..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
İnsan melek olsaydı dünya cennet olurdu. -Tevfik Fikret
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Gülmece (Mizah) > Hulki Can Duru




1 Haziran 2012
Çamlıca'ya Hoparlörlü Cami Projesi :)  
Hulki Can Duru
Diyanet İşleri ile Çamlıca Hoparlörlü Cami Yaptırma ve Yaşatma Kültür Derneğinin ortak çalışmasıyla İstanbul’un her yerinden gözükecek caminin altı baştanbaşa otopark, kontörlü apteshane ve kontörlü yüznumara olup bakkal, kasap, aşevi, berber, turşucu, sulu yemekçi, lahmacuncu ve manavın yanı sıra hamam tası, takunya, ibrik, taharet bezi, ramazan davulu, tespih, kilim, seccade, gülsuyu, hacı misi ve hac malzemeleri gibi İslami ürünler üreten işyerlerini de kapsayacaktır.


:AGJA:
Medya haberlerine göre, İstanbul’u ikiye bölecek çılgın kanal projesine ek olarak kentin en yüksek tepesi Çamlıca’ya da 250 bin metrekarelik yeşil alan içerisine 19 minareli dev bir hoparlörlü cami yapılması kararlaştırılmıştır. Bu alan içerisinde haremlik-selamlık idman alanları, hayvanat bahçesi, akvaryum, botanik bahçesi, havuzlar, hamamlar, çeşmeler, şadırvanlar, halvethaneler, hurma bahçeleri, içkisiz lokantalar, 41 pare iftar topu atış alanı gibi yerler bulunacaktır. Havuzlara ancak takunya, don, türban veya haşemayla girilebilecek, er kişilerde peştamal zorunlu olacak, lakin avret ve tenasül yerleri örtülü olacaktır.


24 saat hizmet verecek ve Eyfel Kulesi yüksekliğinde 19 minareye konacak 10.000 watlık dev hoparlörlere ilaveten minarelere pervaneler de takılarak rüzgardan istifade edilmesi ve elektrik üretilmesi de öngörülmektedir. Camiye yapılacak ek binalarda domuz eti ve yağının ne kadar tehlikeli olduğunu ilmi bir şekilde öğretecek medreseler, mektepler, tekkeler, zaviyeler ile kurban kesim alanları, mezarlık, gasilhane, sünnet ve düğün sarayı ve ayrıca bir doğumhane bulunacak, toplu doğum, toplu nikah, toplu sünnet, toplu oruç, toplu sahur, toplu iftar, toplu kurban kesimi mümkün olabilecektir.

İstanbul’un her yerinden teleferik, füniküler, bugibugi, metrobüs veya at arabasıyla günde beş vakit ulaşım sağlanacak, civar illerden ücretsiz otobüs seferleri düzenlenerek caminin dolup taşması sağlanacaktır. Ayrıca adı Sadabad olarak değiştirilecek olan Çamlıca tepesindeki tüm evlerin yıkılarak yerine irili ufaklı 41 tane daha hoparlörlü cami, türbe ve mescit yapılması ve bölgenin Haremi Şerif gibi mukaddes bir mekan ilan edilmesi de öngörülmektedir.

Bunun yanı sıra her gökdelen ve apartmanın tepesine de mescit yapılması, minber veya minare dikilmesi için imza kampanyası başlatılması münasip görülmüştür. Cami yaptıran gerçek ve tüzel kişilere teşvik pirimi, faizsiz kredi, gelir vergisi, kurumlar vergisi ve KDV muafiyeti sağlanması öngörülmüştür. Tüm bu işleri tek bir merkezden koordine etmek için Cami Yapımı Teşvik ve Uygulama Bakanlığı kurulması da elzem görülmektedir.

Teyemmüm uygulaması esas alınarak caminin hemen yanı başına Arabistan’dan ithal edilecek çöl kumuyla mukaddes bir arazi oluşturulması ve bu arazi üzerine Mekke’den getirilen taşlarla Kabe'nin tıpatıp benzeri bir yapı inşa edilmesi, üç cemre dikilerek simgesel Hac ziyareti ve Şeytan taşlamasının yapılması için TBMM’ye verilen teklif büyük helecan ve iştiyakla karşılanmış, milletvekilleri arasında gözyaşı dökenler ve sara krizi geçirenler olmuştur. Recm sırasında taş boyutlarında ve miktarında sıkıntı yaşanmaması için gerekli tüm önlemler alınarak bu şekilde Hac izdihamı da önlenmiş olacak, isteyen ayrıca sanal ortamda Kabe ziyareti yaparak sanal hacı statüsüne kavuşabilecektir. 7 kere sanal hacı olana sertifika verilerek gerçek hacı ile aynı statüye kavuşması temin edilecek ve öte dünyada cenneti, şahnişli köşkleri, yeşil yastıkları, kadehleri, altın tepsileri, hurileri ve gılmanları garantilemiş olacaktır.

Camiye gitmeyip tembel tembel evde oturup TV izlerseniz işte böyle cami şak diye karşınıza gelir…. Eee bundan iyisi, Şam’da kayısı. Hadi iyisiniz, iyisiniz.. Ya kutuplarda yaşasaydınız nice olurdu haliniz? Kardeşim Taksime cami yaptırmazsanız onlar da Çamlıca’ya yaparlar.

Bu arada kürtaj yasasından sonra evlilik ile ilgili yeni bir yasanın daha hazırlanmakta olduğu ve her erkeğin en az üç-dört kadınla evlenmesine icazet verileceğinin, küçük kız ve erkek çocukların evlenmesinde yaş sınırlanmasının kalkacağını ve böylece kundaktaki bebekle bile beşik kertmesi yoluyla söz kesme, nişan, kına gecesi, nikah, düğün gibi benzeri etkinliklerin yapılacağının müjdesini de vermiş olalım size…




.Eleştiriler & Yorumlar

:: Çarpılacaklar :)
Gönderen: Hulki Can Duru / , Türkiye
16 Haziran 2012
15.6.2012 tarihli yazısında Bekir Coşkun şöyle yazmış: " Kültür Bakanı, Çamlıca Tepesi’ne yapılacak dev cami için “bir proje yok” dedi... Demek ki her şey hazır... Çarpılacaklar... Bu ise, İstanbul’a siluetini veren Mimar Sinan ile yarışıyor bu kez... İstanbul’un siluetini bozmaktan tarihe geçtiğinin farkında değil... İstiyor ki camisi de öbürlerinden daha büyük olsun sonuçta... Olamaz oysa... Otuz katı yüksek, kırk katı geniş de olsa... Çimentosuz Ayasofya, demirsiz Selimiye kadar “büyük” olamaz... Zaten cami yaptırmalarda proje, plan gerekmiyor... Ruhsat gerekmiyor... İzin gerekmiyor... Aslında cami de gerekmiyor... Yeterince var çünkü..."




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın gülmece (mizah) kümesinde bulunan diğer yazıları...
Deli P… ile Çılgın T…"nin Kıssadan Hisseli Sergüzeştleri
Türkiye Hristiyanbir Devlet Olsaydı...
Çünkü Şifreyi Bilmiyorduk!
Mangalda Kalan Kül

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
İnançlara Saygı Göstermek
İslam Coğrafyasında Kadın Olmak
Neden Böyle Akılsızım? Neden Böyle Kötü Kitaplar Yazıyorum?
Dominodaki Son Taş: Türkiye
Yugoslavya Sendromu: Türkiye'yi Yok Etmek!
Şeker Bayramı Nereden Geliyor?
Kuklalar ve Kuklacılar
Yumurta ve Sevgi
Heykel ve Put
Gök Tanrı Dininin Yeniden Yükselişi

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Elsa'nın Gözleri [Şiir]
Kraliçe ve Bahçıvan - II [Şiir]
Albatros [Şiir]
Yeryüzü Rüzgarları [Şiir]
Kraliçe ve Bahçıvan [Şiir]
Op. 11 Piyano Ezgileri, Arnold Schönberg [Şiir]
Malta Şahinlerine [Şiir]
Uçan Ayakkabı [Şiir]
Havanın Ölümü [Şiir]
Her Ocak Hiddetle Tütüyor… [Şiir]


Hulki Can Duru kimdir?

Başlıca yapıtları: Eski Kule Müziği (şiir) Geometrik Aydınlık (şiir) Havanın Fen Noktası (şiir) Tartaros Paradigması (eleştiri) Teslis Sendromu (eleştiri) Nano Kutsallık (eleştiri) Sevgili Kutlu Yaşam (öykü) Kuşku Bilinci ve Eleştiri (eleştiri)

Etkilendiği Yazarlar:
Montaigne, Descartes, Russell, Tolstoy, N. Hikmet, Dostoyevski, Nietzsche, Freud, Darwin, Marx, Engels, Lenin, Bakunin, Kropotkin, Voltaire, Diderot


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Hulki Can Duru, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.