Olgular görmezden gelindikleri için var olmaya son vermiyorlar. -Huxley |
|
||||||||||
|
Evlad-ı Resulullah’tan, 1935 Necef doğumlu, Lübnan’nın ve İslam âleminin en değerli âlimlerinden biri olan Seyyid Muhammed Hüseyin Fadlallah, Cenab-ı Hakk’a yürüdü. İnna Lillah-i ve İnna İleyhi Raciun. İslam âlemi üzerideki her türlü emperyalist ve Siyonist baskıya baş kaldırdı. Zorbalığa, tahakküme, kibre karşı direnişin sembolü oldu. Mezhep çatışmalarına karşı çıktı. İslam’da vahdeti savundu. Şii – Sünni ayrışmasının ve çatışmasının düşmanın işine yaradığını anlattı. İslam kanının İslam’a haram olduğunu yüksek sesle dillendirdi. Ilımlı söylemleriyle İslamî direnişin en tesirli sesi oldu. İslam kisvesi altında İslam kanı döken kâfirlerin önüne dikildi. Hayatını, İslam içinde barışın ve hürriyetin tesisine adadı. İlmini mantık, hukuk ve felsefe dersleriyle süsledi. Kuru hurafelerden, uydurma hadis ve fıkıhtan uzak durdu. Kadın haklarını savundu. Ilımlı bakış açılarıyla kadınların gönül sevgilisi oldu. Suikast girişiminden kurtuldu, barışa ve hürriyete hizmet etti. Kurduğu Mabarrat isimli dernekle sosyal hayata katkı sağladı. Derneğin onlarca yetimhanesi, tıp merkezleri ve okulları fakir fukaraya yardım hizmetleri vermektedir. Haktan ve Hakk yolundan asla ayrılmadı. Dik ve doğru durdu, dik ve doğru yaşadı… Şii ve Sünni farkı olmaksızın, İslam âlemindeki bütünlüğe ve İslam birliğine inanların saygısını kazandı. Yüz binlerin, milyonların sevgi sesleriyle, gözyaşları ve rahmet dualarıyla Yüce Sevgiliye yürüdü… Adaşı Seyyid Muhammed Hüseyin Şehriyar ile randevusu varmış… Ceddi Resul-i Ekrem’e ve Ehl-i Beyt’ine hizmete gitti… Yüce Rabb’imden rahmet ve mağfiret niyaz ediyorum. Başımız sağ olsun…
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Cahit KILIÇ, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |