Kitabının bir kopyasını gönderdiğin için sağol. Onu okumakla hiç zaman yitirmeyeceğim. -Moses Hadas |
|
||||||||||
|
İçimin varoşlarından birinde bir park var. Hani şöyle avuç içi kadar... Her türden genç ağaçlarla donanmış, Tam ortasında fıskiyeli bir havuz, Çevresindeki banklar hep umuda boyanmış.... Hemen karşıda sevda renkli bir kameriye Pergulasına dolanmış sarmaşıklar, Uzatmışlar kollarını ileriye.. Küme küme çiçekler. Çiçekler arasından Uzatmış başını havuza güller, Sanki su içecekler... Sarı beyaz papatyalar arasına Menekşeler gizlenmiş “hercai”, Yaprakları, laciverdi düşündüren bir mavi.. Demiştim ya, park genç ağaçlarla donanmış. Şurada bir manolya, Akasyanın sağında.. İlerde bir kiraz. Yeşil yaprakları, Bankın üzerine düşmüş biraz.. İşte o bankta bir adam oturuyor.. Dikmiş gözlerini havuzun berrak suyuna, Dalgınca düşünüyor.. Kim bilir, belki de kendince kirazla söyleşiyor.. “Söyle bana kiraz ağacı. Hangi insan hak etmez şarap renkli meyveni.. Ve hangi insan Bu ağaç benim diyebilir? Örneğin kiraz ağacı..Örneğin: Şu gördüğün zakkum Diyebilir mi ki, Pembe rengime bakmasın şu çocuk Ve konmasın dalıma arı... Veya bir kuş diyebilir mi Kullanmasın benden başkası baharı... Dayanılmaz gibi gelse de bize bu acı Örneğin kiraz ağacı... Diyelim ki şu anda Tüm yaşayan insanlar ölsek bir anda. Yalnız bebekler kalsa. Ve aradan yirmi yıl geçse, büyüse bebekler Doğa ananın kucağında kardeşçe Nasıl paylaşırlar yaşamı sence.. Yine güçlüler haklı mı olur? Hukuk, yine eşitsiz mi kurulur? Ah kiraz ağacı, Sanırım yanıtı sende olmayan sorular sordum Durumunu bilmeden belki de seni yordum... Gitmek zamanı geldi bana Hoşça kal kiraz ağacı, hoşça kal Belki yine gelirim sana”...........
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Sedat Akıncı, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |