Şahin bakışlı, ahu gözlü, şirin davranışlı ve tatlı sözlü idi. -Fuzuli, Leyla ve Mecnun |
|
||||||||||
|
O tek başına olduğun esinleme anında bundan sonrasının sesini duyuyor musun? "Akşamdır" dedi şair, "ve ben dinliyorum. Çünkü, geç de olsa köyden biri arayabilir. Yolunu şaşırmış genç yürekler bir araya gelir mi diye bakınıyorum; Sessizlik bozulsun, ve onlardan söz edeyim diye tutku dolu iki çift göz benden müzik ister mi diye bakınıyorum. Yaşamın kıyısında oturur da ölümü ve ötesini düşünürsem, onların aşk şarkılarını kim okur sonra?" İlk akşam yıldızı kayboluyor. Bir cenaze ateşinin kızıllığı sessiz nehir boyunca yavaşça sönmektedir. Issız evin bahçesinde, yıpranmış ay ışığı altında çakallar koro halinde ulumakta. "Eğer evinden ayrılmış bir aylak yolcu buraya gelir, geceyi seyreder, başı eğik karanlığın sesini dinler, ve ben kapılarımı kapar da kendimi ölümcül bağlardan kurtarmaya çalışırsam, onun kulaklarına yaşam sırlarını kim fısıldayacak? Saçlarımın kırlaşması önemsiz. Ben her zaman, bu köyün en genci ve en yaşlısısı kadar genç ve yaşlıyım . Bazılarının gülücükleri tatlı ve yalındır. Bazılarının gözlerinde kurnaz parıltılar vardır. Bazılarının gözyaşları gün ışığında görülür. Bazılarınınki ise hüzünde gizlidir. Hepsinin bana gereksinimi var, ve benim yaşamdan sonrasını düşünmeye zamanım yok. Ben herkesle yaşıtım. Saçlarım kırlaşmışsa ne önemi var?" (Bahçıvan, II, Rabindranath Tagore, İngilizceden çeviri ve yorum: HCD)
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Hulki Can Duru, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |