Özyaşamöyküsü başka insanlarla ilgili gerçekleri anlatmak için eşsiz bir araç. -Philip Guedella |
|
||||||||||
|
Hep eleştiren ve eleştirilen bir millet olmuşuzdur,ne var ki eleştirmekten ve eleştirilmekten öte bir arpa boyu kadar da yer alamamışız. Bunları kategorilendirip de "kelime haznesi geniş" dedirtme kaygısına girmeden tabiri caizse sadede geleyim. Ülkemiz sosyoekonomik ve sosyopsikolojik bir takım baskılar altında kalmanın yanı sıra,cok etkili bir "kültür emperyalizm'i" de malesef kapımızı zorluyor. Giyim-kuşamdan tutun da,sofra adabına,komşuluk ilişkilerinden,ailevi bağlara kadar hemen hemen her kültürel değerimiz camdaki bir buğu misali silinip giderken,ne yazık ki Türkçe'yi de çepeçevre sarıverdi bu "yobazlaşma". Ancak bu farklılaşma saygı değer büyüklerimizde,anne-babalarımızda ya da bizi aydınlatan o "gerçek aydın kesim"de değil de,alttan alttan gelen yeni nesilde patlak verdi hiç şüphesiz. Artık Türkçe yerine Turkche,tamam yerine "ok",kendine iyi bak yerine "kib" ve bunun gibi onlarca kelime deforme edilmiş,deyim yerindeyse lügatlarımızdan sökülüp atılmıştır. Bu konuda sadece yeni neslin değil,temellerimizi atarken "malzemeden çalan" evebeynlerimizin de suçu oldugu şüphe götürmez bir gerçektir. Bir fidana neyi aşılarsanız,onu toplarsınız ağaç büyüyünce... Ve de o ağaç sadece meyvelerini verdiği zaman başını eğmeli,aksi taktirde iklim şartlarının yarattığı etkiler değil ! Fazla söze ne hacet ? Ülkemizdeki iklim belli,bir "yabancı" rüzgarıdır esiyor,ya rüzgara kapılıp bir toz edasıyla savruluruz,ya da kendi fırtınamızı kendimiz yaratırız. Rüyalarınız gerçek olsun istiyorsanız,uyanmalısınız ! Turan Enes # Yaş:19 ç)
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Turan Enes, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |