Bildiğim tek şey, ben bir Marksist değilim. -Karl Marx |
|
||||||||||
|
Yürüyorum belki, ya da daha da çok yürüyeceğim yine. Y nin yazgısı işte, kolları ikiye ayrıldığında yolun yürek tadında bir yanılsama gibi yücelecek ya da yalanlanacağım. Yürüyorum belki, belki daha da yürüyeceğim. Yüksek bir ebedi yatağı yüklenip de sırtıma yatmak için kendime yerle yeksan, yılgın, yorgun bir yarık yaracağım. Yuman gözünü toprak, yetecektir yanına yamak. Yürüyorum belki, ya da daha çok yürüyeceğim. Yolun y olup ikiye ayrıldığı yerlere de geleceğim. Yola çıkamadan belki, yorgun bir yaşlı yanımda, yaşlı bir yorgun yanımda, yaslanmışım sırtımdaki taşınmayan kayaya. Yaya yollarım yayıldı yangınlara. Yanarak yürümeli yolda, yürüyerek yanmalı, yanan yol olmalı bir de yürek yankısı. Yaslandım taşınmayan kayaya. Yenik bir yağmur kıyılarda, yağmurlu dalgalar, yanan yollara yağıyor. Yürüyorum. Yaslandım taşınamayan kayaya. Yürüyordum belki belki daha da yürüyeceğim. Y nin yalnız yaşayan, yenilgiye yanan yüksek yazgısının yüreğinde yatan, yalandan yakınan yalnızlığının yazgısıdır bu. Ya yalnızsındır ya yüksekte, ya yukarıdasın ya yerde, ya yüzersin ya da yürürsün, ya yenisindir ya da yıpranmış, ya yazısındır ya da yürek, ya yaratılan ya da yaratan ! Yükseliyor yani yelim. Yürüyorum belki, yürüyorum yok oluyor ayak izlerim... Yok bile, olamıyor ayak izlerim. Yolun ikiye yanıldığı yönde, yola asla çıkamamış bir kervan yaşlanıyor önümde. Yazık ki yere hiç inmemiş bir yağmur kanatlısı yükseliyor yerden. Yürüyor, yürüyor, yürüdüğümü yazıyorum, yolun y olduğu yere. Yalnızlık yalnızlık değildir, yalnızlık y dir diye. Yazık ki, yolu bulamamış bir yolcuyu kaldırıyorum yerden. Yaşlı bir adam geçti pencereden.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © serhat merdivenci, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |