..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
"İşimden büyük tat aldığımı söylemeliyim." -John Steinbeck
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yaşam > Rüya Bayram




25 Mayıs 2012
Hayatı Kuralına Göre Oyna!  
Rüya Bayram
Bugünlerde özgürlüğe yaktım abayı. O kaçıyor ben kovalıyorum, ama nefesim yetmiyor yakalamaya...İnsan olmak bir sürü esaretin zincirini bilerek, isteyerek boynunda taşımak demek..Canım ne isterse yapabileceğim bir dünyayı düşlerken, gerçeğe uyanıyorum ve başlıyorum bu gerçek de nedir demeye..Gerçek şu ki; bir hayat var ve onu yaşıyoruz.. Akıllı olursak veli, akılsız olursak deli ediyor hepsi bu!...


:BCHE:
Hayatta kurallar var, sihirli eller, mucizeler yok. Nasıl ki çilek ekip kiraz beklemiyorsak, nasıl ki önce gece sonra gündüz oluyor, 1 güncük de olsa iki gece gece olup sonra gündüz olmuyor, hayatı kurallarına göre yaşamadığınızda sonuçları da ona göre oluyor, hiçbir yanlış hareketin doğru sonucu doğmuyor, kendini dünyanın en iyi insanı saysan bile, hayat ona bakmıyor, kural ne ise onu uyguluyor.

Yıllarca duygular cici, düşünceler tu kaka, kalp doğruyu söyler akıl yanıltırla büyüdük. Oysa tam tersiymiş, aklınla yaşamalısın hayatını. Duygular gerçekleri gören sezileri de engelliyor, içimizdeki ses aslında mantığımız ve biz duygulara yönelip; içimizdeki ses kalbimizden geliyor sanıp, onu farklı duymaya çalışıyoruz. Hayatın işaretleri oluyor, onları işimize geldiğince yorumlayıp, bize ne demek istediğini anlamıyor, sonra olan olduktan sonra ah vah ediyoruz. Kurallar karmaşık da değil basit bir mantığa göre yürüyor, sebep-sonuç ilişkisi. Yanlış yaparsan bedelini ödersin. İşinde hatalı karar verirsen zarar edersin, burada yok cezalandırıldım, yok başka güçler yüzünden böyle oldu diye birşey yok, verdiğin karar yanlıştı, zarar ettin. Tamamen senin kararın. Şeytanın dünya üzerindeki şubesi de olsan akıllı oynuyorsan oyunu zarar etmiyorsun. Çok çikolata yersen kısa sürede 5 kilo alırsın, vay bana nazar değdi deme boşuna, ama moralim bozukken yemiştim yaramaması lazımdı diye birşey yok, soğukta ince giyinip buzlu içersen hasta olursun, aman şu yaşlı kadın bana maşallah demeden ne güzelsin demişti.. Bunlar hikaye.. Bunlar kendinizi rahatlatmak için sığındığınız minik limanlar, oysa gerçek ortada, açık uçsuz bucaksız bir denizdeyiz. Deniz her tür tehlike ile kaynıyor ama sürprizler de sunuyor. Sürprizlere odaklanıp tehlikeleri görmezden gelirsek, denizin kuralına uymazsak bizi bir güzel boğar.. Hani hayat denizinde boğulmak, o depresyona girmek, yüzmeyi, yeni kıyılara çıkmayı unutmak, hatta yeni kıyıları hayal bile edememek hep bundan oluyor. Kısacası hayat o boyutlarla ilgilenmiyor, kural işlerken buna yorum katmıyor..

Aşırı hız yaptığında kaza yaparsan sorumlusu başka enerjiler değildir, güvenilmeyeceğini kazık yedikten sonra öğreneceğin birine sırrını verip başkalarından dinlediğinde sorumlusu gökteki herhangi bir yıldız olamaz herhalde, yanlış insana bağlanıp herşeyini ortaya döktüğünde o da alabileceği herşeyi senden aldığı özgürlükle alıp ohh arkasını dönüp bir güzel gitmişse, ama o beni seviyordu ben de onu sevmiştim bu nasıl olur diye sebebi kara kedide aramak en fazla yolda gördüğün kara kedileri pisst diye kovalamanA yarar. Demek ki aklını tatile yollamışsın sen zorla, seninle bıraksa idin belki karşındakinin kim olduğunu baştan görme kuralına uygun ilerletirdin durumu..

Bizler masallarla büyüdük, mucizelere inanan nesilleriz, gerçekçiden çok hayalciyiz. Kendi hatalarımızı düzeltecek sihirli eller bekleriz, iyilik yaparsak iyilik göreceğimizi düşünmek isteriz, görmeyiz demiyorum görebiliriz. Kötü gördüğümüz birçok insanın çok iyi durumda oluşlarını kıskanırız hatta anlam veremeyiz, halbuki uzaktan bize kötü görünseler de onlar sadece akıllarını kullananlar ve başarılı olanlardır. Saçma sapan şeylerle ömür tüketiriz, komik mecburiyetlere saplanır hayallerimizden vazgeçeriz ve aklımızı kullandığımızı zannederiz. Oysa kolaya kaçarız, Hani bir laf var :
İşler zorlaşınca insanların niteliği ortaya çıkar;
Kimisi kollarını sıvar, kimisi burun kıvırır, kimisi de toz olur.
(Sam Ewing)
Acı yersen ağzın yanar yok bu acı beni sever yakmaz diyebilir misin, yanlış yaparsan oyundan atılırsın hayır canım o oyuna karşı ben çok hevesliydim oyun bunu biliyor beni atmayacak diye bir şey var mı? Yok, tabii ki yok. Büyüklerin ne ekersen onu biçersin lafı gibi. Ekemediğinde de başkaları senin için ne ekmişse onu biçiyorsun ama illa birşeyleri biçiyorsun..

Hayatı kuralına göre oyna! Hayatın kuralı ne mi? Doğru doğrudur, yanlış da yanlış. Ha kime göre neye göre diye soruyu uzatacak olursak cevap; herkese göre.. Duygularla yaşarken rüyadadır insan, ama her rüya gerçeğe uyanışla biter! O zaman ayakta uyumamak gerek. Tabii uyutanlara da kızmamak! Uyanık olup meydanı uyanıklara bırakmayacaksın. Seni senden götürürler sonra haberin olmaz. Özel bir amaçları da yoktur sadece herkes kendi hayatını yaşar, o düzlemde, o hayallerle, kurduğu çitin içindeki dar alanda vee kırmızı çizgiye basan yanar!

Amanın yine fazla ahkam kesmek beni tam da kırmızı çizginin üstüne getirdi, ne olur ne olmaz ben yavaştan kaçıyorum, kalın sağlıcakla....

Rüya 25.05.2012



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yaşam kümesinde bulunan diğer yazıları...
En Kusursuz Cinayet Yaşama Sevincini Öldürmektir
Mutluluk
Adresi Belli Olmayan Mektuplar (15) (Keşkelerle İyikilerden... )
Adresi Belli Olmayan Mektuplar (7) (Okyanusta Bir İstiridyeden Desem... )
Adresi Belli Olmayan Mektuplar (12) (Arzın Merkezinden... )
Adresi Belli Olmayan Mektuplar (16) (Prangalardan... )
Adresi Belli Olmayan Mektuplar (1) (Defalarca Düşülen Yamaçlardan... )
Adresi Belli Olmayan Mektuplar (8) (Denge Takıntısından... )
En Dişli Öğretmen Hayata Dair...

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Hani Tek Bir Kişiyi Özlersiniz Her Yer Issız Gelir Derler Ya...
Uzun Metraj Korku Filmi, Bol Kan, Bol Siyaset, Bol Kavga, Boş Hayat!
Adresi Belli Olmayan Mektuplar (10) (Sıradan Bir Masaldan... )
Adresi Belli Olmayan Mektuplar (19) (Agah Efendi ile Söyleşirken... )
Herşeyin Bir Nedeni Var Ama Unutmayın Bir de Sonucu...
Adresi Belli Olmayan Mektuplar (11) (Çocukluğumdan... )
Tüp Bebekler ve Çöp Bebekler
Adresi Belli Olmayan Mektuplar (9) (Kalpten Kalbe Nasihatlerden... )
Adresi Belli Olmayan Mektuplar (21) (Kimi Zaman Giden, Kimi Zaman da Gidilenin Yüreğinden... )
Adresi Belli Olmayan Mektuplar (4) (Kuyunun Dibi... )

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Çelişki [Şiir]
(Kürtaj) Olmak Ya da Olmamak, İşte Bütün Mesele Bu... [Eleştiri]


Rüya Bayram kimdir?

Yaşamayı tüm anları ile seviyorum. Bazen acıtıyor her yanımızı hayat, bazen güldürüyor yüzümüzü beklemediğimiz bir anda. Yaşanmışlıklar anılarımız oluyor ve ben uslanmaz bir anı biriktiricisiyim. Hayat biriktirdiğimi ve kaçırdığım tüm zamanları yazıyla bir yerlerde sakladığımı düşünüyorum yazıya döktüğümde kendimi. . . Ve bir gün bir yerlerde onların içinde barınan herşeyin beni bulup kucaklayacağını hissediyorum.

Etkilendiği Yazarlar:
Can Dündar,Ahmet Altan,Paolo Coelho,Goethe,Shakespeare,J.J.Rousseou


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Rüya Bayram , 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.