..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Aşk eski bir masaldır ama her zaman yepyenidir. -Heine
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Doğa ve Dünya > Kâmuran Esen




1 Nisan 2006
Bahar Geldi mi Ne!  
Özlenen bahar.

Kâmuran Esen


Baharı özledik.


:BIIH:
Bizim buralara(Mudurnu) geç gelir bahar. Kışımız uzun sürer. Ekim ayının başında başlarız sobaları yakmaya, taaa mayısa kadar. Kazancımızın büyük bir kısmını kışın soğuğuna feda ederiz.Tonlarca odun, kömür alırız. Paltolar, kazaklar, hırkalar, botlar için harcadığımız parayla bütçemiz sarsılır. Ama dayanırız. " Dalga boyu aşmış nasıl olsa; ha bir karış, ha beş karış," atasözünden cesaret alırız.

Aylarca dört duvar arasına sıkışmaktan, kışı pencere arkasında geçirmekten bunalırız. Bakışlarımız donuklaşır, benzimiz sararır. Gözümüz yolda, kulağımız seste; bahardan bir işaret bekleriz, hacı yolu bekler gibi. O da nazlanır, bir türlü gelmek bilmez.Takvimler, baharın başlangıç tarihini her ne kadar 21 Mart olarak yazsa da; biz biliriz ki, onun gelmesi mayısı bulur. O nedenle, cemrelerin düşmesi bile; baharın gelişinin işareti değildir bizim için. Cemreler düşerken biz de odun - kömür derdine düşeriz. Kazma kürek yakmamak için, oduna- kömüre takviye yaparız. Biliriz ki kış, gücünü bizde dener. Bizi çok sever; çekip gitmez, minderi kaba gelen konuklar gibi. O nedenle Şubatta, Martta parlayan güneşe karşı tedbirli oluruz, cemreler düştü diye sevinmeyiz. Mart güneşi bizim için; " Eşek öldüren güneş, kadını dövdüren güneş," tir.

Nisan ayına girdik ama, ağaçlarımız daha yeni tomurcuk. Açmaya korkuyor gibiler. Gecenin, sıfırın altına düşen sıcaklığına karşı tedbir alıyorlar sanki. Ağaçlar, çiçekli bitkiler; pusuya yatmış, baharı bekliyorlar. Soğuklar biter bitmez, soyunacaklar kabuklarından, boy gösterecekler. Ama ne mümkün! Soğuklar fırsat mı veriyor!

Oysa nasıl özledik baharı! Bahçelerimizi, balkonlarımızı çiçeklerle donatmak için sabırsızlanıyoruz. Çiçeklerimiz, soğuğa az da olsa dayanıklı olan sardunyalarımız bile, şu mevsimde hâlâ içeride. Ilık bahar günleri geldiğinde; parka koşan çocuklar gibi dışarıya çıkaracağız onları. Çiçek deyip geçmeyin! Onlar, bizim yaşama sevincimiz. Çiçeklerimiz büyüyüp boy attıkça, renk renk açtıkça; içimiz aydınlanıyor. Bir canlıyı büyütüp, yaşatıyor olmanın sevinci dolduruyor içimizi.

Benim de var sardunyalarım. Kışa girerken, ellerim titreye titreye kopardım dallarını. Her birini küçük saksılara diktim. Onlarca hem de. Kendilerine en uygun ortamı bulmak için, evimin içinde gezdirip durdum kış boyu. O camdan bu cama; o köşeden şu köşeye taşıdım kedi yavrusunu taşır gibi. Sardunyalarımı kışın suladım, çiçek vitaminleriyle besledim.Tül perdenin arkasından alabildikleri zayıf güneşle büyüttüm. Şimdi onları bahçeye, balkonuma, evimin önündeki köprünün ahşap giydirmesinin üstüne dikeceğim. Onların çeşit çeşit renkleri içimi kıpırtadacak. Her renk sardunya, benim için ayrı bir anlam ifade ediyor.Tıpkı; halı ve kilimlerde olduğu gibi. Mavi- umut, kırmızı- aşk, yeşil - murat, sarı- hüsran vs.....Yeter ki bahar gelsin hele.

Bu sabah kuş sesleriyle uyandığımda, baharın gelmekte olduğuna inandım biraz. Cemreler düştü, gündüzler uzadı, kuşlar ötüşüyor.Yani bahar, müjdecilerini çoktan gönderdi. Kendisinin gelmesi yakındır.

Haydi bahar! Gözümüz yolda , bekliyoruz gelmeni....

O da ne! Sardunyamın tomurcuğu yırtmış kabuğunu, pembe rengiyle gülümsüyor bana penceremin kenarından. Aman Tanrım! İşte eflâtun sardunya, şu da kırmızı. Mor bir sardunya da, belirli belirsiz göz kırpıyor...Güneş, daha erken doğdu odama bugün. Evimin karşısındaki erik ağacının uçlarında çiçekler gördüm. İçim kıpırdadı. Canım kırlara gitmek istiyor. Bahar geldi mi ne!

1 / Nisan 2006 / Mudurnu



.Eleştiriler & Yorumlar

:: Varmısınız iddiaya ?
Gönderen: Ali BİLGİLİ / ISPARTA/KARS/Türkiye
1 Mayıs 2006
Karstan bakınca sıcak geliyor insana sizin oralar hocam ben - 28'e bu ne soğuk dedim arkadaşlar bu daha birşey değil -40'ta bayılma dediler. Hani size İslahiye'den pek memnun olmadığımı anlatıyordum ya hocam Kars'ı görünce fikrim değişti...

:: :)
Gönderen: Derya Çölkesen / Ankara/Türkiye
13 Nisan 2006
Bahar nasıl da güzel bir şey o up uzunnn kıştan sonra nasıl da ısıtıyor insanın içini :) Ben de duramıyorum artık içerilerde, hep bahçede yeni yeni çiçek açan ağaçların altında dursam diyorum; ama tam da derslerin en sıkışık olduğu zamana denk geliyor bahar ne yazık ki! Girmeyim içeriye kalayım doğanın tam ortasında, kuşlarla ağaçlarla derken diğer taraftan dersler geliyor insanın aklına. Ahh bir an önce bitse de şu sınavlar çıkarsam tadını baharın ve yazın dilediğimce. Baharı beklerken bir şeyi daha, yeni yazılarınızı bekledim dört gözle ve beklediğime değmiş gerçekten. Kendimi sizinle sohbet eder gibi buldum yine bir anda. Çok güzel bir bahar ve yaz geçirmeniz dileğiyle...




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın doğa ve dünya kümesinde bulunan diğer yazıları...
Yaz Bitti

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Güzel Dilimiz Türkçe
Kızım Sen Avukat Ol!
Atatürk'e Mektup
İstanbul Sizin Olsun
Ben Birazcık Deli miyim?
Öğretmenler Günü
Mudurnu'da Bir Günlük Gezi
Yeğenime Yaptığım Peynirli Börek Tarifi
Bişim Efde Heykes Bi Asayip...
Kaybedecek Hiçbirşeyi Olmayana / Ölüm...

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Dönüşü Olmayan Gidiş [Şiir]
Seni Özlemenin Kitabını Yazabilirim [Şiir]
Bensiz Yaşamaya Alışacaksın [Şiir]
İşte Gidiyorsun [Şiir]
Gelseydin Eğer [Şiir]
Ne Zaman Seni Düşünsem [Şiir]
O Beklenen Hiç Gelmeyecek [Şiir]
Çek Beni İçine Bir Nefeste [Şiir]
Sığınacağım Başka Yürek Yok [Şiir]
Uykularında Sev Beni [Şiir]


Kâmuran Esen kimdir?

Okumak ve yazmak bir tutkudur benim için. Yazdıklarımı okuyucularla paylaşmak amacıyla buraya gönderiyorum. Yıllardır, yerel bir gazeteye haftalık köşe yazıyorum. Mudurnu Belediyesinde gönüllü kültür müdürü olarak çalışıyorum. Yayımlanmış Kitaplarım: -Şiirlerle Öyküler - şiir / Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmen Yazarlar Dizisi ( 1988). . . . . . . . -Sevgi Yumağı - şiir ( 1997 ). . . . . . . . . -K. Esen'in Kaleminden Mudurnu - derleme / Mudurnu Kaymakamlığı Kültür Hizmetleri Dizisi ( 2002 ). . . . . . . . . . . -Oynatmayalım Uğurcuğum- deneme , anı / --Senfoni Yayınları ( Haziran / 2004 ) -Mudurnulu Fatma Nine'nin Günlüğü - Baskıya hazırlanıyor

Etkilendiği Yazarlar:
Okuduğum her yazardan veya yazıdan etkilenirim. Bende bir etki bırakmayacak, herhangi bir şey öğretmeyecek bir yazı düşünemiyorum.


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Kâmuran Esen, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.