Ben bir dünya yurttaşıyım. -Sokrates |
|
||||||||||
|
Birinci hikayemizin kahramanı 4 yıllık lisans eğitimini İngilizce yüzünden zorlukla tamamlamıştır. 1. sınıftan itibaren aldığı dersleri geçmiş ancak İngilizce kabusu ile 4 sene tekrar tekrar yüzleşmek zorunda kalmıştır. Son sınıfta ortaokul arkadaşının onun yerine sınava girip dersi geçmesine kadar devam etmiştir bu tek taraflı ve İngilizce kazananlı düello. İkinci hikayemizin kahramanı yine 4 yıllık lisans eğitimini başarılı bir şekilde tamamlamış ancak Guiness'e girecek performansı sergileyemediği için vekil öğretmenlikle yetinmiştir. Ya da iş aynı, hatta belki daha yoğun olmasına rağmen daha düşük ücretle yetinmiştir desek daha doğru olabilir. Her iki hikaye de kendi içinde ilginçtir. Ancak ilginçlik hikayelerin devamında tavan yapar. Birinci hikayemizin kahramanından öğretmen açığından dolayı kendi branşının yanısıra bir başka derse daha girmesi istenir. İpucu olarak olayın Türkiye'de cereyan ettiğini söylersem sanırım herkes bu dersin 'İngilizce' olduğuna imzasını atar. Yani 4 yıl boyunca sınavını veremediği bir dersten sınava alacaktır öğrencileri! İkinci hikayemizin kahramanı "Sanat Tarihi" mezunudur ve geçtiğimiz eğitim-öğretim döneminde 'Tarih', 'Coğrafya' ve 'Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi' derslerine girmiştir. Akşam çalıştığı konuyu sabah öğrencilerine anlatmıştır diyelim daha da somutlaşsın okuduklarınız. Şu sıralar akşamları kim bilir hangi dersleri çalışıyordur! Gelelim sistemin kendini yeniden ürettiği çarklardan bir başkasına. Her ne kadar ellerinden geleni yapsalar da söz konusu öğretmenlerden ve hikayesi benzer nice öğretmenden ders almakta olan öğrenciler bünyelerinin kaldırmakta zorlanacağı çeşitli sınavlara girecekler yakın gelecekte. Ve yaşıtlarıyla (belki de eşit oldukları tek değişken) boy ölçüşecekler. Bir kısmı elekte kalacak ve devam edecek, gerisi sistemin kurbanı olacak. Elekte kalanların bir kısmı da sonraki aşamalarda "kurban"ı oynayacak. Çünkü başından beri bir eşitsizlik kol gezmekte ve bu hain doğası gereği hep pusuda bekleyecek "bir tarafı eksik"leri ters köşe yapmak için. Belki dört yıl boyunca bir İngilizce dersi sınavında, belki OKS, ÖSS, KPSS, VS.de; belki 7/24'ün herhangi bir diliminde. Kesin olan bir şey varsa o da şu ki; bu hain asla kuytuda beklemeyecek, en görünürde en yürek burkutucu şekilde birgün mutlaka yüzleşeceğiz onunla. Ve daha acı olan sadece boş geçen veya az önce bahsettiğim şekilde doldurulan (!) derslerle ilgili bir eksiklik olmayacak bu. Pek çok imkandan yoksun, sosyal etkinliklerden mahrum bir yetişmişlik / yetişememişlik de bir başka tarafı olacak yüzleşeceğimiz gerçeğin. Bu aralar bir ekinoks yaşayacağız. Bir başka deyişle gece-gündüz süreleri "EŞİT" olacak. Birbirlerine zıt da olsalar, biri varken öbürü olmasa bile senede iki kere birbirlerine eşit uzunlukta oluyorlar. Üstelik değişmeli bir şekilde birbirlerine saatlerce fark attıkları bile oluyor. Ve bundan herhangi bir rahatsızlık bile duymuyorlar. Ancak "ÖTEKİ"ler olarak eğitim sistemimizin bazı yerlerinde ne yazık ki sürekli üstü kapatılmamış rögarların içerisinde buluyoruz kendimizi ve senede "HİÇ" eşit olamıyoruz. Bırakın birilerinin ilerisinde eğitim olanaklarıyla donatılmışlığı, bunun kıyısından bile geçilmiyor pek çok "öteki" okulda. Yine de acaba nasıldır eğitimde fırsat eşitliği? Hani senede iki değil bir kere bilsek nasıl olduğunu belki hiç de imrenilecek bir şey olmadığını (!) göreceğiz ve kendimizde arayacağız kusuru! Diyeceğim o ki ya eşit muamele görelim ve mevcut videomuz yenisi ile değiştirilmek üzere YouTube'dan çıkarılsın ya da ne halimiz varsa görelim ve videomuz tıklansın da tıklansın, utancımızı izleyelim hep beraber. **** AJAR DERGİSİ 2. SAYISINDA YAYINLANMIŞTIR.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © ÖZAY ÜNSAL, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |