Yaşamın her anı hakkını ister. -Goethe |
|
||||||||||
|
Henüz bir şey bilmesem de hissedebiliyorum, Bana dokundukça ellerin, Kalp atışlarının hızlandığını duyuyorum. Duyuyorum ama sana sesimi duyuramıyorum. Henüz konuşmayı bilmiyorum ama, Bilsem de sesimi duyuramam sana Karnındaki bu sıvının içinde Sana “beni doğurma” diye bağırsam da, Duymazsın beni… Senin dilini anlamadığım gibi Sen de benim dilimi anlamazsın. Beni kucağına alacağın günün rüyasındasın. Oysa ben korkuyorum. Dünyaya gelmekten korkuyor da Korkumdan titriyorum. Karnında kıvranıp duruyorum. Ama sen sanki ben doğmak istiyormuşum gibi Doğumumun yaklaştığına yoruyorsun bunu. Ama ben doğmak istemiyorum anne, Dahası sana da kimseye de, Anne demek istemiyorum. Çünkü insan olmak istemiyorum. Doğunca ne geçecek elime, Ufalanacak hayallerden başka, Asla tam olarak gerçekleşmeyecek planlardan başka Henüz adım konmasa da Adım gibi biliyorum, Hüsranından öte ulaşamayacağım hiç aşka. Sevip sevilsem de bir gün bitecek hepsi Çünkü sevgi bile yetmiyor çoğu zaman Dünyaya acı çekecek biri daha getirmekten başka bir şeye Böylece acılarımızı birbirine ekliyoruz. Yüzyıllar boyunca insanlığa aynı acıları yaşatıyoruz. Hem de paylaşıp azaltmadan Çoğu zaman katlayarak dünyayı çilemizle dolduruyoruz. Çünkü hepimiz yalnızız ve aynı acıları çekmekle bile Birbirimizle bağ kuramıyoruz. Doğduktan bir sene sonra ailemizin yaktığı Sonra her yıl sayısının giderek arttığı Ailemizin ve eşimizin dostumuzun pastamıza diktiği mumlar gibi Geçen yıllar giderek eritecek beni ve bizi Belki de o mumları üflerken yanımdakilerin hepsi Hayatı boyunca bana dair tek bir dilek tutmamış olacak Ben ise o mumları üfleyerek, Hayal kırıklığına dönüşecek bir dilek daha tutmuş olacağım. Mumların kalabalığı etrafımdaki insanların kalabalığına karışsa da O yanan mumlardan farkla Bizi söndürecek kimsemiz olmayacak, Bir arada ama yapayalnız son nefese dek yanıp duracağız. İşin en acısı da ne kendimizi ne de bir başkasını hiç anlamayacağız. Ben doğduktan sonra ilk nefesimi almamla birlikte İnsan olmamanın bilgeliğini kaybetmemden hemen önce. Öldürün beni diye ağlayacağım ama beni anlamayacaksınız Üstüne üstlük beni bağrınıza basıp daha bir hayata katacaksınız. Bu bulaşıcı hastalığa beni de alıştıracaksınız. Yaşamın sıcaklığını hissetmemden sonra Yokluğun soğuk ama sınırsız bilincini bana da unutturacaksınız. Beni bin bir türlü şekle sokup, Bin bir türlü boş şeye inandıracaksınız. Zaten hiç olmamış ruhumun son kırıntılarını da, Yıllar geçtikçe benden azar azar çalacaksınız. Beni oyun hamuru gibi yoğuracaksınız, Pilli bir bebek gibi kuracaksınız, Bir kukla gibi oynatacaksınız Bu hayattaki rolüm bittiğinde ise Sandık misali tabuta koyacaksınız. İşin en kötüsü de Beni o tabuttan çıkışın olduğuna inandıracaksınız. Yavaş yavaş eriyip yok oluşumun acısını, O asırlık köhne masallarınızla uyuşturacaksınız. Bu da yetmezmiş gibi, Değersiz benliğimi haddinden çok yüceltmemi, Egomu durmadan beslememi öğütleyeceksiniz. Kendi kendimi erittiğim yetmezmiş gibi, Başkalarını da yok etmemi nasihat edeceksiniz. Lütfen beni ilk ve son kez anla anne Ve benden olmak istemediğim bir şey olmamı isteme Çocuğun olmak bir yere kadar güzel de, Benden sizler ve onlar gibi, Tüm diğerleri gibi bir insan olmamı isteme. Şimdi lütfen beni öldür içinde… (30 OCAK 2012 18:43)
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Seyda Kesikoğlu, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |