..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Gerçeği arayan bir insan, öncelikle her şeyden gücü yettiğince kuşku duymalıdır. -Descartes
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Günlük Olaylar > osman demircan




18 Nisan 2011
Kulaklarım Çınlamakta  
osman demircan
Kulaklarım çınlamakta, başım dönmekte... İşitme kaybı yaşamaktayım. İnsanlar mırıldanmakta sanki yanımda. Duymak istemekteyim seslerin enerjisini. Cümle varlığımla katılmak istemekteyim hayat kitabına.


:AGHH:
Kulaklarım çınlamakta, başım dönmekte... İşitme kaybı yaşamaktayım. İnsanlar mırıldanmakta sanki yanımda. Duymak istemekteyim seslerin enerjisini. Cümle varlığımla katılmak istemekteyim hayat kitabına. Duyamamaktayım. Bir sağır insan gibi yaşamaktayım. Karıncaları, toprağın çatlamasını duymamaktayım. Ne kadar sessiz bir hayat... Yaşamak gümbür gümbür oysa. Bir hastalık kötü öğretmenler gibi kulaklarıma asılmakta. Yaramaz bir çocuk değilim oysa. Ey hayat, iç kulak zarıma takılmaktasın. Türküler, şarkılar ve dualar neden benden uzaklaşmakta. Ses neşeli şarkılar gibi yankılansa kulak vadilerimde. Önce dere sesi ruhuma aksa, sonra insan terennümleri kulaklarıma dolsa. Bir ağaç olmaktan korkmaktayım. Gittikçe kuş cıvıltılarından uzak yaşamaktayım. Kulaklarımda sessizlik kafes içine sıkışmış bir kanarya gibi. Kuşların ötemeyen yanları var içimde. İşitme kaybı yaşamaktayım. Dudaklar kıpırdamakta. Küfür mü övgü mü var sözlerde bilememekteyim. Dünya denizinin içindeki istiridyede kapalı kalmış gibiyim. Ne dalga sesini ne de yağmurun deniz yüzeyindeki sesini işitmekteyim. Çocukken, okumada ve yazmada zorluklar yaşamışım. Çok zor sökmüşüm kelimeyi ve cümleyi. Okumak ve yazmayı sol elimle yaparken, sol elle yazmanın günah olduğunu öğrenmişim. İlk günahı sol elim, yazı yazarken işlemiştir ve ben günah işlememe adına daha çocukken sol elimden vazgeçmişimdir. Ben daha çocukken, ilk kaybetmeyi sol elimle öğrenmişimdir. Ben daha çocukken, ilk terk edilmeyi günah olmasın diye sol elime yaşatmışımdır. Sonra yüreğimin solda olduğunu öğrenmişimdir. Onu kaybetmeme adına günahtan korkmamaşımdır. Günah işlese de yüreğim, onu terk etmemişimdir. Yüreğimi ne pahasına olursa olsun, bırakmamışımdır. Bunun için de yüreğime korkmamayı öğretmişimdir. Şimdi sol kulağım çınlamakta ve kirden tıkanmakta. Ey kulağım bırakma beni. Sen ki bana sevdirmektesin Yahya Kemal'i, Nazım Hikmet'i... Ben nasıl yaşarım özgürlük şiirlerini duymadan. Her iki kulağımda da işitme kaybı başlamakta. Ben tek şarkı dinlememişimdir ki. Neden bu günah ikinize?
Aslında bugüne kadar hep fotokobi sesi kulaklarıma dolmuştur. Hep aynı ses, hep aynı basmakalıp sözler fotokobinin ışığı gibi dünyamı aydınlatmıştır. Bu mudur aydınlık dünya? Bu mudur duymak istediğim sesler veya görmek istediğim aydınlık. Ses tekrarları ve ritim bir şiiri güzel kılabilir. Peki hayat bir şiir midir? Öyleyse neden tekrar etmekte kulaklarımda fotokobi gibi sesler? Güzel sesler ve sözler duymak istemekteyim artık.
İşitme kaybı yaşamaktayım. Zaten oldum olası kendimi spastik gibi hissetmişimdir. Artık işitme özürlüyüm de. Bu ülkede yaşaya yaşaya sağır olurken, dilsiz olmaktan korkmaktayım. Bu ülkede sağlık sorunları yaşamaktayım. Bu ülkede algılarımı kaybetmekteyim.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın günlük olaylar kümesinde bulunan diğer yazıları...
Neşeli Bir Gün
Mevsimlerden Bahar
Dünya Bana Sen İnsansın Diyecek
Tüm Gözyaşları Yalnızdır
Cesareti Olmayanın Umudu Olamaz
Her An Kapı Çalabilir

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Sevgili Seninle Sevişmek Ne Güzel
Varlığım Bir Okyanus
Şimdi Sen Sus, İnsanlar Sussun
Yüreğimi Korkak Büyütmedim
Beylik Laflar Etmekle Olmuyor Dostum
Ah Angelina
Sen Benim En Büyük Hatamsın
Frezya
Çam Ormanı
Ey Sevgili Senin Aradığın Benim

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
En Ateşli Anımda Gel Yanıma [Şiir]
Öperek Beni Öldür [Şiir]
Cayır Cayır [Şiir]
Kar Yangınları [Şiir]
Söyle Neden Konuşmuyorsun [Şiir]
Kefenden Çiçekli Elbise [Şiir]
Gözlerim Kan Davalıdır Her Geceye [Şiir]
Martı Beyazı [Şiir]
Gül Şarabı [Şiir]
Varlığın Sevda Yokluğun Fırtına [Şiir]


osman demircan kimdir?

Yüreğimin ve beynimin tavanında buluyorum, tozlu mısraları. Aklım bir çatı katı. Gözlerim yıldızlarla dolduğunda, bakışlarımın ışıltısı vurur satırlara. İşte o zaman, şiirler bir Samanyolu olur. Mehtaplı gecelerimi vururum gözyaşlarımla biriktirdiğim göllere. Her mısra bir dal gibi düşer, şiir denizlerine. Kızıl bir duyguya boğulurum o an. Akarım ellerinize.

Etkilendiği Yazarlar:
Herkes


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © osman demircan, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.