..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Herkesin derdi başka. -Orhan Veli
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Sevgi ve Aşk > osman demircan




4 Ocak 2011
Ben En Çok Saçlarına Benzerim  
osman demircan
Ben en çok saçlarına benzerim. Tıpkı onlar gibi bazen bitli, bazen kirli, bazen de, tertemiz olurum. Tıpkı saçların gibi uzar gider yalnızlığım ve hiç kimse okşamaz beni. Saçların gibi kıvrık ve iki büklüm olur bazen hayatım. Dünyaya bir saç teli kadar bağlıyımdır o anlarda. Ha koptum ha kopacağım derken, bir el uzanır inceliğime ve sonra o el hayatımı örer yeniden. Saçlarının kadar siyahımdır ve toz kir içindeyimdir, hayatla mücadelemde.


:ABID:
Ben en çok saçlarına benzerim. Tıpkı onlar gibi bazen bitli, bazen kirli, bazen de, tertemiz olurum. Tıpkı saçların gibi uzar gider yalnızlığım ve hiç kimse okşamaz beni. Saçların gibi kıvrık ve iki büklüm olur bazen hayatım. Dünyaya bir saç teli kadar bağlıyımdır o anlarda. Ha koptum ha kopacağım derken, bir el uzanır inceliğime ve sonra o el hayatımı örer yeniden. Saçların kadar siyahımdır ve toz kir içindeyimdir, hayatla mücadelemde. Saçlarının beyazlığı kadar ak ve pakım. Düşünceli oluşumdur beni insan kılan ve bembeyaz eden. Bir insan bir başkasını düşündüğü kadar, insan değil midir zaten. Saçların kadar özgürümdür. Rüzgarın ise nereden eseceği hiç belli değildir. Bazen tatlı bir rüzgar gavurdan gelir, Müslüman kendi ekseninde esip dururken ve sadece kendi dualarının kabul olması için tozu dumana katarken. Bazen rüzgar bir eşkiyadan gelir, dağ gibi duygularını ona açıp, yürek mağaranda saklanmasına izin verdiğin zaman. Saçların gibi darmadığınık olurum, kafama dert taktığımda. Saçların ki okşanmayı ve sevilmeyi beklediği anlarda doluyla, tipiyle karşılaşır. Benim de beklemerimde hep hayal kırıklıkları vardır. Nasıl ki saçların dökülür önüne, gözlerini kapatırsın öylece, ben de gözlerimi kaparım aynı öyle her şeye. İnsanın en iyisinden bile bıktığın anlarda, nasıl saçlarını yolarsan, ben de öyle yırtarım üstümü başımı. Ben en çok saçlarına benzerim. Hep onlar gibi asılıp kalmışımdır. Tıpkı onlar gibi baştan aşağı su damlar üzerimden. Islaklığım hiç kurumayacak gibidir, tıpkı saçların gibi. Hayatında hiç temiz bir havlu görmemiş gibiyimdir, yüzüm kir, gözlerim çapak içindeyken. Saçların tel tel iken, ne kemanda bir yeri vardır ne de bir sazda yeri vardır. Tıpkı saçların gibi gergin olduğum anlarda, kendi türküsünü kendi içinde taşıyanımdır. Tıpkı saçların gibi tel tel olduğumda, hiçbir el dokunamaz özgürlük türkülerime. Bu yüzden tüm sözler yabancıdır ve yalancıdır bana. Tıpkı saçların gibi akarım gecelerin en karanlığına. İşte o vakit saçların gibi uzun bir rüya olurum ve sadece saçlarına dokunan ben olurum. Saçların yastıklardan şelaler gibi aktığında bil ki, o yatakta beraber ıslanmışızdır. Ey sevgili! Bir kulağa fısıldananlar gibi sessiz ve derinden çok güzel sözler yazmak isterim sana. Saçlarına sıcak nefesim vururken, sözlerimi yüreğimin kaynayan kazanlarından dökmek isterim içinin üşümüşlüğüne. Dur dinle beni ! Bir sır gibi saklayabilir misin beni? O zaman bir saptaki iki kiraz gibi kulağına küpe yap beni. Hep bahar şarkıları okuyayım kulaklarına. Sen bahar ol, ben kiraz. Aşk tadında bir mevsim yaşayalım. Ey sevgili, izin ver bana!



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın sevgi ve aşk kümesinde bulunan diğer yazıları...
Şimdi Sen Sus, İnsanlar Sussun
Yüreğimi Korkak Büyütmedim
Frezya
Ey Sevgili Senin Aradığın Benim
Uzak Mesafeli Aşklar
Evlen Benimle
Ey Kara Gözlüm
Boş Masa ve Sandalyeler Kadar Yalnızım
Açtım Yüreğimin Perdelerini
Gecelerimde Bir Mum Işığı Kadarsın

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Sevgili Seninle Sevişmek Ne Güzel
Varlığım Bir Okyanus
Beylik Laflar Etmekle Olmuyor Dostum
Ah Angelina
Sen Benim En Büyük Hatamsın
Çam Ormanı
Seninle Açarım Perdelerimi Güne
Ey Tanrı'm Gazan Mübarek Olsun
Öyle Doluyum ki
Mavi Işık

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
En Ateşli Anımda Gel Yanıma [Şiir]
Öperek Beni Öldür [Şiir]
Cayır Cayır [Şiir]
Kar Yangınları [Şiir]
Söyle Neden Konuşmuyorsun [Şiir]
Kefenden Çiçekli Elbise [Şiir]
Gözlerim Kan Davalıdır Her Geceye [Şiir]
Martı Beyazı [Şiir]
Gül Şarabı [Şiir]
Varlığın Sevda Yokluğun Fırtına [Şiir]


osman demircan kimdir?

Yüreğimin ve beynimin tavanında buluyorum, tozlu mısraları. Aklım bir çatı katı. Gözlerim yıldızlarla dolduğunda, bakışlarımın ışıltısı vurur satırlara. İşte o zaman, şiirler bir Samanyolu olur. Mehtaplı gecelerimi vururum gözyaşlarımla biriktirdiğim göllere. Her mısra bir dal gibi düşer, şiir denizlerine. Kızıl bir duyguya boğulurum o an. Akarım ellerinize.

Etkilendiği Yazarlar:
Herkes


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © osman demircan, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.