..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Bilen sever. -Leonardo da Vinci
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Öykü > Toplumcu > şenol durmuş




5 Ocak 2010
Çıldıran Gözler  
şenol durmuş
Onu takip eden gözlerin farkındaydı. Yeter ki semtin ana çarşısında alışverişe çıkmasın. Çarşı içinde yürüdüğünde, gözler de harekete geçerdi. Kahve önünde toplanan serseriler, işsizler, taksi şoförleri, emekliler, bakkal, kasap, manav hatta yoldan geçen bir yabancı dahi onu gördüğünde arkasını döner, bir kez daha bakardı.


:AFFI:
Onu takip eden gözlerin farkındaydı. Yeter ki semtin ana çarşısında alışverişe çıkmasın. Çarşı içinde yürüdüğünde, gözler de harekete geçerdi. Kahve önünde toplanan serseriler, işsizler, taksi şoförleri, emekliler, bakkal, kasap, manav hatta yoldan geçen bir yabancı dahi onu gördüğünde arkasını döner, bir kez daha bakardı.

Uzun süredir gözlem altındaydı. Bu gözlerin takibi Şermin hanımı aslında çok mutlu ediyordu. Salına salına yürür, çevresine gülücükler saçar, çok kibar konuşurdu. Bakkaldan çıkar, kasaba girer, ordan çıkar, başka bir yere girerdi. Aç gözler, hain gözler, bakmaktan şaşı olmuş gözler onu mest ediyordu.

Kasap ayı Osman'ın kalın bıyıklarını çekmesi, manav Haydar'ın arada bir fermuarıyla oynaması çok hoşuna gidiyordu. Bu yüzden Şermin hanım giydiği daracık kotlarla kendisine olan ilgiyi her geçen gün artırdı... Hemen herkes ona arkadan bakıyordu. Gözler bir yere odaklanmıştı. Orta yaş civarında olmasına rağmen, mihrabı yerindeydi. Fiziki güzelliği pek yoktu ama erkeklerin en çok dikkatini çeken bir bölgesi vardı.Bölge gerçekten iri ve genişti.

Bir kaç kez etek giydiği görülmüştü ama izleyici kitlesinin azaldığını farkettiğinde bir daha etek giymedi. Giydiği dar kot ve ortaya çıkan muhteşem görüntü adeta bir sanat eseri gibi seyredilirdi.

Esnaflar onu gördüğünde hemen yağlama, yıkama seanslarına başlardı.

"Şermin hanım kıymanızı az yağlı yaptım. Güle güle efendim, tekrar bekleriz Recai beye de çok selamlar." denirdi..

"Çok sağolun Osman bey, sizin eti gerçekten çok beğeniyoruz. Selamınızı iletirim. Hayırlı işler." der hemen arkasını döner sallar ve çekip giderdi...

Şermin hanım çıktıktan sonra kasap Osman satırı daha bir hızlı sallardı sinirinden. Kaç senedir yoklama çekmişse de Şermin hanımdan bir sinyal alamamıştı. Hayalinde onu becermişti ama bunu reel'e çevirememişti. Bir çok göz içinde bu geçerliydi. Esnaflar, semtin bitirimleri, Kadir İnanır tipler, hayal kırıklığına uğruyordu. Lanetler, kahır çekmeler, küfürler birbirini kovalardı. Sonunda herkes ortak bir fikir birliğine varmıştı.

Bu kadın gösterip de vermeyen cinsindendi. Bir gün cami önünden geçerken namazdan çıkan cemaatin tam ortasından geçmişti... Cemaatin aklı başından gitmişti. Gözleri görmeyen bastonlu ihtiyarların dahi gözleri yerinden fırlamıştı.

"Tövbe estağfurullah tövbe."

"Kıyamet yaklaştı işte."

"Her kimdir bunun kocası."

"Ben nerden bilirim Hacı Eşref efendi."

"Her kimse Allah belasını versin."

"Müslümanlık elden gidiyor."

"Memleket battı gidiyor."

Şermin hanım arkasından bakan gözleri bilir ve konuşulanları da hissederdi. Sadece gülümserdi. Çok mutluydu. İlgi çekmek onun için dayanılmaz bir zevkti. Öyle bir havalı giyinirdi, öyle bir süslenirdi ki, bir varoş semtte değilde, sanki Etiler de, Akmerkez de alışveriş yapıyordu.

Kocası muhasebeci Recai bey, semtte pek fazla görünmezdi. Orta yaşlarda, gözlüklü, kravatlı Recai bey, yumuşak bir adamdı. Bazen kahvehanelerde bulmaca çözdüğü görülürdü. Elinde gazetesiyle oturur, çevresine bakar, gözlüğünü siler, kalemini çıkartır, sonra da bulmacasını çözerdi. Sanki çok büyük bir iş yapıyordu. Bu hareketleri yaparken dahi kendisini kasardı.

Bu kahvehanenin en elit insanı o olduğunu herkese hissettirirdi. Kağıt, tavla oynamazdı. Arkasından konuşulan dedikoduları, kulağına gelen parazit sesleri duymuyordu bile. Bazen diğer masalardan bulmaca çözenler ondan yardım isterdi.

"Recai abi bir tanrı ismi, iki harfliymiş."

"Abi be bir de Trakya bölgesinde vilayet ismi var, E ile başlıyor biliyor musun?"

Recai bey ciddi ciddi düşünür, soru soranlara bir süre bakar, tavandaki lambaya doğru sigarasını üfler, sonra da cevaplardı:

"Evet evet, tanrı ismi Ra olması lazım."

"Sorduğunuz vilayet de tahmin ediyorum Edirne." derdi.

Soruları cevapladıktan sonra, sandalyesine iyice bir yaslanırdı. Sonra da çay parasını öder, kahvehaneden çekip giderdi. Ertesi gün öğle vakti bu kahvehanenin önünden kıvırtarak geçen Şermin hanımı, ağzı sulanarak seyredenler, tekrar fiskosa başlardı. Bunların arasında Recai beyin yardım ettiği bulmacacılar da olurdu.

"Ayıp ya böyle giyinir mi insan."

"Kimin karısı ulan bu."

"Muhasebeci Recai midir nedir onun karısı."

"Yapma ya, ben ablası zannediyordum."

"Ne pezevenkmiş ulan bu Recai."

"Anam avradım olsun bu karı bende olacak kemiklerini kırarım."

Akşam üzeri kocası ile kol kola aynı yerden geçtiklerinde Recai bey kalabalığa göz ucuyla bakar, kıs kıs gülerdi. Düşünürdü Recai:

"Ulan hergeleler, öyle bakarsınız işte. Karı benim, tapusu bende, siz ancak avucunuzu yalarsınız. Bu semtte benim hatundan başka güzeli var mı... Helal olsun bana."


.Eleştiriler & Yorumlar

:: -------
Gönderen: Şenol Durmuş / , Türkiye
20 Mart 2011
Kamuran hanım, düşünce, görüş katkı ve değerlendirme için çok teşekkür ederim...Saygı, sevgiyle, selamlar...

:: ............
Gönderen: Kâmuran Esen / ,
18 Mart 2011
Birkaç öykünüzü okudum.Kutluyorum yazı dilinizi.Gözlemler, diyaloglar çok başarılıydı.Sevgiyle.

:: vay anam :)
Gönderen: Aysu / , Türkiye
14 Haziran 2010
tipler harika diyaloglar flim karesi gibi ama gerçek , gözlem yapan yazar daha bir harika acaba diyorum bu tipler gözlemlendiklerini anlasalar nasıl davranırlar ,bence abartırlar ön plana çıkmak için, öyle bir toplumuz biz,ben merkezci bir toplum ..saygılar




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın toplumcu kümesinde bulunan diğer yazıları...
Kurtarın Beni
Sarıgöl Roman Mahallesi 2
Pavyon Sokakları
Gel Abi...
İblis Yeryüzünde
Çöp Kamyonu
İsyankar Ruhlar
Toplum Düşmanı
Genelev
Midyeci Raci

Yazarın öykü ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Hırsızlar Kralı
Güzel İstanbul
İdam İsteriz
Dilenciler Köyü
Emret Başkanım
Düttürü Düüüttt
Cafer Kalfanın İsyanı 2
Şairler Çıkmazı Sokağı
Ayşe Aşk Arıyor
Köpekler Sokağı

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Kurtlar Sürüsü [Şiir]
Ego - [Şiir]
Çingeneler Zamanı [Şiir]
Açım Ben [Şiir]
Olmalı [Şiir]
Hani [Şiir]
Zaman Geçsin [Şiir]
Konstantin Ağlıyor... [Şiir]
Kuyu [Şiir]
Sen Gidersen [Şiir]


şenol durmuş kimdir?



Etkilendiği Yazarlar:
CERVANTES


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © şenol durmuş, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.