Tarihten öğreniyoruz ki tarihten hiçbir şey öğrenmiyoruz. -Hegel |
|
||||||||||
|
Yazın en sıcak günlerinden birinde, Nerede ne varsa yakacakmış gibi Sallıyorken meş’alesini Güneş.. Ve dönüyorken salına salına Ödevini yapmanın onuruyla ekseninde.. Kentin uzak bir köşesinde, bir kooperatif evinde Yatıyorum sırtüstü, yuvarlak bir masa üstünde.... Yalnız değilim, bir adam bana doğru eğilmiş Batırıyor elindeki bir şeyi sırayla yüzeyime (sonradan anladım ki, bu sivri şey kalemmiş) Karalayıp duruyor yüzümü gözümü karnımı Canım yanmıyor değil.. Ona sorarsanız çözümü bir sorunun, Bana sorarsanız bir rezalet, kirletiyor her yanımı Özgürlük gibi bir şeyden söz ediyormuş.. Henüz kesmeden ağacımı İşlememişken henüz fabrikada hamurumu Hüzün gözlü insanlar.. Duyumsamıştım sanki böyle bir şey Dans ederken ormanda rüzgarlar.. Amaan..O zamanlar da sevmezdim böyle şeyler düşünmeyi.. Hem özgürlük dediğin nedir ki, Karışmazsa kimse sana, Dilediğini yaparsan, gidersen dilediğin yere, Yeter bunlar bana, zincirli tutsaklık olmasa.... Ahh bir de şu adam kalemi batırıp durmasa... Ona göre böyle değil sanırım.. Yazdıklarına bakılırsa efendim; Özgürlük; Egemen olunmasıymış, doğanın, Toplumun yasalarına.. Yetenek, eğilim, beğeni Gelişsinmiş istenildiği gibi.. Karşı konulması değil ama, Üstünlüğü gerekirmiş bilincin zorunluğa Ayrıca üretmekmiş özgürlük... Özgürlük ve zorunluk Zorunluk ve raslantı Ona göre, bir eytişimsel bağlantı Düşününce böyle şeyleri Daha neler gelir ardından. Hiç bana göre değil bunlar Üzerime yazılanlarla değerim artarmış Özgürlük olmazsa her şey yalanmış Ben öylece yatarım Sırtüstü masanın üzerinde Bir de bu kadar sıcak olmasa.. Ahh bir de Şu adam kalemi batırıp durmasa..
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Sedat Akıncı, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |