Her devrim yokolup gidiyor ve peşinden yalnızca yeni bir bürokrasinin artıklarını bırakıyor. -Kafka |
|
||||||||||
|
İnsan taşınırken anlıyor nasıl bir birikmişliğin içinde yaşadığını… Vazgeçiyor muyuz peki?.. Bence hayır… Onca kararlı olma sözlerinden sonra yeniden başlıyoruz biriktirmeye… Başarsaydı yıllar öncesinin bir reklam sloganı başarırdı bunu… “Atın atın eskimiş çoraplarınızı atın” diyordu reklam… O dönemde piyasaya sürülen yeni kadın çorabı çoktan silindi gitti ama, eskiyen çoraplar bir türlü atılmadı. Üstelik kırpılıp kırpılıp kilim ya da benzeri şeyler yapıldı. Eskimiş bir eşyayı veya bir giysiyi küçük bir tadilatla yeniden değerlendirmek güzel bir şey elbette… Böyle bir tutumluluk övgüyü de hak eder… Benim sözüm aylarca, hatta yıllarca öyle işlevsiz bekletilen şeylere… Bir yerlerde okumuştum biriktirme alışkanlığının duygu ve düşüncelerle direk ilişkisi varmış… Nasıl diyeceksiniz şimdi?... Anlatayım: Eskimiş bir eşyamızı atamıyor, satamıyor, yeniden değerlendiremiyor ya da birilerine verip elden çıkaramıyorsak, kızgınlık, öfke, kin, nefret gibi duyguları da biriktiriyormuşuz… Yani bizi üzen, kıran, inciten insanları bir türlü affedemiyormuşuz… İlginç değil mi?... Daha ilginci, affetmeyi bilmediğimiz sürece, bu olumsuz duygular birike birike ağrı, sızı, nasır –evet evet nasır- gibi rahatsızlıklar oluşturuyormuş… Ötesi mi?.. Garip bir yalnızlık ve hayattan kopma duygusuyla yaşadığı mekânı çöp dağlarına dönüştüren insanların öykülerini okumuşsunuzdur, duymuşsunuzdur… Gelelim bunca lafın hissesine: Biriktirmeyin sevgili dostlar, ne kullanmadığınız eski eşyaları, ne de işinize yaramayacak olumsuz duyguları… Atın, satın, ne bileyim bir şeyler yapın. Yeter ki kurtulun… Kurtulun... Kurtulun...
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Ahmet B.çulhacı, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |