..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
"İçtenlik bütün dehanın kaynağıdır." -Boerne
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Roman > Yazarlar Üzerine > Şevket Başıbüyük




2 Şubat 2009
"General Motor"  
Şevket Başıbüyük
“General Motor” ismiyle mizah kitabını yayınlayan sivri bir kalem. Daha önce de Yörük’ün, “Kasımda Kavak Kesmek” Yediharf Yayıncılık’ta bir eseri yayınlanmış ama isimden dolayı herkes bu siyasi-belgesel eserini; “kavakçılıkla ilgili zirai bir yayın” zannıyla algılamış…


:CGGI:
“General Motor”

Rıfat Yörük’le yeni tanıştım.

Sayın Yörük, MÜSİAD Ankara Şubesi Halkla İlişkilerden sorumlu Ankara MÜSİAD’ın yeni personeli....

Rıfat Yörük ismine gıyaben, Yeni Şafak Gazetesi’nde, tanıtımına -genişçe- yer verilen, “General Motor” isimli eseriyle aşina olmuştum. Çeyrek asırdır mizah yazarlığı yapan, birçok gazete ve dergide -irili ufaklı- binlerce yazısı yayınlanan ancak ilk kez “General Motor” ismiyle mizah kitabını yayınlayan sivri bir kalem. Daha önce de Yörük’ün, “Kasımda Kavak Kesmek” Yediharf Yayıncılık’ta bir eseri yayınlanmış ama isimden dolayı herkes bu siyasi-belgesel eserini; “kavakçılıkla ilgili zirai bir yayın” zannıyla algılamış…
Dedim ya Yörük bir mizah yazarı, camiamızın en çok ihtiyaç duyduğu bir kalem, tabii ki, doğru anlaşılırsa…
Sayın Yörük’ün “General Motor” unu/kitabını yarıya kadar okudum, Çünkü İstanbul’dan daha yeni dönebildim, dur hele….
İyisi mi bu kitabı başka bir yazıda ele alayım, çünkü çok uzun sürecek. Ben okurken göbeğim hoptur hop etti. Bu güzel duyguları mutlaka sizlerle başka bir yazıda paylaşacağım…
Başka ne yaptım? Hani derler ya, “Yediğin içtiğin senin olsun, gördüklerini anlat” Gördüklerimi anlatmaya çalışacağım ama böyle kısa ve özetini anlatmakla olmuyor, sizce de öyle değil mi?..
Her ne ise…
Prof. Dr. Nazif Gürdoğan ve Dr. Şaban Kızıldağ ile tanışım. Daha doğrusu kendilerinden seminer dinledim. Seminerden sonra da tanıştık tabii ki. Sayın Prof. Dr. Nazif Gürdoğan’ı tanımayanınız yoktur sanırım. Yeni Şafak Gazetesi yazarlarındandır. Dr. Şaban Kızıldağ’ı da çoğunuz tanırsınız.… Hatta onu daha çok tanımanız gerekir. Yayınlanmış 3 kitabı orada kalsın, adam Türkiye çapında, kendi dalında bir numara… Verdiği Hizmet İçi Eğitim Semerlerde hop kaldırır hop oturtmuştur dinleyencilerini. İnsan onu dinlerken kendinden geçiyor. Prostat kanalları güçlü olmayanların Sayın Kızıldağ’ı dinlemelerini tavsiye etmiyorum çünkü insan gülerken (afven) a… ıslatabilir her an için.
Kendisini 2-3 yıl önce de dinlemiştim. Yine MÜSİAD çalışanlarına bir eğitim semineri vermişti. O gün bu gündür tadı hâlâ damağımdaydı…
Bu yıl da aynı performanstaydı. Hiç bu kadar eğlenmemiş ve beni kimseler bu kadar güldürememişlerdi Kızıldağ’ın güldürdüğü kadar. İnanın kendisi eğitimciden çok stand-up'çılara benziyor. Şu meşhur ‘Stand-up’çı Beyaz’a da Sayın Kızıldağ ders vermiş/yetiştirmiş…
Sayın Dr. Şaban Kızıldağ, bir önceki tanışmamızda maillerime cevap vermemişti. Meğer kendisi o sıralarda bir belediyede başkan yardımcısı olarak çalıştığı için çok yoğunmuş. Ama kendi ifadesiyle; “bu kez asla olmayacak” ve bana verdiği maillerle yazışıp bilgi alışverişinde bulanacağız inşallah.
Ha bu arada –unutmamışken- Sayın Nazif Gürdoğan ile Şaban Kızıldağ’ın bir siteleri varmış: www.karelidefter.com da takip edebilirsiniz…
Ne anlatacaktım?..
Yarın devam edelim mi kalığımız yerden?
Bence de edelim…



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yazarlar üzerine kümesinde bulunan diğer yazıları...
35 Yaş Şiiri Size Neyi Çağrıştırıyor?
Bizden Biri; Alişan Kapaklıkaya
"Malatya"da Yol Açanlar"
Soğuk Süreç

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Cennet Gülleri [Şiir]
Tüm Türkiye Üşüdü Koca Reis [Şiir]
Tüm Türkiye Üşüdü Koca Reis [Şiir]
Çocukluğum [Şiir]
Duvardaki Saat [Şiir]
Olma Geveze [Şiir]
Özgürlük [Şiir]
[Şiir]
Bizim Kadir de Ehliyeli Olunca… [Öykü]
Vay Sözüm Vay… [Öykü]


Şevket Başıbüyük kimdir?

Edebiyatın karın doyurmadığını bile bile aç kalma pahasına yazmaktan imtina etmeyen, hayal gücünden çok izlenim ve gözlemlerini yazmaktan büyük keyif alan, yazarken adeta orgazım olan sıradışı bir yazar

Etkilendiği Yazarlar:
Roman, Hikaye, Şiir, Biyografi, Gezi


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Şevket Başıbüyük, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.