Yedi iklim dört köşeyi dolandım / Meğer dünya her tarafta bir imiş. -Dadaloğlu |
|
||||||||||
|
Sırada ki gelsin.. --------------------------------------- Hemşerim sana demedimmi, elini fazla oynatma kelepçe sıkar diye.Ahmet şunun kelepçesini biraz gevşet, eli kıpkırmızı olmuş.Sağa sola bakma, on dakikalık yol kaldı.Metrise değil hemşerim, Bayrampaşaya teslim edeceğiz seni.Korkma cezaevinde isyan bitti, her şey normal.İbneler devletle baş edilirmi.Topallama yahu, anladık sorgudan çıktın, sanki biz dövdük anasını satayım.Kabahat bizde mi.Bizim görevimiz sadece mahkemeye çıkarmak.Savcı gördüde sanki bir şeymi dedi.Tamam hemşerim evine telefon açarım söz..Şunun şurasında, üç beş sene yatıp çıkıcan.Sana ne diyorum yahu düz yürüsene.Vatandaş bize bakıyor.Tövbe tövbe.Aha geldik işte... ---------------------------------------- Adın- Soyadın- Suçun- Demek hırsızsın.İlk defa yaptım ayaklarını bırak ulan.Hırsız pezevenk.Ne çaldın ulan.Telefon.Markası neydi.Ne zaman çıktı ulan o marka.Anlatıyor işte.Tipe bak.Nasıl da titriyor.Çoluk çocuk da var demek.Ulan senden çıkacak çocuktan ne olur.Ulan, hangi kadın bu yaratığın koynuna girmiş.Nasıl da kokuyor.. Soyun- Donunu da çıkar ulan.Şimdi, çök kalk, çök kalk.Arkanı dön.Donunda ki kire bak.Sen hiç yıkanmazmısın.Hayvan herif.Ulan başlasanıza, vursanıza.Asker o jopu size süs olsun diyemi verdik..Başlatmayın ulan komutanınıza.Günde elli kişiyle uğraşıyoruz.Canımı sıkmayın benim, işinizi yapın. Gelelim sana.Herkes aynı dayağı yiyiyor sızlanma.Bayrampaşaya hoşgeldin dayağı bu.Emir yukarıdan.Bizden sonra gardiyanlar da ananı düzecek.Koğuşa gittiğinde arkadaşlarında sevecek.Hırsızlar koğuşunu bilirmisin.Oğlum yüz metrekarelik koğuşta üç yüz kişi yatıyor.Bir yatakta üç kişi koyun koyuna yatıyor.Bir tabak da iki üç kişi yemek yer.Anlıyormusun. Daha içeri girer girmez üstüne atlayacaklar.Ayakkabına, çorabına kadar her şeyini alacaklar.Bir tek bu leş donun kalacak, dua et, kirli yoksa onu da alırlar.Bir battaniye bulabilirsen şanslısın.Bir süre ona sarılarak volta atarsın.Oğlum korkunç bir yer orası.Kıçına dikkat et. Asker yeter lan bu kadar, kaldırın şunu.Paran da yok.Gardiyanlara biraz verseydin, belki ikinci posta dayaktan kurtulurdun.Götürün şunu.Sırada ki gelsin... Adın- Soyadın- Suçun- Bu ihtiyar kim asker.Yapma ya, suçu cinayetmi.Kaç kişi öldürdün dayı.Ağlama, şaka yaptım.Titreme ihtiyar olan olmuş artık.Karın he,namus demek.Karın kaç yaşında ki seni aldatmış.Azmış demek. Soyun- Donu da çıkar ihtiyar.Titreme.Asker sakın vurma.Bu namus cinayeti, indirin jopu.Çök ihtiyar, bir kez daha, tamam kalk, giyin.İhtiyar koğuşa gittiğinde parana dikkat et.Ağır suçlar bloğu tehlikelidir.Oraya girdinmi zor çıkarsın, dikkat et.Cinayet, gasp suçlularının bloğudur.Kavgalara sakın bulaşma.Hafta da bir kaç leş çıkar oradan.Sabret.Zaten cezayı alır almaz bir vilayet cezaevine postalıyacaklar.Oralar da rahat edersin.Ağlama ihtiyar, bunu baştan düşünseydin.Keşke sinirlerine hakim olsaydın.Neyse, asker çıkarın şunu gardiyana teslim edin.. Adın- Soyadın- Suç- Ne yakalattın.Esrarmı.Kaç kilo.Yapma ya.Beş yüz kilo he.Antep,in neresindensin.Hayret bir şey.Ben de orada görev yaptım.Hacı,yı tanırmısın.Demek yeğenisin.Dayın beni çok iyi tanır.Ağa adamdır.Çakır astsubay derler bana.Hatırı sayılı işlerimiz olmuştu dayınla.Demek öyle.Bir sıkıntın oldumu gardiyanlarla haber gönderirsin.Elimden geleni yaparım.Sizin memleketin, ekmeğini yedik suyunu içtik.Dayın ziyarete gelirse burada olduğumu söylersin. Soyun- Yanlış anlama rutin işler.Kameralar kayıtta.Öyle bir göstermelik arama işte.Şimdi bir isteğin varmı.Hangi koğuşa gitmek istiyordun.Tamam olur, hallederiz.Başgardiyana söylerim.Giyinebilirsin.Asker arkadaşa yardımcı olun. Sırada ki gelsin...
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Şenol Durmuş, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |