..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Kötü insan korkuya itaat eder, iyi insan sevgiye. -Aristoteles
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Öykü > Dinsel > Yaver ARANCIOĞLU




3 Temmuz 2023
Kontrolü Bırakmak  
Ruhani Ailenin Yardımını Kabul Etmek

Yaver ARANCIOĞLU


Ali, hayatının en zor dönemini yaşıyordu. İşini, sevgilisini, evini ve umudunu kaybetmişti. Kendisine yardım edecek kimse yoktu. Ta ki bir gün parkta karşılaştığı yaşlı bir adam ona hayatını değiştirecek bir tavsiyede bulunana kadar. Adam, Ali’ye ruhsal ailesinden bahsetti. Onlar, Ali’nin yolculuğunu başarıyla tamamlaması için ona yardım etmek isteyen rehberler, yüksek benliği, üst ruhu ve diğer tüm varlıklardı. Ama Ali onlara güvenmeli ve kontrolü bırakmalıydı. Ali, bu tavsiyeyi dinleyip hayatını mucizelerle doldurabilecek miydi? Yoksa eski alışkanlıklarına geri dönüp fırsatları kaçıracak mıydı? Bu öykü, Ali’nin ruhsal gelişimini, manevi arayışını, hayatın anlamını ve evrenle bağlantısını konu alıyor. Bu öykü, size ilham verecek, umut aşılayacak ve ruhsal bilinç kazandıracak.


:AAJA:
Ali, hayatında hiç bu kadar zor bir durumda kalmamıştı. İşini kaybetmiş, sevgilisi tarafından terk edilmiş ve borçları yüzünden evini de kaybetmek üzereydi. Kendisine yardım edecek kimse yoktu. Arkadaşları onu yalnız bırakmış, ailesi ise onu sürekli eleştirmişti. Ali, umutsuzluk içinde kendini sokaklarda buldu.

Bir gün, bir parkta otururken, yanına yaşlı bir adam geldi. Adam, Ali’nin yüzündeki kederi görünce, ona bir bardak çay ısmarladı. Ali, başta isteksiz olsa da, adamın ısrarı üzerine kabul etti. Adam, Ali’ye kendini tanıttı. Adı Mehmet’ti ve emekli bir öğretmendi. Ali de kısaca kendinden bahsetti.

Mehmet, Ali’nin durumunu anlayışla karşıladı ve ona bir tavsiyede bulundu. “Oğlum, senin hayatın şu anda çok zor görünüyor ama aslında çok şanslısın. Çünkü senin yardımına koşacak bir sürü insan var. Sadece sen farkında değilsin.” dedi.

Ali, bunu duyunca şaşırdı. “Ne demek istiyorsunuz?” diye sordu.

Mehmet, gülümseyerek devam etti. “Senin rehberlerin, yüksek benliğin, üst ruhun ve diğer tüm varlıklar var. Onlar senin yolculuğunu başarıyla tamamlaman için sana yardım etmek istiyorlar. Ama sen onlara izin vermiyorsun.”

Ali, bunları duyunca daha da şaşırdı. “Rehberlerim? Yüksek benliğim? Üst ruhum? Diğer varlıklar? Bunlar ne demek?” diye sordu.

Mehmet, sabırla açıkladı. “Bunlar senin ruhsal ailen. Seninle her zaman bağlantıda olan ve seni destekleyen varlıklar. Onlar sana her zaman yardım ediyorlar ama sen bunu fark etmiyorsun. Çünkü sen onlara güvenmiyorsun ve kontrolü bırakmıyorsun.”

Ali, bunları anlamaya çalıştı ama çok zor geldi. “Peki nasıl güveneceğim ve kontrolü bırakacağım?” diye sordu.

Mehmet, cevap verdi. “Öncelikle onlara teşekkür etmelisin. Çünkü onlar senin için çok şey yapıyorlar. Sonra onlara istediğini söylemelisin. Ne istediğini bilmelerine izin vermelisin. Sonra da onların sana yardım etmesine izin vermelisin. Onların sana en iyi şekilde yardım edeceklerine inanmalısın.”

Ali, bunları duyunca meraklandı. “Peki nasıl yardım edecekler?” diye sordu.

Mehmet, gülümseyerek dedi ki: “Bazen hayatında mucizeler olacak ve sorunların kendi kendine çözülecek. Bazen insanlar sana yardım etmek için çıkacak ve onları tanımadığını bile düşüneceksin. Bazen de iç sesini duyacak ve sana yol gösterecek.”

Ali, bunları duyunca heyecanlandı. “Gerçekten mi?” diye sordu.

Mehmet, başını salladı ve dedi ki: “Evet oğlum, gerçekten öyle. Sen yeter ki iste ve kabul et.”

Ali, bunları duyunca umutlandı. Belki de Mehmet haklıydı. Belki de hayatı değişebilirdi. Belki de yardım alabilirdi. Ali, Mehmet’e teşekkür etti ve onunla vedalaştı. Sonra gökyüzüne baktı ve içinden rehberlerine, yüksek benliğine, üst ruhuna ve diğer varlıklara seslendi. Onlara teşekkür etti ve istediği şeyleri söyledi. Sonra da onlara güvendi ve kontrolü bıraktı.

Ali, bunu yaptıktan sonra, hayatında bir şeylerin değişmeye başladığını hissetti. Birkaç gün sonra, eski patronu onu aradı ve ona işini geri vermek istediğini söyledi. Birkaç hafta sonra, sevgilisi onu aradı ve ondan özür diledi ve onunla barışmak istediğini söyledi. Birkaç ay sonra, borçlarını ödeyebildi ve evini kurtardı. Ali, hayatının nasıl bu kadar güzelleştiğine inanamadı. Ama bunun rehberlerinin, yüksek benliğinin, üst ruhunun ve diğer varlıkların yardımıyla olduğunu biliyordu. Onlara her gün teşekkür ediyor ve onlarla bağlantıda kalıyordu.

Ali, artık neşe, özgürlük ve yaratıcılık dolu bir hayat yaşıyordu.

----
Bu öykü, insanın ruhsal ailesiyle olan ilişkisini anlatıyor. Ruhani aile, Allah’ın emrinden olan ve insanın gerçek özü olan ruhun yanında, ona yol gösteren, ilham veren ve koruyan melekler, peygamberler, evliyalar, şehitler ve salih kimseler gibi varlıklardan oluşur. Kur’an’da Allah’ın insanlara rehberlik eden melekleri gönderdiği, bedene üflenen ruhun Allah’ın emri olduğu ve diğer ruhani varlıkların da insanla ilişkili olduğu bildirilir. Bu varlıklar insanlara her zaman yardım ederler ama insanlar bunu fark etmezler. Çünkü insanlar onlara güvenmez ve kontrolü bırakmazlar. İnsanlar onlara teşekkür etmeli, istediklerini söylemeli ve onların yardım etmesine izin vermelidirler. Böylece hayatları daha güzel olacaktır.

Rehberler, genellikle insanın hayatına yol gösteren, ilham veren ve koruyan melekler olarak anlaşılır. Kur’an’da Allah’ın insanlara rehberlik eden melekleri gönderdiği bildirilir (En’am 6/61; Nahl 16/2; Mü’min 40/15).
Yüksek benlik veya üst benlik, insanın gerçek özü olarak tanımlanır. Bu öz, Allah’ın emrinden olan ve bedene üflenen ruhtur (İsra 17/85).
----



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın öykü ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Ali’nin Hikayesi: Nükleer Füzyon Reaktörü Projesi
Sihirli Kutu: Bir Hayal Kurbanının Hikayesi
Atlantis'in Sırrı - 4
Atlantis'in Sırrı - 3
Yaratıcılar - 1
Atlantis'in Sırrı - 1
Atlantis'in Sırrı - 2
Arkhe: Evrenin Sırrı
Zeynep’in Felsefe Macerası
Ayla’nın Yolculuğu - 1

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Yaşamak Nedir? Uyanış ve Evrensel Bilinç Yolculuğu [Deneme]
Torpil: Türkiye’nin Nobel Ödülü Engeli [Deneme]
Asgari Ücretle Yaşamak Mümkün Mü? Türkiye’de İşçilerin Durumu [Eleştiri]
Kapitalist Değerlerin Anadolu Coğrafyasında Yarattığı Erozyon [İnceleme]
Beslenme: Sağlık İçin Bir Zorunluluk Mu Yoksa Bir Lüks Mü? [İnceleme]
Göçün Bağırsak Mikroflorası Üzerindeki Etkileri: Suriyeli Göçmenler Örneği [Bilimsel]
Bilişsel Şemaların Dönüştürülmesiyle Beslenme ve Kilo Arasındaki İlişkinin İncelenmesi [Bilimsel]


Yaver ARANCIOĞLU kimdir?

Gıda, Sağlıklı Beslenme, Felsefe ve Sosyoloji Tutkunu Bir Yazar: Yaver Arancıoğlu Merhaba, benim adım Yaver Arancıoğlu. Sizlere kendimi tanıtmadan önce, bu blogda neler bulacağınızdan bahsetmek istiyorum. Sağlıklı beslenme, felsefe ve sosyoloji benim tutkularım. Bu blogda bu konularda yazdığım öykü, inceleme ve eleştirileri sizlerle paylaşacağım. Bu konulara ilgi duyan veya duymak isteyen herkesi yazılarımı okumaya davet ediyorum. Yazmak ve okumak benim hayatımın vazgeçilmezleri. Yazarken kendimi ifade ediyor, okurken yeni dünyalar keşfediyorum. Yazmaya çocukluğumdan beri ilgi duyuyorum. İlk öykümü 10 yaşında yazdım. Öykü, şiir, eleştiri, deneme… Bu türlerde yazmayı seviyorum. Çünkü her biri bana farklı bir yaratıcılık alanı sunuyor. Siz de bu türleri seviyor veya merak ediyorsanız, yazdıklarım size hitap edebilir. Bir dönem bir gazetede yazarlık yaptım. Orada edindiğim deneyimler sayesinde hem yazma becerimi geliştirdim hem de farklı konularda bilgi sahibi oldum. Ayrıca Suriye’den Türkiye’ye başlayan göçler ile yerinden edilmiş insanlar üzerine Birleşmiş Milletler Uluslararası Göç Kuruluşu adına çalışma yaptım. Bu çalışma benim için çok önemliydi. Çünkü göç eden insanların yaşadıkları zorlukları, umutlarını, hayal kırıklıklarını yakından gördüm ve onlara yardımcı olmaya çalıştım. Türkiye’nin Kars şehrinde dünyaya geldim. İlkokuldan liseye kadar tüm eğitimimi İstanbul’da aldım. Üniversite eğitimimi Tekirdağ, Edirne ve İstanbul’da tamamladım. İstanbul – Sosyoloji bölümünü Yüksek Onur derecesi ile bitirdim. Evliyim ve genellikle Türkiye’de yaşıyorum. Yaklaşık bir yıl Azerbaycan’da yaşadım. İnsanlar ile iletişim kurmayı ve farklı insanlar ve kültürler ile tanışmayı seviyorum. Ahşap yakma, takı tasarım, bağlama çalmayı seviyorum. Toplumu ve insanı ilgilendiren neredeyse tüm konulara merak duyuyorum. Bu blogda sizinle düşüncelerimi, duygularımı, deneyimlerimi ve hayallerimi paylaşmak istiyorum. Umarım yazdıklarım sizin de ilginizi çeker ve merak uyandırır. Beni takip etmeye devam edin.

Etkilendiği Yazarlar:
George Orwell, Aldous Huxley, Suzanne Collins, H.G. Wells, Jules Verne


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Yaver ARANCIOĞLU, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.