640K bellek herkese yetmelidir. -Bill Gates, 1981 |
|
||||||||||
|
Bilgi; üzerinde yaşamak için uğraş verdiğimiz dünyada bir çok kapıyı ardına kadar açacağı bilinen, anahtar topluluğunu simgeleyen hazineden ibarettir. Bahsetmekte olduğum hazineyi kullanmasını bilirsek, etrafımızda her daim parmakla gösterenler yer bulacaktır. Yeter ki biz bize bahşedilmiş olan bu birikimi yerinde kullanalım, israf etmeden önümüze çizilen rotayı kaybetmeden hayallerimizi gerçekleştireceğiz diyerek ilk adımı atalım. Bunun için de en değerli tavsiyeleri pusula olarak kullanarak; yani kulak tıkanmaması icap eden bilgilerden yararlanarak huzurumuzu bozan cehaletin karanlığı sonlandırılmalıdır. İnsanoğlu elindeki birikiminden olduğu zaman düşer, cehalet adını verdiğimiz dipsiz kuyunun içinden çıkması mümkün değildir. Bir sürü uğraş verir; lakin kendisini yoran boş düşüncelerle verilen hiçbir çaba sonuç göstermez. Verilen gayretlerin olumlu sonuçlanmasını istiyorsak yapılması lazım gelen tek şey: Elimizdeki birikime sahip çıkmaktan başka bir fikir zihinlerimizde yer etmemelidir. Öğrencilik yıllarımda öğretmenlerimden bir tanesi hep şunu söylerdi: Elinde maddi manevi ne olursa olsun sahip çık, maddiyat kazanılır; fakat maneviyata sahip olmak işte orada bir duracaksın diye öğüt verirdi. Verilen öğütlere kulak tıkamamızın cezasını çektiğimizin, hem kendimiz hem de etrafımızda yer alanlar şahidi olmaktadır. Öğrenci iken bu hocalar boş konuşuyor muhabbetine girerdik, işin özü öyle değilmiş,ben şahsen bunu çok geç anladım. Birkaç yıl sonra hayatımı tüm çıplaklığı ile gözden geçirdim, o öğretmenimin ne kadar haklı olduğu göz önünde bir gerçekti. Bize geleceğimizi alakadar eden bir çok şey söyleyen öğretmenimizi o sıralar ciddiye almamanın cezasını çektiğimizi de itiraf etmem gerekiyor. Onun için diyorum ki elinize geçen en değerli hazine olan bilgi birikiminizi çağlayan cehalet seline kaptırmamanız icap ettiğinin bilincinde olunmalıdır. Sizler özellikle genç kardeşlerim, elinizdeki hazineye sahip çıkmaz, hayatınızı bir pamuk ipliğine bağlı yaşamayı tercih ederseniz ciddiyetsizliğinizin kurbanı olacağınız aşikar. Biz hayatımız boyunca işimize nasıl geliyorsa öyle davranmayı tercih ettik;ama bu kolaya kaçmanın bedelini de ağır ödediğimiz gerçeğini değiştirmeyecektir. Değerli okurlarım, sevgili genç kardeşlerim, sizler de bizim gibi ağır kayıplara uğramak istemiyorsanız size verilen tavsiyeleri kulak arkası etmemeniz lazım gelmektedir. Hepimizde var, kendi yolumu kendim çizerim düşüncesine kapılarak hareket etmek; fakat bunun bize hiçbir şey kazandırmayacağı gerçeğini de göz ardı etmememiz gerekmektedir. Burnumuzun dikine gitmeye devam ettiğimiz müddetçe, bazı çakal sürülerinin elimizdeki bilgi birikimini kullanmamızın önüne geçmek için büyük uğraşlar vereceği unutulmamalıdır. Bizler bu çakallara fırsat verdiğimiz takdirde, hayatları boyunca kendilerine ait olmayan her şeyi sahiplenerek yine asıl sahiplerine karşı kullanacakları izlenimi vermektedir. Bu sahiplenmenin önüne geçmenin en önemli yolu, hayatı iyisi ile kötüsü ile öğrencilerine göstermek için gayret etmekten vazgeçmeyen öğretmenleri dinlemekten geçmektedir. Yani diyorum ki elinizdeki en kıymetli hazineyi, kendinizden başka hiç kimsenin kullanmasına izin verilmemelidir. sizin birikiminizle sizi bitirmenin uğraşında olanlara görmeleri gereken kuvvetinizi gösterin, hayallerinizi çalma cürretkarlığına yeltenmesinler. Hayallerini kaybetmek, insanoğlunun uğramakta olduğu kayıpların başında olduğu bir ömür unutulmamalıdır. Elimizdeki en değerli varlık olarak tanımladığımız bilgileri, kendi ellerimizle hiç etmemiz halinde, önümüzde gelecek namına bir şey olmayacaktır. Geleceğimizi en sağlam temeller üzerine inşa etmek istiyorsak elimizdeki en kıymetli varlığımızı- bilgilerimizi -doğru yerde, doğru zamanda kullanmak için hareket etmemiz gerekmektedir. Büyüklerimizden duyduğumuz bilgi en değerli hazinedir sözünün kulak arkası edilmemesi için kendimizden sonra gelenlere her daim tavsiyelerde bulunulmalıdır. Bizlere emanet edilen en değerli hazinenin, tarafımızdan sonraki nesillere bırakılarak üzerimize düşen vazifeyi kusursuz yerine getirmemiz icap etmektedir.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Hüseyin İbiş, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |