Özgür insan, denizi daima seveceksin. -Baudelaire |
|
||||||||||
|
Nice umutsuzlukların ardından nice umutlar doğdu yeniden içimde. O kadar büyük bir alem ki düşlerimi kurarken umut ettiğim dünya ve içinde yok olanlarla birlikte var olanlar iç içe. Belki hayal beklide bir düş gerçekleşmesi imkansız. Ne olursa olsun ben yokkende vardı düşler alemi ve ben varkende var, ben yokkende olacak birilerinin düşünde. Bir gün mimar Sinan’a bir buyrukla gidip orada bir cami yapılması söylenmiş ve vakit kaybetmeden gidip inşaata başlamış. Cami bitmiş sıra minareye gelmiş ve minarenin yarısını yapıp işçilere tatil vermiş. Gel zaman git zaman derken padişahın kulağına kadar gitmiş. Caminin minaresini yarım bırakıp kaçtı gitti diye. Padişah hiddetlenip hemen bir ferman çıkartıp hemen yanına çağırmış bizim Sinan’ı . Sinan acele ile padişahın huzuruna çıkınca padişah sormuş Sinan anlatmış nedenlerini tek tek neden yarım kaldığının minarenin. Padişah anlamış Sinan’a aferin demiş. Sinan derdini padişahın anlayacağı dilde anlatmamış olsaydı ne Sinan’da baş nede minarede taç olurdu. Sinan’nın cevabı basitti ama padişahın padişahlığını yüceltmişti. Ne demişti Sinan: - Hünkarım emrinizle dediğiniz yere adınıza yakışır bir cami yaptım. Lakin toprağı yumuşaktı. İstedim ki minaresi de cami gibi adınıza yakışır heybetli ve görkemli olsun. Adınız gibi uzun ömürlü olsun. Yarım bıraktım ki temeli otursun, sizin halkın gönlünde yerinizin oturduğu gibi, sağlamlaştığı gibi sağlamlaşsın ve nesiller boyunca ne eğilsin nede bükülsün, ne çöksün nede göçsün. Sorular sorma sende ferman veren padişahlar gibi bana çünkü ne ben o Sinan’ım nede sen o padişah. Bir nedeni var işte her şeyin. Bir düş bir gülüş, bir umut bin mutluluk.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Sinan Yıldırım, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |