Geçmiş ölmedi. Henüz geçmedi bile. -William Faulkner |
|
||||||||||
|
Bize has bir özellik, yemek içmek... Bunları yaparken ki hazzın hiçbir şeye eş değer akıbete ulaşmaması da doğal tabii.... Geçenlerde dolmuşta arkamda ki; bay ve bayanın konuşmalarına ister istemez tanık oldum... __ eve gidince ne var, yenecek... __ balık et salata vs... __ tamam çok iyi ayran da var yanında, balıklar ayıklanacak dimi, yenince mi yoksa ayıklarız... __ oh bir güzel de salata yaparız... __ nilüfer de bir güzel yapıyor salatayı......ve devam ediyorlar.. tebessümle...J. fazla yorum yapmak ta istemeden, aslında bunun bizim kültürümüze odaklı olduğunu algıladım. Yemek gerçekten zevkle yenildiğinde, inanıyorum ki ruhsal ve bedensel insan kendini müthiş hissedebilir. Bir kere düşünün karnınız aç ve karşınızda bir yemek, baştan o ihtiyacınızı gidermek istersiniz değil mi? Ya umduğunuzdan güzel değilse.......o zaman ya aç kalacaksınız ya da mecburen o lezzetsiz yemeği yemek zorunda kalacaksınız.. Karın doyurmak ve zevkle yenen bir yemeğin arasındaki farkı böylece algılarız.. Çok mühim aslında, bilerek yemek ve yemeğin değerinin zenginliği.... Osmanlıdan günümüze yemeğin yapılış tarzı ve içeriği ister istemez bir aşınma göstermiştir. Ama bu yemek zevkimizin olamayacağı anlamında olmasa gerek ki günümüze bu tezahür etmiştir. Nereden nereye geldim..J İnsan düşündüğü sürece mantık ve idrakini geliştirmek elinde. Bu her konuda olabilir. Düşünmek kadar konuşmak ve paylaşarak, daha lezzetli yemek yapmanın değerini bilmek dileğiyle......
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © H.Deniz Hatipoğlu, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |