..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Gerçeğin dili çok yalın. -Euripides
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Doğa ve Uzay > Emine Pişiren




4 Aralık 2009
Şimdi Ben Suçlu Muyum?  
Emine Pişiren
(*)“…Prens Charles Kaz Dağı'nda kendisi için yetiştirilen organik sebzeleri ülkesine götürüyor. O civarda yaşayan birkaç aile sürekli kraliyet ailesinin sebzesini yetiştiriyor ve kraliyet ailesi sadece bu sebzeleri kullanıyor… “


:BCDA:

Dün düşündüm. Liseli yıllarıma doğru yolculuk ettim. Beden derslerini sevmezdim. Beden hocamız sürekli okulun geniş bahçesinde ısınmamız için bizi koşturur, “tık nefes” kaldığımızda da boynundaki düdüğü birkaç kez üfler, ardından da “Sağlam kafa sağlam vücutta bulunur” “koşmaya devam” derdi.

Şimdi ben küresel ısınma dönemine girmiş, kan kokan dünyamızın, Türkiye’sinde atalarımızın söylediği bu öz sözün ne kadar “abes” olduğunu düşünmekteyim. Neden bu kanıya vardım? Posta kutuma şu son aylar haber üstüne haber ve felaket senaryoları düşmekte. Her birini tek tek açıp, çoğunu okumadan siliyorum. Bir yazı dikkatimi çekti.

“BİLİP DE SUSMAK ORTAK OLMAKTIR. M.DOĞRU/06.11.2009”

Önce silmeyi düşündüm, çünkü son zamanlarda sıklıkla kafamızı “GDO’lar ile dolduran bilgilerden biri” diye düşünüp, silecektim ki, faremin ucu şu yazılarda takılı kaldı.

“Allah Allah, şimdi bu ne demek oluyor?!.”

Diye yüksek sesle kendime sordum. Gören duyan da “bu kadın aklını mı, oynattı, kendi kendine konuşuyor?” demezse de şaşarım.

Ve yazının devamını okuduğumda enikonu afakanlar geldi kafama. Ben bu kafayı sağlam tutmam için evimin bahçesinde koşsam neye fayda? Efendim haber şu;

(*)“…Prens Charles Kaz Dağı'nda kendisi için yetiştirilen organik sebzeleri ülkesine götürüyor. O civarda yaşayan birkaç aile sürekli kraliyet ailesinin sebzesini yetiştiriyor ve kraliyet ailesi sadece bu sebzeleri kullanıyor… “

(**)“…Cumhurbaşkanı Talat, Köksal Toptan'a bir yemek sırasında 'Türkiye'de en son yediğim domateslerin tadı hala damağımda' demişti. Bu konuşma üzerine Toptan, Talat'a 'En kısa zamanda size hormonsuz Anavatan domatesleri göndereceğim' sözü vermişti. Abdullah Gül'e hormonsuz domatesleri emanet ediyor, Cumhurbaşkanı Gül de Toptan'ın bu masum ricasını yerine getiriyordu. Meclis Başkanı Toptan'ın Ankara'da ancak bir hafta araştırma sonucunda hormonsuz domates bulabildiğini de duymuşsunuzdur…”

Benim güzel ülkem yok Kürt açılımı, yok Ermeni, Alevi, Sünni tartışması, 1937 ve öncesine gidip de eskileri deşip; yüzlerce Türk Askerimizin uykusunda katliamını yapmış, Dersim’li Aşiret Reislerinin “askere gitmicez, vergi vermicez” diye başlattıkları isyanları tartışmaya açarsak, yok başı açık, kıçı açık, magazin haberleri vs, vs, oyalanırsak olacağı buydu…

Ne mi olmuş?

Benim güzel ülkemin %75 verimli tarım topraklarının içine İsrail bir güzel etmiş edeceğini. Tohumların içine hastalık yerleştirmiş, aynı zamanda zirai ilaç satımını da kendi tekeline almış. Ne acı bir gerçek ki, artık “Köylü kendi bahçesinde tohum bırakmayacak” Çünkü tohum kullanma yasası İsrail’in elinde. Eğer aksi olursa Uluslar arası mahkemede yargılanacakmış.

Vah başımıza gelenler vah!

Nasıl bir tehlike gelecekte bizi karşılayacak, kimsenin haberi yok sanırım. Var da susmayı ve “herkese ne gelecekse bize de o gelecek” düşünceleri ile ne hak arayan var ne de hak isteyen…

Bir sürü soru az buçuk sağlam aklıma üşüştü.
Efendim 115 bin çalışanı olan Tarım ve Köy İşleri Bakanlığı, 30 tane Ziraat Fakültemizle, 70 Üniversitemizle, 50 tane tarım araştırma enstitülerimizle elimiz kolumuz mu bağlanmış? Ya 10 bin işsiz kalmış ziraat mühendislerimizi neden sahiplenmemişiz?

Asıl konuya geleyim; İsrailli araştırmacılar genleriyle oynadıkları tohumların bir gramını nerdeyse bir gram altına denk fahiş fiyatla Türkiye’ye satıyor. Bu tohumlar bir ekimlik ve bir kez satın almakla da kurtulamıyormuşuz. Nedeni ise genetik tohum toprağımıza zarar verip kendisine alıştırıyormuş. Artık hep bu ölüm tohumunu ekmek zorundaymışız. Üstelik toprak bir daha geri dönüşü olmayan kansorejen maddelerle kaplanıyormuş.

Buna en somut örneği de patatesleri ile meşhur gözbebeğimiz olan Niğde’de ki patateslerde “kanserojen” maddeler olduğu tespit edilmiş ve artık o topraklarda “patates” ekimi yapılmıyormuş.

Haydaa, artık “sarı patates” sofralarımızda olmayacak.

Tekirdağ’ın bazı bölgelerinde ayçiçeği ekimi olmuyormuş. Yerine laleler ekilmiş.

Haydaa, artık “ayçiçeği ve yağını” dirhemle mi satın alacağız?

Asıl beni başka bir haber düşündürüyor. Hani bir zamanlar “Çernobil Faciası” ile güzel yurdumun Karadeniz bölgesinin toprak dokusu da etkilenmiş, hatta daha sonraları da Tansu Çiller Çayı ile tanışmıştık. Kuşburnu çayını uzun yıllar sabah kahvaltılarımızda “kanser olma” korkuları ile içmiştik.

Oğlumun arkadaşı ders çalışmak için zaman zaman bizim eve gelir. Rizeli gencin ailesi Karadeniz’de “çay bahçeleri” olan bir aile. Bu gence sordum:

“Sizin çay ekiminizde hangi gübreleri kullanıyorsunuz oğlum?”

Verdiği yanıt kanımı dondurdu:

“Adı Tayyip olan suni gübreleri çocukluğumdan beri kullanırdık. O tohumları kullanmazsak, tarlada çay yetişmiyor. Şimdi Tayyip değil de daha farklı suni gübre alıyoruz, ama onlar da bir öncekilerin aynısı.”

“Yani, yerli gübre değil!”

“Hayır, değil, yerli gübre eksek çay yetişmiyor ki.”

“Siz onların ölüm gübreleri olduğunu ve toprağınızı öldürdüğünü biliyor musunuz oğlum?”

“Valla, bilsek ne çıkar ki Emine Teyze, ben çocukluğumdan beri babam ve diğer çay eken çiftçiler o gübreleri kullanıyor, yasaklanırsa çiftçi isyan eder…”

Haydiii, buyurun buradan yakın!..

“Sağlam kafa sağlam vücutta bulunur.”

Sözünü bilgi dağarcığımdaki tedavülden kaldırıyorum.

İçtiğim de, yediğim de kanserojen içeren “ölüm” gıdaları beni zaten kanser etmiş durumda. Elimde koskoca Edremit Devlet Hastanesinin Epikriz Raporu vardır.
Şimdi ben bilgilendim, öğrendim, BİLİYORUM ve bildiğim için SUSMAM ne anlama geliyor?

Elimden ne gelir ki?

Kimi kime şikâyet edeceğim?

Hele ki, TBMM’sinden resmen yasayla jet hızıyla geçmiş, ülkemize ithal edilmekte olan bu ölüm tohumları için BEN ne yapabilirim ki?

ŞİMDİ BEN SUÇLU MUYUM?

ASIL SUÇLU KİM?

Emine Pişiren/Bursa
04.11.2009


Dip Not: (*)(**)http://www.genelhaberler.com/yazi_goster.php?id=1966






Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Değerli Yazım Dostumuz Sayın...
Yarım Somun Yemek İçin Orospuluk
Entellektüel Kadınlar Nasıl Bir Erkek Arar?
Yoksa Canınız Hoşaf mı Çekti?
Allah'ın Laneti Üzerlerine Olsun!..
Eh, Burası Türkiye
Her İkisi de Bir Şairin Asil Yüreğine Sahiptiler
Havada Bok Kokusu Var Baba
Atatürk'e Duyulan Bu Öfke, Bu Nefret Nedendir?
Hadi Yıkayalım Ruhumuzu!..

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Adamdan Saymışız [Şiir]
Ah Ulan Istanbul! [Şiir]
7. Didim Şiir ve Şairler Buluşması [Şiir]
Çekinme Söyle [Şiir]
Yağmur Kuşu Suskunluğu [Şiir]
Hangi Dua İle Sana Gelelim? [Şiir]
İsterdim [Şiir]
Davetsiz Konuk - 1 - [Şiir]
Madem ki... [Şiir]
Git Demene Gerek Yok [Şiir]


Emine Pişiren kimdir?

Yazmayı, okumayı ve birikimlerimi paylaşmayı seven biriyim. Edremit'in yerel bir gazetesinin köşe yazarıyım. Bazı web sayfalarında da edebiyat adına paylaşımlarım yayınlanmaktadır. Sevgi ve ışık sizle olsun.

Etkilendiği Yazarlar:
Mehmet Emin Yurdakul, Nazım Hikmet, Aziz Nesin, Victor Hugo, Balzac, Leo Buscaglia, Eric Frrom, Irvın Yalom, Dale Carneige, Doğan Cüceloğlu, Haluk Yavuzer...


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Emine Pişiren, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.