..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Güzellik her yerde karşılaşılan bir konuktur. -Goethe
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Kesinlikle Karşıyım! > ÖZAY ÜNSAL




9 Mayıs 2007
6 Kontöre "Okkalı Yalanlar"  
ÖZAY ÜNSAL
Eskiden yalanın biri bin paraydı, artık sadece 6 kontör, üstelik de okkalı...


:BDFI:
“Gönül Ne Kahve İster Ne Kahvehane Gönül Sohbet İster __________ Bahane”

Diyelim ki bu sözleri vurucu kılacak doğru kelimeyi bulamıyoruz, ne mi yapacağız? Eğer doğru şebekeyi kullanıyorsanız üzülmenize hiç mi hiç gerek yok.

Cep telefonumuza zaman zaman yeni servislerle ilgili bilgilendirme mesajları gelir. 6 Mayıs 2007’de öyle bir servis mesajı aldım ki “OH BE” dedim gün boyunca. İçerik şu: “9898 ACİL ÇIKIŞ! KURTULMAK İSTEDİĞİNİZ DURUMLARDA ARAYIN, SİZİ 1 DK İÇİNDE GERİ ARAYIP BAHANE BULMANIZA YARDIM EDELİM. 3SMS / 6 KONTÖR”

Dönelim vurucu kelimeye. Mesajı aldıysanız eğer arıyorsunuz 500’ü, sizi bir dakika içinde geri arayıp “kahve” diyorlar. Ve bu hakikaten de cuk diye oturuyor boşluğa ve derin bir nefes alıp “OH BE”diyorsunuz, nasıl da aklıma gelmedi!

Tabi her zaman böyle sanatsal kullanımlar sunmuyor hayat.

Diyelim ki kapı çalındı, bir de baktınız ki eşiniz! Yatak odasında da bir başkası. Acaba 500’ü çevirip durumu anlatsanız içerideki kadının “tüpçü” olabilmesinden başka bir alternatifi var mıdır servisin?

Ya da diyelim ki telefon faturanızı ödeyemeyeceksiniz. Arasanız ve ben 3-4 aya kadar da ödeyemeyeceğim. Bana şöyle işlevsel bir bahane bulun da “OH BE” diyeyim deseniz, size üretebilecekleri işlevsel bir bahane olabilir mi?

Ya da telefonunuz bir odada çekiyorken diğer odada çekmiyor diyelim. Aradınız 500’ü ve tam o ara diğer odaya geçmeniz gerekti. Diğer bir deyişle bahane almanız gereken zamanda çekmeyen odadasınız. Giden 6 kontörünüzün telafisi var mı acaba?

Eskiden yalanın biri bin paraydı, artık sadece 6 kontör, üstelik de okkalı.

Ben bu servisi kullanmadım. Nasıl şeyler söylüyorlar merak ediyorum ama yalana prim vermeyeceğim için aramayacağım tabi ki. Bu servisi insanlar gülsün eğlensinler diye mi koydular bilmiyorum. Ama bana kalırsa ayıp bir servis. Sıkıştınız mı? Arayın size yalan söylemenizde yardımcı olalım! Yalan dolan üzerine bir servis olamaz. Ya da bu kadar bariz sokulmamalı gözümüze.

Bu servisi düşünenlere bir soru: Diyelim ki müşterinizin 5 kontörü var. Onu zor durumda bırakmaya ne hakkınız var? Okkalı olmasa da bazı yalanları paylaşamaz mısınız? Belki sırf içerideki kadına “tüpçü” dedi diye karısı inanmayacak ve boşanacaklar. Bu mudur müşteri memnuniyetiniz?

Böyle bir servis üzerine ancak böyle bir yazı yazılır herhalde. Daha iyisine de gerek yoktur çünkü servisin kendisi zaten 5 para etmez bir servistir. Hatta belki hiç isteyerek dinlemediğim ama kimi yerlerde duyduğum bir şarkıyla sonlandırılabilir bu yazı: “Yalanın batsın, yalancısın”

Son olarak; şebekeye sormuşlar neden servisin eğri diye, 1 dakika içerisinde geri aramış ve söyleyecek şey bulamamış, bunun üzerine servisi kapatmışlar. Yok canım daha neler, kesin vardır okkalı bir yalan!

.Eleştiriler & Yorumlar

:: Kesinlikle katılıyorum...
Gönderen: Pelin ÖZASLAN / İzmir/Türkiye
20 Haziran 2007
Bakalım daha neler göreceğiz,insanlara yalan söyletmek için ellerinden geleni yapıyorlar.Zaten başka şekillerde insanların kontörlerini almayı başarıyorlar,gözünüzü seveyim kontör kazanmak için insanları yalana sürüklemeyin. Ellerinize sağlık...




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın kesinlikle karşıyım! kümesinde bulunan diğer yazıları...
Hakkari'ye Üniversite (İyi ki De) Yok!

Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Üstü Kapatılmamış Eğitim Rögarları
Toplama Voltran
Öss'de Ben Olabilir misin?
Ne Kadar (Yanlış) Tanıyorsunuz?
2. Dereceden Facia Bilinenli Denklem

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Farklılığın Yalnızlığı [Şiir]
Mehmed Uzun, Ömür Kısa [Deneme]
Söz Gümüşse Sükut Bakırdır [Deneme]
Mecaz Anlar [Deneme]


ÖZAY ÜNSAL kimdir?

Anlayana da anlamayana da yoktur sözüm. . . Ya da her iki durumda da fazla söze gerek yoktur. . .

Etkilendiği Yazarlar:
...


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © ÖZAY ÜNSAL, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.