..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Yaşamım boyunca, ondan birşey öğrenemeyeceğim kadar cahil bir adamla karşılaşmadım. -Galilei
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Öykü > Bireysel > Nermin Güday Kaçar




14 Kasım 2014
Vıdı VIdı  
Nermin Güday Kaçar
- Hu herif ! Bir bak hele bana. Ben, Huri kadına gidiyom. Azcık halleşip gelirim. Merak etme beni. Gelince de, tarhana çorbanı kaynatırım. - Gene nereye gidiyon be kadın. Heç evde durduğun yok ki zati. İşin gücün elek satmak. - Aman be, sen de benim gezmemi görüyon. Sen gayfeye giderken ben bişey demiyom.


:AEIB:
-     Hu herif ! Bir bak hele bana. Ben, Huri kadına gidiyom. Azcık halleşip gelirim. Merak etme beni. Gelince de, tarhana çorbanı kaynatırım.

-     Gene nereye gidiyon be kadın. Heç evde durduğun yok ki zati. İşin gücün elek satmak.

-     Aman be, sen de benim gezmemi görüyon. Sen gayfeye giderken ben bişey demiyom.

-     Hah ! Her şey bitti. Benim gayfem gözüne batıyo. Kadın, ben oraya stresimi atmak için gidiyom.

-     Sadece sende var siteres sankim. Ben de heç yok. Evin bi dünya işini gör, acık gezmem de göze gözüksün.

-     Aman be ne edersen et. Garı milleti değil mi ? Vıdı vıdı çenenizden durulmaz. Allah sizin şerrinizden korusun.

-     Siz pek sağlamsınız yani. Sütten çıkmış, ak kaşık sankim. Ah ana ah ! Beni neye kız doğurdun ki zati.

-     Sankim ananın elindeydi. Ölmüş kadına ne kızıyon şimdi.

-     Ne yapam, ona yetiyo gücüm. Herif, ben gidiyom. Afakanlar bastı valla. Kendi kendine söylen dur.

-     Bana bak garı, getirme yanına. Gitmeycen diyom sana. Ağzımdan kötü söz çıkacak.

-     Ne sözü çıkacamış bakam. Çıksın da göreyim. Gidiyom işte.

-     Bir git de göreyim bakam. Bak söylersem sonu iyi olmaz.

-     Ne deyeceksen de bakam.

-     Bak şimdi “ Boş ol “ diyecem.

-     Herif sen ne dediğinin farkında mısın ?

-     He, farkındayım . Geri dön. Yoksa boşarım alimallah seni

-     Aman be ! Boşarsan boşa.

-     İsyan ha ! Senin gibi isyankar garıyı ne yapam ben .

-     Huysuz herif, sana verdiğim emekler, gözüne dizine dursun emi !

-     Aptal garı ! Esas benim sana verdiğim emekler, yedirdiğim ekmek, üstüne aldığım çullar zehir zıkkım olsun.

-     Delirdin mi sen herif. Ne hakkın var ki ! Tarlada, tabanda ben ırgatlık ettim. Kendi ekmeğimi kendim kazandım . Sen ne yaptın. Gayfede, pişpirik oynadın. Başımda sadece gocamdın. Çoluğumun, çocuğumun hatırına katlandım sana. Sünepe herif. Boy desen boy yok. Para yok, pul yok. Yakışıklılık desen hiç yok.

-     Neye erim dedin o zaman bana.

-     Neye demeyeceğidim. Anam babam, kücücük yaşta verdiler beni sana. “ Bu senin erin. Onun sözünü dinleyecen. Ne derse yapacan, isyan etmeyecen. Dövecek de, sevecek de , o evden ancak ölün çıkacak “ Dediler. Beceriksizidin, yakışıklı da değildin emme başımda benim için güvenceydin. Sonra bakıyodum başka garılara, onların da benden farkı yoğudu. Kendi kendime, “ Demek ki bizim köyün erkekleri de, garıları da aynı fabrikadan çıkmış “ Diyodum.

-     Demek sen beni hep küçük gördün. Yazıklar olsun sana.

-     Herif, küçük görseydim, bırakır gideridim. Öyle böyle kaç yıl geçirmişiz. Hadi girelim evimize. Sıska da olsan, beceriksiz de olsan benim erimsin. Huri kadın azcık hastaymış da, çorba yapmaya gideceğidim. Sen de öyle ters cevap verince, anarşistlik damarım kabarıvedi işte.

-     Ah benim vefalı kadınım. Ağzımdan çıkıverdi birden o kötü sözler. Hadi git de yapıver hasta çorbasını Huri kadına. Selamımı da söyleyive.


Nermin Güday Kaçar

.Eleştiriler & Yorumlar

:: ........
Gönderen: Kâmuran Esen / ,
4 Ocak 2015
Çevremizde gördüğümüz benzer hayatlardan bir kesit.Yurdum insanının yansımaları işte. Ayrıca, yöresel ağız insana çok yakın duruyor.Güzeldi velhasıl ve içten. Selam ve sevgiler.

:: Teşekkür ederim
Gönderen: Nermin Güday Kaçar / , Türkiye
15 Kasım 2014
Merhaba Fatih Bey, Aramıza hoşgeldiniz. Bu yapıcı eleştirinize çok teşekkür ediyorum.Saygılarımla.

:: Üslup
Gönderen: Fatih Onaydın / , Türkiye
15 Kasım 2014
Şu bizim memleketin senaristlerine üslup olarak ders verseniz yeri inan. Bıkmadılar Anadolu toprağında Amerikan jargonu pazarlamaya. Hasret kalmışız şu samimi sözlere elinize sağlık Nermin hanım.




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın öykü ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Bir Parça Simit
Musa Firârda
Has Adam
Bir Demet Maydanoz - Tanık - Son
Bir Demet Maydonoz
Şaşkın Hırsız
Kurbanın Dişleri - Final
Ya Benimsin Ya Toprağın
Aptal Âşık
Bir Demet Maydanoz - Davalı

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Kardelen Çiçeğim [Şiir]
Yazı - Yorum [Eleştiri]


Nermin Güday Kaçar kimdir?

1969 Bolu doğumluyum. Evli ve 1 çocuk annesiyim. 2012 yılında basılmış olan " Hüzün Dalgaları " adlı bir öykü kitabım var. Çeşitli internet edebiyat sitelerinde yazılarımı paylaşıyorum. www. mobidik. com adlı sitede 3 e- kitabımı okutrlarımla buluşturdum.

Etkilendiği Yazarlar:
Yaşar Kemal, Marguez, Orhan Kemal, Sait Faik Abasıyanık, Orhan Kemal, Rıfat Ilgaz, Aziz Nesin, Ayşe Kulin


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Nermin Güday Kaçar, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.