırır. Ali, nükleer füzyon reaktörünün ne olduğunu bilmez. Ayrıca bu projenin ne kadar güvenli olduğunu da sormak ister. Ancak Savaş bunlara cevap vermez. Savaş, Ali'ye bu teklifi kabul etmesi için baskı yapar.

Ali ise bu teklifi kabul etmek istemez. Çünkü Ali, bu projenin hem kendisi hem de çevre için tehlikeli olabileceğini düşünür. Ayrıca Ali, bu maaşla yaşamını sürdüremeyeceğini de bilir.

Ali Savaş'a hayır der. Savaş ise bunu kabullenemez. Savaş, Ali'yi ikna etmeye çalışır. Ancak Ali direnir.

Savaş sinirlenir ve Ali'yi işten kovar.

Ali ise işsiz kalır.

Ali çok üzülür ama pes etmez.

Ali iş aramaya başlar.

Ali bir süre sonra başka bir şirkette iş bulur.

Bu şirket de taze ve sağlıklı gıda üreten bir şirkettir.

Ancak bu şirketin patronu Vural farklıdır.

Bu şirketin patronu Vural işçilerine adil ve yeterli bir ücret ödemektedir. Bu şirketin patronu Vural işçilerine saygılı davranmakta, çalışma koşullarını iyileştirmekte, iş güvencesi vermekte ve asgari geçim indiriminden yararlandırmaktadır. Bu şirketin patronu Vural işçilerinin emeğini değil, mutluluğunu düşünmektedir.

Ali bu şirkette çalışmaya başlar.

Vural onu sıcak bir şekilde karşılar.

- Vural: Ali, hoş geldin. Seni aramızda görmekten çok mutluyuz.
- Ali: Teşekkür ederim. Ben de burada çalışmaktan çok mutluyum.
- Vural: Sana bir sorum var. Neden eski işinden ayrıldın?
- Ali: Şey, eski patronum Savaş bana nükleer füzyon reaktörü projesinde yer almamı teklif etti.
- Vural: Nükleer füzyon reaktörü mü? Ne o?
- Ali: Bilmiyorum, ben de bilmiyorum. Ama çok tehlikeliymiş.
- Vural: Peki sen ne yaptın?
- Ali: Hayır dedim ve işten kovuldum.
- Vural: Vay canına, çok cesursun. Seni tebrik ederim.
- Ali: Teşekkür ederim. Ben de sizin gibi iyi bir patron bulduğum için çok şanslıyım.
- Vural: Sana bir teklifim var. Şirketimizin yeni bir projesinde yer almak ister misin?
- Ali: Hangi proje?
- Vural: Taze ve sağlıklı gıdayı güneş enerjisi kullanarak üretiyoruz.
- Ali: Güneş enerjisi mi? Ne o?
- Vural: Güneş enerjisi, güneşten gelen ışık ve ısı enerjisidir. Bu enerjiyi elektrik enerjisine veya ısı enerjisine dönüştürerek kullanabiliriz.
- Ali: Peki bu nasıl yapılıyor?
- Vural: Şey, bunun için güneş panelleri, güneş pilleri, güneş kolektörleri gibi araçlar kullanılıyor. Ama biz bunlardan daha ileri bir teknoloji kullanıyoruz.
- Ali: Nasıl yani?
- Vural: Biz güneş enerjisini doğrudan bitkilerin fotosentez yapmasını sağlamak için kullanıyoruz. Böylece bitkiler daha hızlı ve daha sağlıklı büyüyor.
- Ali: Vay canına, bu çok ilginç.
- Vural: Evet, öyle. Bu proje çok yenilikçi ve çok karlı.
- Ali: Peki bana ne kadar maaş vereceksiniz?
- Vural: 15.000 TL.
- Ali: 15.000 TL mi? Bu maaşla nasıl yaşayacağım?
- Vural: Özür dilerim, seni kırmak istemedim. Sadece seni şaşırtmak istedim. Sana 25.000 TL vereceğim.
- Ali: 25.000 TL mi? Gerçekten mi?
- Vural: Evet, gerçekten. Senin gibi deneyimli ve yetenekli bir teknik personele sahip olmak istiyorum. Ayrıca senin mutlu olmanı da istiyorum.
- Ali: Çok teşekkür ederim. Siz çok iyi bir patronsunuz.
- Vural: Rica ederim. Ben de senin gibi iyi bir işçim var diye çok mutluyum.

Ali artık kirasını rahatlıkla ödeyebilmektedir. Ayrıca diğer masraflarını karşılayabilmektedir. Ali artık taze ve sağlıklı gıda yiyebilmektedir. Ali mutludur.

Ali'nin eski patronu Savaş ise çok pişmandır. Nükleer füzyon reaktörü projesini başlatamamıştır. Çünkü bu proje için deneyimli teknik personel bulamamıştır. İşçilerine adil ve yeterli bir ücret ödemeyi reddettiği için çok zarar etmiştir. İşçilerinin emeğini değil, kârını düşündüğü için çok yalnız kalmıştır.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın öykü ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Kontrolü Bırakmak
Sihirli Kutu: Bir Hayal Kurbanının Hikayesi
Atlantis'in Sırrı - 4
Atlantis'in Sırrı - 3
Yaratıcılar - 1
Atlantis'in Sırrı - 1
Atlantis'in Sırrı - 2
Arkhe: Evrenin Sırrı
Zeynep’in Felsefe Macerası
Ayla’nın Yolculuğu - 1

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Yaşamak Nedir? Uyanış ve Evrensel Bilinç Yolculuğu [Deneme]
Torpil: Türkiye’nin Nobel Ödülü Engeli [Deneme]
Asgari Ücretle Yaşamak Mümkün Mü? Türkiye’de İşçilerin Durumu [Eleştiri]
Kapitalist Değerlerin Anadolu Coğrafyasında Yarattığı Erozyon [İnceleme]
Beslenme: Sağlık İçin Bir Zorunluluk Mu Yoksa Bir Lüks Mü? [İnceleme]
Göçün Bağırsak Mikroflorası Üzerindeki Etkileri: Suriyeli Göçmenler Örneği [Bilimsel]
Bilişsel Şemaların Dönüştürülmesiyle Beslenme ve Kilo Arasındaki İlişkinin İncelenmesi [Bilimsel]


Yaver ARANCIOĞLU kimdir?

Gıda, Sağlıklı Beslenme, Felsefe ve Sosyoloji Tutkunu Bir Yazar: Yaver Arancıoğlu Merhaba, benim adım Yaver Arancıoğlu. Sizlere kendimi tanıtmadan önce, bu blogda neler bulacağınızdan bahsetmek istiyorum. Sağlıklı beslenme, felsefe ve sosyoloji benim tutkularım. Bu blogda bu konularda yazdığım öykü, inceleme ve eleştirileri sizlerle paylaşacağım. Bu konulara ilgi duyan veya duymak isteyen herkesi yazılarımı okumaya davet ediyorum. Yazmak ve okumak benim hayatımın vazgeçilmezleri. Yazarken kendimi ifade ediyor, okurken yeni dünyalar keşfediyorum. Yazmaya çocukluğumdan beri ilgi duyuyorum. İlk öykümü 10 yaşında yazdım. Öykü, şiir, eleştiri, deneme… Bu türlerde yazmayı seviyorum. Çünkü her biri bana farklı bir yaratıcılık alanı sunuyor. Siz de bu türleri seviyor veya merak ediyorsanız, yazdıklarım size hitap edebilir. Bir dönem bir gazetede yazarlık yaptım. Orada edindiğim deneyimler sayesinde hem yazma becerimi geliştirdim hem de farklı konularda bilgi sahibi oldum. Ayrıca Suriye’den Türkiye’ye başlayan göçler ile yerinden edilmiş insanlar üzerine Birleşmiş Milletler Uluslararası Göç Kuruluşu adına çalışma yaptım. Bu çalışma benim için çok önemliydi. Çünkü göç eden insanların yaşadıkları zorlukları, umutlarını, hayal kırıklıklarını yakından gördüm ve onlara yardımcı olmaya çalıştım. Türkiye’nin Kars şehrinde dünyaya geldim. İlkokuldan liseye kadar tüm eğitimimi İstanbul’da aldım. Üniversite eğitimimi Tekirdağ, Edirne ve İstanbul’da tamamladım. İstanbul – Sosyoloji bölümünü Yüksek Onur derecesi ile bitirdim. Evliyim ve genellikle Türkiye’de yaşıyorum. Yaklaşık bir yıl Azerbaycan’da yaşadım. İnsanlar ile iletişim kurmayı ve farklı insanlar ve kültürler ile tanışmayı seviyorum. Ahşap yakma, takı tasarım, bağlama çalmayı seviyorum. Toplumu ve insanı ilgilendiren neredeyse tüm konulara merak duyuyorum. Bu blogda sizinle düşüncelerimi, duygularımı, deneyimlerimi ve hayallerimi paylaşmak istiyorum. Umarım yazdıklarım sizin de ilginizi çeker ve merak uyandırır. Beni takip etmeye devam edin.

Etkilendiği Yazarlar:
George Orwell, Aldous Huxley, Suzanne Collins, H.G. Wells, Jules Verne


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Yaver ARANCIOĞLU, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.