..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Her şey ancak sevgiyle satın alınabilmelidir. -Andre Gide
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > İnceleme > Kültür Çatışmaları > kemal düz




24 Haziran 2010
Yüksek Sesle Okunan Dergi Hatay  
kemal düz
ibn battûta ‘seyahatnamesi’nde halep’ten antakya’ya gelişini şöyle anlatır: “daha sonra antakya’ya uzandım. burası çok büyük ve kadim bir şehirdir. etrafında sağlam surlar şam şehirlerinden hiçbirinde yok. melik zahir baybars, bu şehri fethettikten sonra surlarınI tamamen tahrip etmiştir. antakya’nın ahalisi kalabalıktır. binaları çok güzel, her yönden su kaynıyor ve her yer yeşilliktir. şehrin dışında asi nehri geçiyor...


:BJGC:

YÜKSEK SESLE OKUNAN DERGİ HATAY

Üç koca yıl bitti. Hatay Aylık Kültür ve Keşif Dergisi dört yaşına bastı. İlk sayısının sayfalarını merakla, çevirdiğim anlar sanki dün gibi. Yeni bir dergi ile tanışmanın verdiği heyecanla sayfaları hızlı hızlı taramış gözden geçirmiştim. Sonra da dikkatlice okumuş incelemiştim. Anlaşılır, sıcak, içten gülümseyişini, capcanlı fotoğraflarını daha ilk gördüğüm de çok beğenmiştim. Dergi ilk sayısından itibaren daha iyiye, daha güzele, mükemmele doğru adım ata ata bugünlere geldi. Neler kattı Hatay turizmine ve kültürüne, bu güler yüzlü dergi. En azından, bir düş gerçekleşmiş oldu. Ulusal ölçekte yayınlanan keşif ve gezi dergilerinin dışında böyle bir derginin olabileceğini göstererek, örnek oldu. Hatay’a gelen turist sayında ne kadar etkisi olduğuna dair elimizde somut verilir olmasa bile, Hatay’ın tanıtımına ve turizmine önemli ölçüde destek olduğu apaçık ortada. Dergiyi eline alan, sayfaları arasında bir yolculuğa çıkan, okuyan pek çok kişi, derginin baskısını, içeriğini, fotoğrafların güzelliğini şaşırmaktadırlar. Bu başarıyı kutlamaktadırlar. Hatay’ı anlatan böyle bir derginin varolması; bir sevinç bir heyacan geleceğe yönelik güzel umutlar yaratmaktadır. Yazıların sade ve anlaşılırlığını, fotoğrafların çok özenli bir çalışmanın ürünü olduğunu hep dile getirmektedirler. Dergiyi yayımlayan ve katkı sunanlara şükran ifadelerini sunmaktadırlar. Gerçekten Hatay’ın böyle dergiye ihtiyacı vardı şeklinde söylemlerde bulunmaktadırlar. Dergi, Hatay’ın bütününü; geleneklerini, tarihi ve doğal güzelliklerini, mekanlarını coğrafyasını en son teknolojik donanımıyla okuyucunun zihnine görsel enginliğiyle yerleştirmektedir. Merak, tanıma, görme, gezme duygularını harekete geçiren dergi, okuyucusunun anlatılan yerlere gitmese de görmese de keşfetme tanıma ihtiyacına cevap vermektedir. Hatay Kültür ve Keşif Dergisi; dergi değil, Hatay’ın taa kendisidir. Hatay’ın bilinmeyen, tarihin derinliklerinden bugünlere gelen, değerlerini, geleneklerini göreneklerini folklorunu yarınlara, gelecek kuşaklara taşıyan önemli bir görevi yerine getirmektedir. Hatay çok kültürlü, hoşgörülü niteliğiyle, tarihi ve doğal güzellikleriyle güneyin incisidir. Ancak, şimdiye kadar tanıtımı yeterince yapılamamıştır veya başlatılanlar da devam edememiştir. Bu konuda çığır açan girişim bu dergi sayesinde gerçekleşmiştir. Hatay gelişen sanayi ve hizmet sektörüyle son yıllarda büyük gelişim içerisindedir. Hatay’ın, tarihi, kültürel ve turizm potansiyeli dergi sayesinde ülkenin her yerinde öğrenilebildiği gibi, başka yerlerde yaşayan Hataylılar’ın ve daha önce yolu Hatay’a düşenlerin özlemlerini gidermeye çalışmaktadır. Hatay yeniden keşfedilmekte, ve bu her ay aksamadan dergi sayesinde kamuoyuna sunulmaktadır. İbn Battûta ‘Seyahatnamesi’nde Halep’ten Antakya’ya gelişini şöyle anlatır: “Daha sonra Antakya’ya uzandım. Burası çok büyük ve kadim bir şehirdir. Etrafında sağlam surlar Şam şehirlerinden hiçbirinde yok. Melik Zahir Baybars, bu şehri fethettikten sonra surlarınI tamamen tahrip etmiştir. Antakya’nın ahalisi kalabalıktır. Binaları çok güzel, her yönden su kaynıyor ve her yer yeşilliktir. Şehrin dışında Asi nehri geçiyor. Şehirde Habip Nacâr’ın kabri var. Allah ondan razı olsun. Yanı başındaki tekkede gelip geçen yolculara ve gariplere yemek ikram edilir. Bu tekkenin üstadı Muhmammed b. Ali’dir. Yaşı yüzü aşkın ama gücü kuvveti yerindedir. Antakya’dan çıkınca Buğras Kalesine yöneldim. Gayet sağlam bir yapı; zaptedilmesi çok güç, etrafı bahçe ve tarlalarla çevrili. Buğrasta ‘Debiliye’ adı verilen kumaşlar üretilir. ” İbn Battuta’nın anlattıklarından, o zamandan bu günlere neler kaldı, neler yok oldu. İşte bunun gibi tarihin derinliklerinde bugünlere taşınan neler kalmış neler tarihi hazinesinde saklanmış onlara ortaya çıkarmaya çalışıyor Hatay Kültür ve Keşif dergisi. İyi ki cennet Hatay var, iyi ki yüksek sesle okunan; büyük bir araştırmanın, emek ve katılım ve katkının eseri olan Hatay’ın Kültür ve Keşif Dergisi var. Mutlaka aksayan yönleri, gözden kaçan hususlar olacaktır. Belki de bunlar, derginin daha iyi daha kaliteli biçim ve içerikte olmasını teşvik edici özellikler sağlamaktadır. Hatay kültürünün tanıtımına, tarihinin ve doğasının keşfine katkı veren, derginin kurulmasına önayak olan, her türlü ekonomik zorluklara rağmen, bugünlere taşıyan, gelecek yıllarda en iyi ve en yararlı katkıyı vereceğini inandığımız; emeğiyle, çabasıyla, özverisiyle; Erol İğde, Mehmet Tanrıverdi, Mustafa Kaçar, A.Vasi Köse, Aykut M. Çayır ve diğer yazı ve fotoğraf grubuna çok teşekkürlerimizi sunarız. Hatay’la daha nice nice yıllara…
‘Hatay Aylık Kültür ve Sanat Dergisi’ okuyucularının 4.yıl mesajları:
Ayhan Özsu- Emekli Öğretmen Tarihi, doğası, mutfak kültürü ve en önemlisi barışçıl yaşam şekliyle ayrı bir güzellik olan, güzel insanların güzel şehri Hatay’ı tanıtmak ve gelişimine katkıda bulunmak amacı ile yayımlanan ‘Hatay Keşif Dergisi’nin kurucularını kutluyorum. Hatay Keşif Dergisi’nin diğer iller içinde örnek olmasını diliyorum. Daha nice başarılı yayın hayatı dilerim.
Vasfi Eroğlu- Esnaf
Dergi ustalıkla hazırlanmış, Hatay’da doğan, ömrünü Hatay’da tüketen insanların kendi memleketini ne kadar az tanıdığını bu dergi okuyucusuna anlatıyor. Özellikle Hatay’ın tarihsel dokusuna daha çok yer verilmeli. Emeği geçenlerin eline sağlık.
Ahmet Öz – İskenderun Belediyesi Musiki Derneği Başkanı
Derginizi tesadüf eseri Ferda Kİtabevi’nde gördüm. Mevcut olanları hemen aldım. Diğerlerini sipariş verdim. İncelediklerimin hepsi tam olarak hazırlanmıştır. Kutluyorum. Zevkle okuyarak Hatay hakkındaki bilgilerimi artırıyorum. Hatay Dergisi okuru olarak teşekkür ediyorum.
Akay Salmanoğlu-İşçi
Beğenerek okuyorum. Oldukça kapsamlı bir dergi. Sabırsızlıkla her yeni sayısını bekliyorum. Hatay’ın güzide yerlerini tanıtan, el sanatlarını ve doğa harikalarını keşfeden, yüreklere sonsuz teşekkürler.




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın kültür çatışmaları kümesinde bulunan diğer yazıları...
Harflerin İzinde Bir Yazar: Fatin Hazinedar
İskenderun Caddeleri
Gurbette Aybastılı Olmak
Yunus Sütunundan İssos Harabelerine Büyük İskender'le Seyahat
Ellezli Dersi Cıngırt Kayası Deniz Tepesi ve Hıdırellez
Bekbele Yayla Şenlikleri
Kore Şehitleri Anıtı
Encümen-i Daniş
Hacıahmetli Köyü: Körfezde Bir Güzel
Şükrü Kanadlı Kışlası

Yazarın İnceleme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Cem Erman Kemal Sunal'ı Anlatıyor
Bir Başka Dünya: Hatay
Sarıkamış'tan Esarete
Sarıkamış'tan Esarete
Paris Strasbourg Gezisi
Yarıkkaya Efsanesi
Titus Timsahı
Mutlu Güney
Büyük Antakya Kasesi
Hatay'ın Kurtuluş Mücadelesinde Türk Ordusu

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Nevruz Uğur [Şiir]
Aybastılı Şair İzzet Haznedar [Şiir]
Münzevi Bir Osmanlı [Şiir]
Çukurova'nın İki Yiğit Sesi: [Şiir]
[Şiir]
Şiirin Hatayı [Şiir]
Düşüyorum Tut Elimden - Selma Sayar [Öykü]
Bir Öykücümüzden Bir Öykümüz Var [Öykü]
Aybastılı Bir Feylesof: Refik Güley [Roman]
Anılarda İskenderun: Cem Erman ve Hikayet-i Zeki Müren [Deneme]


kemal düz kimdir?

edebiyat sanat, tarih, kültür ve folklora karşı ilgim var. yerel bir gazetede kültür sanat yazıları yazıyorum.

Etkilendiği Yazarlar:
engin geçtan, edip cansever, tevfik fikret v.b.


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © kemal düz, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.