..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
"Bazen bir mısra yaşamı değiştirir." -Kafka
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > İnceleme > Söyleşi > H.Deniz Hatipoğlu




31 Mart 2005
Sevgi İsterse Herşeyi Yener... Yeterki Sevelim.  
Bir yaşantı biter, başka başlar....

H.Deniz Hatipoğlu


eşimi hastanede bırakamadık, hem ölenlerden hemde oradaki hasta yaklaşımları çok fenaydı..üç kez hayata gidip geldi..kanser ilaçları zor ilaçlardı.. ve biz doktor la görüşerek eve gelmek istedik ve ona moral kazandırdık.. yoksa doktorlar yaşamaz, sayılı


:CAID:
Birkadın tanıdım; sevgi yüklü bir kadındı bu. Gözleri halâ pırıltılı enerjisi pozitif olan biri . Adı Sabiha yaşını hiç sormadım desem yalan olmazdı.
Çoktu yaşadıkları azdı nefreti.. sevmiş evlenmiş çoluk çocuğa karışmış biriydi her kadın gibi...
Ama farkı vardı diğerlerinden ki gözlerinde onu hissettim.

Eşini akciğer kanserinden kaybetmişti . Herşeyiyle a dan z ye o ilgilenmiş (tabii birde bağlı olduğu çocukları destekti ona) en zor haliyle bile..
Kimbilir ne dolu hayat geçirmişti belki o zor günleri hayat arkadaşıyla göğüs germiş atlatmışlardı ...
O anlattı ben dinledim imrenerek.. çocuklarını o sevgi ortamında büyütmüş kendine güvenen insanlar yetiştirmiş..
Aslında hayatta en önemli maneviyatımız bu, o bunu başaranlardan olmuştu gözümde..Eşinden bahsederken bile hala sevgisi üstündeydi...Hayata veda ederken yanında ona kelime-i şahadet getiren, kuran okuyarak veda ederken hakkını helal et bile diyebilen o hasta yatalak olan hayat arkadaşına hep gözü gibi bakan bir sevgi insanı sabiha. ...
Çok duygulanmama sebepse öldükten sonrasını bana şöyle anlatmasıydı:
----eşimi hastanede bırakamadık, hem ölenlerden hemde oradaki hasta yaklaşımları çok fenaydı..üç kez hayata gidip geldi..kanser ilaçları zor ilaçlardı..
ve biz doktor la görüşerek eve gelmek istedik ve ona moral kazandırdık..
yoksa doktorlar yaşamaz, sayılıdır zamanı demişlerdi sözle olmasada...
biz yinede Allahtan umudumuzu kesmedik . Hep dua ettim Allahım bir aylık ömür ver eşime ne olur sonra al canını ama bir ay onunla yaşama süresi ver diye hep dua ettim.
Ve dört yıl aşağı yukarı bir zaman tanıdı Mevlam bana ...
Onunla hep hayal kurardık tatil hayali ve biz mudanyada bir yaz geçirebildik...
(Buna da şükür dedi ve gözleri yine buğulandı)
...en son zamanlarında iyice zayıfladı yinede ne isterse onu yapmaya çalıştım . Artık heryere tekerlekli sandalyeyle gidiyor çok çabuk yoruluyordu çünki halsizdi.
Hep dışarı çıkarken bana el sallardı köşeyi dönerken. Tabutuyla giderken sanki yine el sallıyor gibiydi, yine köşeyi geçerken bende el salladım HOŞÇA KAL diye . Allahım sabır ver bana , sensiz geçireceğim günler için....

İşte beni derinden etkileyen bu son sözler herşeyi beynimde oluşturuverdi..Sabihayı kızı vasıtasıyla tanıdım . Kızının kendine güvenini davranışını demekki yetiştirilme tarzından ve genlerinden aldığını annesiyle görüşmemizden sonra daha iyi anladım..
Demek ki sevgiyle yoğrulmak; yalnızlığın, umutsuzluğunda ilacı....

Allah tüm hastalara acil şifalar ihsan eylesin.Tüm dualarım onlar için oldu bu akşam, tanımadığım Sabihanın eşine dua ettim....


H.Deniz HATİPOGLU
Bursa...
31/03/2005 (perşembe)

















Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın söyleşi kümesinde bulunan diğer yazıları...
Ya Maymunlar İnsanlardan Geliyorsa
Anne Bana Sarılsana...

Yazarın İnceleme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Yunanistan'dan Börek İthal Ediyormuşuz. Haberiniz Var mı?
Yüzleşme/ Soma
Kendini Eğitme Potansiyeli
İnançta Cemaat/tarikat ve Şirk Oluşumları
Çocuk Beslemek mi? Eğitmek mi?
Güzel Kitap
merhaba sevgi insanları
Kim Doğrucu, Kim Değil ki...
yemek senfonisi

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Gelecekten✨ [Şiir]
Sonsuzluk [Şiir]
Bugün [Şiir]
12 Nisan'a Dair [Şiir]
Aşk Döküldü Dudaklarından [Şiir]
Dünyaya Gelme Bedeli [Şiir]
Sessizlik [Şiir]
Her Vuruşta Rüzgârın Dansını Hissederdim [Şiir]
Son Bakış [Şiir]
Kördüğüm [Şiir]


H.Deniz Hatipoğlu kimdir?

. . . . bir varız bir yokuz gibi. . .


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © H.Deniz Hatipoğlu, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.