Bir dost nedir? Öteki ben. -Zenon |
|
||||||||||
|
Çocuklar! Beni, -Sizi sevdiğim kadar- Çok sevdiğinize inandığım öğrencilerim! Ne diyeyim başlarken sözlerime Bilmiyorum. Utanıyorum her birinizden, Eziliyorum âcizliğimin altında, “Atatürk’ün kızı Böyle mi olmalı?” diyorum. Milyonlarca aç insan varken dünyada, Akşam evine Ekmek götüremeyen babalar kahrolurken utancından, Benim karnım tok ne yazık! Daha da ayıp olanı, Az şekerli bir kahveyi yudumlarken, Bir de yanında sigara tellendiriyorum. Sanki yanan bir ev var da karşımda Seyrediyorum. Elimde, Bir bardak suyum yok yangını söndürecek. Yangının alevi âdeta yakarken yüzümü, Eli kolu bağlı olmaktan utanıyorum. Kendimi Tavan arasına kaldırılmış tozlu bir sehpa, Okunmayan bir kitap, Kendi markasının son modeline tercih edilen Bir arabanın kaderine ortak görüyorum. Duyuyorum içimde Yılkı atlarının isyanını. Hani sonbaharda Kırlara salıverilen, Kurda-kuşa yem edilen yılkı atları var ya; İşte ben, Burada olan gövdeme rağmen, İstemeden ama mecburen O atların arasında dolaşıyorum. Ben ayağa kalkmalıyım çocuklar! Benim de yapacak bir şeylerim olmalı Şu vatan için. Gözbebeklerini yüreğimde hissettiğim İnsanlarım için... Kullanma süresi dolmuş yiyecekler gibi Tozlu raflarda kalmamalıyım. Klasik bir müzik gibi Her çağda geçerli olmalıyım, Çalgılarda ses vermeli, Salonlarda yankılanmalıyım. Ben ayağa kalkmalıyım çocuklar! Naftalin kokan, Ve sandıklara kaldırılan Modası geçmiş bir mantoya benzeyemem. Çürüyüp kokuşmayı bekleyemem bir koltukta. Şafakta, fırlayıp kalkmalıyım yataktan, Geç kalmamak için işime Zaman karşı yarışmalıyım. Saçlarıma dolan aklara inat, İnkâr edercesine yorgunluğu, Bedenim beynime kafa tutana kadar Çalışmalıyım. Akşam eve geldiğimde Tabanlarım yanmalı yorgunluktan, Çatlamalı ağrıdan başım, Susturmalıyım açlığımı bir lokma ekmekle, Kendimi yatağa zor atmalıyım. Beyaz bulutlar Mavi gökyüzünü nasıl örterse, Yumuşacık,okşar gibi, İşte ben de öyle Gözlerimi uykuya kapamalıyım. Ben ayağa kalkmalıyım çocuklar! Bakımsız,köhne bir bahçenin sınırında Dal uçları kurumaya başlamış Yaşlı bir ağaç değilim. Ben yeniden toprağa ekilmeli Çimlenmeliyim. Ne kadar yorgun, Ne kadar başarı dolu olsa da geçmişim, Geçmiş geçmiştir artık. Tedavülü geçmiş başarılarla Boşa öğünmek yakışmaz bana, Geçmişe bir sünger çekip Beni çökertmek isteyen yıllara direnmeliyim. Dokumalıyım zamanı akıl tezgâhlarında Her zorluğa meydan okumalıyım. İnkâr etmeliyim 50ye merdiven dayayan yaşımı. 18imde, Hadi en fazla 25imde olmalıyım. Yoruldum bu uzun dinlenmekten çocuklar! Susuz kalan bir çiçeğin, Suya kavuştuğu anda dirildiği gibi Doğrulmalıyım. Oturmak bana göre değil çocuklar, Koşmalıyım ben. Çalışanlar kervanına katılmalıyım. Silkip omuzlarımdaki rehaveti Artık davranmalıyım. Anlıyor musunuz beni çocuklar? Ayağa kalkmalıyım. Vatan için vurulan her kazmanın, Dikilen her fidanın Bir ucundan ben de tutmalıyım. Ama önce, Ayağa kalkmalıyım çocuklar! Önce ayağa kalkmalıyım.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Kâmuran Esen, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |