Aşkın aldı benden beni. -Yunus Emre |
|
||||||||||
|
2- İki nokta arasında konumları ne kadar değişirse değişsin her zaman bir doğru çizilebilir. 3- Eğer ortada üç nokta var ise en içerideki nokta ile en dışarıdaki nokta arasında her zaman bir doğru çizilebilir. Ama ortadaki nokta bu doğru ile bazen kesişir. 4- Dünya güneşin etrafında döner. 5- Güneş Samanyolu galaksisinin bir yıldızıdır. 6- Samanyolu galaksisinin güçlü çekim etkisi olan bir merkezi vardır. 7- Samanyolu galaksisindeki tüm yıldızlar bu merkez etrafında dönerler. Buna Güneş isimli yıldız da dahil. 8- Geceleri başınızı kaldırıp baktığınızda çıplak gözle görebildiğiniz bütün yıldızlar Samanyolu galaksisinin yıldızlarıdır. Çünkü bizler bu galaksinin içinde bir yerlerdeyiz. 9- Samanyolu galaksisinin merkezi ile dünyamız arasında her zaman bir doğru çizebilirsiniz. 10- Samanyolu galaksisinin merkezi ile dünya arasına her zaman çizebildiğiniz doğru ile bazen güneşin konumu da çakışır. Böylece bir doğru üzerinde üç nokta bulunur. 11- Samanyolu galaksisinin merkezi, güneş ve dünyanın beraber kesiştikleri bu tip bir doğru 26.000 yılda bir gerçekleşmektedir. 12- Dünya güneşin etrafındaki her dönüşünü bir yılda tamamlar. 13- Dünyanın güneşin etrafındaki konumuna her sene yeniden geldiği noktanın adı yılbaşıdır. 14- Yılbaşı denilen olay astronomik anlamda fazla bir şey ifade etmez ama psikolojik olarak her 1 Ocak günü yeni bir başlangıç olduğunu hissederiz. 15- 26.000 yıllık döngü de astronomik olarak bir şey ifade etmez ama her döngü başı psikolojik olarak yeni bir başlangıçtır bizim için. 16- Mayaların takvimi 26.000 yılı hesaplamış bile olsa takvimlerinin 26.000 yılın sonunda bitmesi normaldir çünkü bizim kullandığımız 1 yıllık takvimler bile her yıl bitmektedir. Hiç 10 yıllık, 100 yıllık takvimler basmamaktayız. 17- Dünyamız 4.5 milyar yaşındadır. 18- Dünyamız var olduğundan bugüne 4.500.000.000/26.000=173.076 kere bu dizim gerçekleşmiştir. 19- Dinazorlar 65.000.000 yıl önce yok olmuşlardır. Dinazorların yok olduğundan bu güne 65.000.000/26.000=2500 kere bu dizilim gerçekleşmiştir. 20- İlk Neandertal (1.000.000 yıl önce) ile son neandertal’e (25.000 yıl önce) kadar geçen sürede bu dizilim tam 25 kere gerçekleşmiştir. Ve hiç birine bu dizimden dolayı bişi olmamıştır. 21- Neden 174077. dizilim dünyanın sonu olsun ki. 22- 26.000 yılda bir olan bir olay 70 yıllık kısa hayatımızda bize denk geldiyse büyük bir yılbaşı gibi kutlamanızda hiçbir sorun olmamalıdır. Bunu kaçırırsanız bir sonrakine çok var çünkü. 23- İnsan bilmediğinden korkar. 24- Bilmediğimiz her şey sırdır bize. 25- Geçmiş 100.000 yıllık insanlık tarihimizi unutmasaydık daha az korkardık. 26- Kehanet: Bu psikolojik endişe ve yeni bir şeyler olmasına dair oluşan beklenti ortamını kullanmak isteyenler olacaktır.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © ilker uğurlu, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |