Bu hafifçe kenara itilecek bir roman değil. Daha büyük bir şiddetle uzağa fırlatılmalıdır. -Dorothy Parker |
|
||||||||||
|
Geceleri, yıldızları, ayı seyrediyor. Şaşırıyor bakarken, düşünüyor, bu yanan lambalar ne diye? Soruyor kendi kendine, acaba oralarda da ağaç var mı, tarla var mı diye? Günler geçiyor böylece, sıkılıyor hem de çok sıkılıyor. Gitmek istiyor bu diyarlardan. Düşünüyor, düşünüyor ve birgün de kararını veriyor. Kalkıyor ayağa, aletiyle birlikte. Alıyor yatağını, yorganını. Şaşırıyor nereye gideceğini. Önüne bakıyor, kalkan aletine. Aleti ona yolu gösteriyor. "Dosdoğru gösterdiğim yönde ilerle" diyor ona aleti. Aletinin kılavuzluğunda geliyor bu şehire. Yine buluyor uçsuz bucaksız toprakları şehrin dışında. Uzanıyor çimenliğe, ağzındaki dalı çiğniyor. Uzandığı toprağın sahibi belli değil ama içgüdüsü ona "senin bu topraklar" diyor. Çakıyor çivisini, tahtasını, çeviriyor çitini. Aynı çukurda yiyor, içiyor, sıçıyor. Günler geçiyor böylece, birgün de hayretle görüyor. Uzakta gördüğü binalar ona komşu olmuş. Her seçimde kazanan partiyi destekliyor. Ağam diyor, paşam diyor maganda. Ve birgün de eline bir tapu veriyorlar. Sevincinden çıldırıyor maganda. Bütün bunları ona Allahın verdiğini düşünüyor. Allahın sevgili kulu olduğunu düşünüyor. Artık ağzından din, iman, devlet, millet düşmüyor. Birgün de karşısına dikiliyor mütehait. "Arsana kat karşılığı on daire veririm." diyor. Satıyor dairelerini, zengin oluyor maganda. Teknolojinin tüm nimetlerini alıyor şuursuzca. Bunlara çok kolay sahip oluyor. Galeriye gidiyor maganda. "Bana traktöre benzeyen bir jeep ver" diyor maganda. Altına çekiyor jeep'ini. Onu şaha kaldırıyor. Geldiği topraklarda kullandığı beygir gibi. Sen birgün kırmızı ışıkta bekliyorsun. Arkandan beliriyor, korkunç frenlerle. Sana öfkeleniyor niye durdun diye. Sen şaşırıyorsun: "Ama kurallar var, kırmızı ışık yandı" diyorsun. Çılgına dönüyor maganda, kural tanımadan bu şehirde zengin olan maganda. Öfkeyle elini beline atıyor. Silahını çekiyor. Bir tane kırmızı ışığa, bir tane de sana sıkıyor maganda.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © şenol durmuş, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |