..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Yüz kişinin içinde aşık, gökte yıldızlar arasında parıldayan ay gibi belli olur. -Mevlana
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yaşam > Simten K. Ataç




15 Mart 2007
Eksik Parça  
Ne kadar varsan , o kadar tamamsın yani !

Simten K. Ataç


Bir farklılık; belki azlık belki çokluk. Öyle bir şey olmalı ki, bende olmasa bile varolan. Öyle bir parça bulmalıyım ki çözüme atılan düğümleri kesip yok edecek ve tabloyu gözler önüne serecek.


:BCFG:
Kendim olmayı denediğim zamanlarda hep aslında çok olduğumu fark edip öyle büyük bir yük hissederim ki omuzlarımda. Çoklukla mücadeleye girip kazanma gayretinde olduğum zamanlarda ise yorgunluktan eksildiğimi, kendimde ki çoklukla başa çıkmak yerine yoklukla idare etmeye çalıştığımı fark ederim. Doğrusunu bulmaya çalıştığım zamanlarda ise tek sonuç çıkar karşıma, bütünün parçalarını ayrı tutmanın mümkün olmadığı.

Kendimi bir yap-boz gibi hissederim; eksik bir parça var ama elimde ki artan parça o değil sanki. Sığmıyor boşluğa veya küçük gelip alanını dolduramıyor gibi. Tamamlandığı zaman bilinen bir tablo çıkacak ortaya mutlaka fakat o eksik parça düğümlüyor çözümü. Gözükmüyor işte hiçbir şey, netleşemiyor o yokken derdim.

Öyle bir şey olmalı ki, bende olmasa bile varolan. Öyle bir parça bulmalıyım ki çözüme atılan düğümleri kesip yok edecek ve tabloyu gözler önüne serecek. Benimle bir bütün oluşturmayı tek başınalığa rağmen isteyecek. İçimde kaybolma pahasına, içimde eriyip özünden kopma cesaretini gösterecek. Ve içimde eriyip gitse bile asla kendi olmaktan uzaklaşmamış olacak. Benim taklidim, minik bir parçam değil ; benim bütünleyenim, tanımlayanım olacak. Bende ki fazla parça ile kendi denklemini çözecek bir varolan olmalı. Birlikte olduğumuzda renkleri uyacak, anlamı aynı olacak ama yazıldığı sayfalar farklı olacak. Ayrıyken varolmayı sürdürebilecek fakat bunu istemeyecek , birlikte büyümeyi göze alabilecek. Dışardan bakanların aykırı bulmayacağı, eğreti ve gereksiz hissetmeyeceği ; ayrıntı olmaktan ziyade asıl olabilecek.

Bugün artık omuzlarımda mevcut yük ile yürümeyi becermem gerektiğini öğrendim. Eksik parçamı tamamlamış olsam dahi aslında sırtımdan indirmeye çalıştığım yükün birazını ona birazını bana derken , onda ki yükü de sırtlanma zamanı olduğunu, yolu birlikte yürümek derken bazen sırtlanıp yürümek demek olduğunu anladım. Her zaman dik durmak ve karşıda ki varolandan ne bekliyorsan bir o kadarda elindekinden ortaya koyman demek olduğunu öğrendim.

Ne kadar varsan , o kadar tamamsın yani !

.Eleştiriler & Yorumlar

:: Teşekkür Ederim
Gönderen: Simten K. Ataç / İstanbul/Türkiye
18 Ocak 2008
Ayfer çok teşekkür ederim,kalemine ve yüreğine hayran olduğum senin beğenin; benim için çok anlamlı..

:: Kalemine sağlık
Gönderen: Ayfer Bayraktar / rize/
6 Ocak 2008
Simten kalemine sağlık.. Hep keyifle okudum .. Keyifle okuyacağım..




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yaşam kümesinde bulunan diğer yazıları...
Otogar Hikayeleri
Önyargıların Gölgesinde
Kar Tanesi
Yalan
Eski Sevgili
Pandora'nın kutusu
Hayatımızı daire kılmak
İnadına Zamanı Yaşamak
korkularla yaşamak
70'lerin çocukları

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Gönülsüz Gidişler
Mutluluk Kaçınılmaz
Dostluk Gönüldedir
Nereye Kadar?
Benim Küçük Kadınım
Kaybolan Yıllar
19 Ocak 2007 - Hrant Dink Cinayeti
Cehennem Artık Sevmemektir
Yalancı Çoban
Sevgi ve Özür

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Lanet [Şiir]
Bazı Anlarımdayım [Şiir]
Dönme Dolap [Şiir]
Hoyrat [Şiir]
Tualin Düşü [Şiir]
Şehir&dağ [Şiir]
Günebakan [Şiir]
Hayat Denklemi [Şiir]
14 Şubat Öyküsü - 4 [Öykü]
Pegasos'un Kanatlarında Yaşamak [Öykü]


Simten K. Ataç kimdir?

bence , hayatlarımızın sorumluluğunu elimize aldığımız andan itibaren , suçlayabileceğimiz kimse kalmamış demektir. Sizce?


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Simten K. Ataç, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.