..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
"Usun ve deneyimin aksaçlılarınki gibi, ama yüreğin masum çocuklarınki gibi olsun." -Schiller
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Doğa ve Dünya > Şevket Başıbüyük




19 Haziran 2012
"Maranki" mi Dediniz…  
Şevket Başıbüyük
RTÜK, Maranki çiftinin konuk olduğu televizyona 11 bin 031 lira ceza kesmiş. Cevabım sizleri şaşırtabilir ama az bile kesmiş.


:AFCE:
RTÜK, Maranki çiftinin konuk olduğu televizyona 11 bin 031 lira ceza kesmiş.

Cevabım sizleri şaşırtabilir ama az bile kesmiş.

Çünkü…

Kendini alternatif tıp uzmanı olarak bizlere tanıtan bu adam aslında bir tütün eksperidir…

Bu adamın alternatif tıp uzmanı olacak öyle kayda değer bir diploması da yoktur.

Siz bakmayınız kendi sitesinde; “alternatif tıp uzmanı” dediğine…

Bahse konu bu diplomayı Azerbaycan’da çalışırken almış.

Kim bilir hangi üstün başarı(!)yla aldı

Kendi sitesinde; “1993 yılında SSCB’nin yıkılmasıyla Azerbaycan devletinin talebi üzerine, T.C. adına görev yaptığı ilgili birimin baş uzmanı olarak araştırmalar yapmak ve üniversitelerde ders vermek üzere görevlendirildi. T.C. adına Azerbaycan Birleşmiş Milletler Teşkilatı (BMT) U.N.D.P, UNV birimlerinin kalkınma programları çerçevesinde devlet ve özel üniversitelerinin planlı ekonomiden pazar ekonomisine geçişleriyle ilgili “Principles Marketing”, International Economic Organization”, “International Marketing”, “Islam Economy Relation” ders programlarının hazırlanıp uygulanmasında “University Lecturer” unvanıyla “Specialist” olarak diplomatik statüde görev yapan yazar, Azerbaycan Millî Meclisi’nde danışmanlık yapmış olup, bu çalışmalarını “Türkiye Azerbaycan Haricî İktisâdî Alakaları” , “Agent Mukaveleleri” adlı kitaplarıyla yayınlamıştır.” ifade edildiği gibi, laf kalabalığından öteye geçmeyen bu cümleden de anlaşıldığı gibi…

“Gazeteport’un edindiği bilgiye göre, RTÜK toplantısında, 16 Nisan 2012 günü Kanal 35'de yayınlanan "Mutfaktayız" isimli program ele alındı. Programa alternatif tıp uzmanı Ahmet Maranki ile Elmas Maranki çifti konuk olarak katıldı. Maranki çifti, "Kozmik beden temizliği" adını verdikleri uygulama ile, bu konuda açılan detoks kampını anlattı. Kampın reklamı yapıldı ve irtibat telefonları da verildi. Seyircilere, Maranki çiftinin, bitkisel destek ürünlerinden almaları da önerildi.”

Zaten hep öyle yaparlar…

“Program” diye gittikleri yerlerde reklâmını yaparak kitap ve ürünlerini sattırırlar.

Bana sattırdılar…

2008’de Malatya’ya bir programa geldiklerinde kitaplarını bana sattırdılar. Piyasa değeri 20 TL (o zamanlar YTL olarak geçiyordu) kitabı -indirimli diye yutturarak- 25 TL’den sattırdılar. O gün kendisini dinlemeye gelen hastalar da “şifa bulmak umuduyla- cep yakan meblağa bakmadan -bitmeden alabilmek için- kapış kapış satın aldılar.

O gün yaşadıklarımı; kaleme alarak “http://www.izedebiyat.com/yazi.asp?id=74717” lingi tıklayarak ulaşabilirsiniz…

O gün de söylediğim gibi yine söylüyorum:

Diyorum ki; ey “Anadolu saf insanı!” Ey meyve ve sebze üreticileri/gıda sektörleri… Ey doktorlar, ey tıp dünyası… Ey eczacılar, ey ilaç imalatçıları… Birileri bu son günlerde televizyonlarda ekran ekran dolaşarak sizleri karaladıkça, sanatınıza, hâsılatınıza, mesleğinize kara çalıp adeta sizlerle dalgasını geçtikçe reyting üstüne reyting yaparken…

Yine habere dönecek olursak; “RTÜK üyeleri bu yayın ile, Maranki çiftinin gizli reklam yaptıkları sonucuna vardı. Kanal 35'in bir önceki ay ticari iletişim gelirinin yüzde biri oranında ve 11 bin 031 lira ceza verilmesi oy birliği ile benimsendi.”



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın doğa ve dünya kümesinde bulunan diğer yazıları...
Tarihe Yoculuk
Malatya
Çınar
Zulme Sessiz Kalanlar Zulme Uğradılar…
Malatya Asimile mi Oluyor
Orduzu İlçe Olur Mu?
Nevruz Ateşi
Malatya"da Yeşil Kuşak Projesinin Off The Record Hikâyesi

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Bir "Şişirme Duası" Hikâyesi
Kınıfır Bed Renk Olursa…
"Şişirme Duası"
Kitap Okumak Eğlenceli Bir Eylem…
Sağır Kaplumbağa
Dicle Kıyısında Bir Mağara Kent
Tasalanma Ey Reis!..
Piyerloti
Beydağı"na Kar Düştü
Akabe

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Cennet Gülleri [Şiir]
Tüm Türkiye Üşüdü Koca Reis [Şiir]
Tüm Türkiye Üşüdü Koca Reis [Şiir]
Çocukluğum [Şiir]
Duvardaki Saat [Şiir]
Olma Geveze [Şiir]
Özgürlük [Şiir]
[Şiir]
Bizim Kadir de Ehliyeli Olunca… [Öykü]
Vay Sözüm Vay… [Öykü]


Şevket Başıbüyük kimdir?

Edebiyatın karın doyurmadığını bile bile aç kalma pahasına yazmaktan imtina etmeyen, hayal gücünden çok izlenim ve gözlemlerini yazmaktan büyük keyif alan, yazarken adeta orgazım olan sıradışı bir yazar

Etkilendiği Yazarlar:
Roman, Hikaye, Şiir, Biyografi, Gezi


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Şevket Başıbüyük, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.