..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Umutlar, tersine çevrilmiş anılardır. -Anonim
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Öykü > Kent > Ahmet B.çulhacı




23 Şubat 2004
Bay Casper...  
Ahmet B.çulhacı
Bunca yıldır, o gelmekten vazgeçmedi; ben de onu izlemekten...


:CAHD:
Her sabah aynı saatte rastlıyorum ona...Zamanı hiç sektirmiyor. Kutsal bir görevi yerine getirir gibi, temiz ve sade giysileriyle beliriveriyor saatin sekiz otuzunda... Hep aynı palmiyenin altında bisikletinden iniyor, selesine koyduğu içi dolu poşeti özenle eline alıyor, sessiz, küçük ama sağlam adımlarla deniz kıyısındaki minicik yeşil alanı mesken tutmuş güvercinlere doğru ilerliyor...
Üç yıldır görüyorum onu...Bunca yıldır o gelmekten vazgeçmedi; ben de onu izlemekten...Bay Casper koydum adını...En işlek caddede, yüzlerce taşıtın arasında nasıl da korkusuzca bisikletini kullanabiliyor diye şaşıyorum ona...Üstelik yüzünde eksilmeyen bir çizgi gülümseme...Hiç mi telaşla akan bir trafik içinde asılmaz bu adamın yüzü?..
Artık hergün yeni senaryolar yazıyorum hakkında... 55-60 yaşları arasında olmalı diye düşünüyorum. Evlidir ve mutlaka çocukları vardır ve çoktan ekmeğini kazanmıştır onlar da...Belki torunları da vardır. Hem çocuklarına hem de torunlarına bahçeye olmasa bile, saksıya çiçek dikmeyi öğretmiştir kesinlikle...Karısı her sabah güler yüzle uğurluyordur onu ve şöyle sesleniyordur arkasından: "Yemi öyle savurup atma ha!..Telef olur sonra...Topluca bir yere at ki, çokaşıp yesin yaramazlar..."
Belki evli değildir...Yanlız yaşıyordur, ya da yaşlı bir annesi vardır üzerinden hayır duasını eksik etmeyen...
Yaşamı çok sade olmalı diye düşünüyorum. Ama geleni, gideni, arkadaşı, dostu çok olmalı...Bir kedisi vardır mutlaka, ya da köpeği, kuşu, balığı...Evine hergün gazete giriyordur. Baş sayfasından son sayfasına kadar büyük bir dikkatle okuyordur onu...Bay Casper eminim dünya klasiklerini de okumuştur. Hem de altını çize çize...Sinemaya, tiyatroya hatta ekonomiye dair iki çift lafı vardır söyleyecek...Bütçesi hiç açık vermiyordur...Pahalı giysilere düşkünlüğü yok sanırım. Topu topu iki ceketi, üç pantolonu, birkaç da gömleği var kendisini ilk gördüğümden beri. Ama onlar da her zaman temiz, her zaman ütülü...Hırsın, kıskançlığın, bencilliğin izi yok yüzünde. tam tersi öyle dingin ve huzurlu bir ifade var ki, insan kıskanmadan edemiyor... "Ben mutlulum" diyor yüzü açık açık..."Yaşamdaki onca olumsuzluğa rağmen ben mutluyum...çünkü yaşadığım sürece yüzüm doğaya dönük benim..."
Tanışsak, iki çift laf etsek, kuracağı cümleler de sade olur sanırım Bay Casper'ın...Uzun, karmaşık, süslü cümlelerin büyük yalanlar gizlediğini bilir diye düşünüyorum...
Üç yıldır görüyorum onu...Her sabah aynı noktada buluşuyoruz birbirimizi tanımadan...Ben servise binmek için geliyorum, O, güvercinlere yem vermek için...
Bu sabah...Bu sabah Bay Casper gelmedi biliyor musunuz?...Acaba?!.. Yok canım, kötü şeyler düşünmemeliyim...Mutlaka işi çıkmıştır...Belki yeni güvercin grupları oluşturuyordur kentin bir yerlerinde...Burda da öyle olmadı mı?..Üç yıl önce iki-üç olan güvercin sayısı, onun sayesinde onlarcaya ulaşmadı mı?
Bakın BAY CASPER!.. Eğer yarın sabah da gelmezseniz, güvercinlere yem verme işini ben üstleneceğim bilesiniz...Zaten uzun zamandır kolluyorum bu fırsatı.
Ama siz yine de gelin olur mu?
Çünkü benim gibi güvercinleriniz de özler sizi...
Hı Bay Casper?..

.Eleştiriler & Yorumlar

:: Kahramanın isminde yazılıp biten hikaye
Gönderen: Faik Murat Müftüler / Muğla/Türkiye
28 Ekim 2004
Öykü kahramanının adını sevimli hayalet Casper ile ilişkilendirilince anlam bir başka boyuta akıyor . Esas olarak sevimli hayalet tiplemesiyle değil , hayalet kavramıyla örtüşüyor sanırım . Yurdumuzda aslında farkedilirliğinin çok üzerinde sıklıkla rastlanabilecek bay (ve bayan) Casper'ların yaygınlığına rağmen farkedilemez oluşları hayalet kavramını yaratıyor. O dost hayaletlerin güzelliğinde , kasaptan tarttırılmış ve evde haşlanmış akciğer parçalarını yiyen sokak kedilerinin tokluğu ile başıboş güvercinlerin güvenliğinin sağlanıyor olması kaç gözün farkedebileceği bir detaydır ki ? Bu detayı bizlere hatırlattığınız için teşekkürler .

:: Casper
Gönderen: Ali kaybal / Ankara/Türkiye
27 Ekim 2004
Her yazı ve çizide insanları ilgilendiren, onların ilgisini çeken mutlaka bir ifade, bir satır veya bir sayfa vardır. Casper da benim başlık olarak ilgimi çekti. Çünkü bir zamanlar aynı sıfatın benim için kullanıldığını hatırladım ve beni 70'li yıllara taşıyıverdi birden. Demek ki hoş, güzel ve sevgiye dayalı olanlara zaman ve mekan değişse de aynı yakıştırmalar yapılabiliyormuş. Akıcı bir üslupla yazılan yazının devamı yok mu diye sonunda kendime sormaktan da alamadım. Bir denemeden ziyade bir hiyake, bir roman olmalı diye de düşündüm. Yarım kalmaması gerekir. Bilinmelidir ki, ülke bu insanların üzerinde yükselerek gelmiştir. Onlar toplumun İsimsiz Kahramanlarıdır. Yürekten kutluyorum...........

:: Selam Bay Casper
Gönderen: Altay Taron / Ankara
8 Nisan 2004
Bu öykü bana ortaokul yıllarında okuduğumuz bakmak ve görmek adlı bir parçayı anımsattı. Sevgili edebiyat hocam İbrahim Koyunlu ne de güzel açıklardı bize bakmakla görmek arasındaki farkı. Elinize dilinize sağlık Ahmet Bey, bu farkı yeniden hatırlattığınız için.

:: bay casper
Gönderen: S.Bekar / izmir
24 Şubat 2004
Kimbilir kaç bin kişi geçiyordu aynı yoldan ..Ve senin üç yıldır her gün gördüğünü bir gün bile farketmeden geçip giden...Sen, Bay Casper'i farkeden , onu görebilen..Eminim güvercinler öksüz kalmayacak !

:: Güvercinleri Casper' siz Bırakmayın..
Gönderen: Hilmi Peremeci / İstanbul
24 Şubat 2004
Ne güzel gönül gözleriniz var.. Mutluluğu Bay Casper veriyormuş, kuşlar da alıyormuş.. Şimdi siz onları bize de taşıdınız.. Casper'lar var oldukça insanlık hep + alacak.. Bazen - ler olsa da hayatımızda, sizler gibi dostlar sayesinde gönlümüz hep coşkun kalacak.. Güvercinleri Casper'siz bırakmayın Ahmet Bey.




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın öykü ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Suskunluğum: Baş Kaldırış...

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
İsyanım Kendime... [Şiir]
Neyinim Ben, Kendim?.. [Şiir]
Gitme Desem... [Şiir]
Dörtlükler... [Şiir]
Ben Bugün İzinliyim Anne... [Şiir]
Biliyorum... [Şiir]
Hüzün... [Şiir]
Bırakıp Gitmelere Dayanamıyorum... [Deneme]
Kütüphane Günlerim... [Deneme]
Su ve Rüzgâr... [Deneme]


Ahmet B.çulhacı kimdir?

Çokça okur, zaman zaman da yazarım. . . Yazdıklarım beni anlatsa da sizin yaşadıklarınıza benzer. . .

Etkilendiği Yazarlar:
Sabahattin Ali, Ahmet Hamdi Tanpınar, Oğuz Atay...


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Ahmet B.çulhacı, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.