"...Ve hepimiz az ya da çok rüyacı değil miyiz!" -Dostoyevski |
|
||||||||||
|
Bu sırada, yanımda duran tanımadığım bir kişi arkadaşına Selamiçeşmede gördüğü bir şeyi anlattı. Artık doğru mu yanlış mı bilmiyorum. Bir fare aynı şeyi yapmış. Fakat biraz şanssızmış. Yeşil ışıkta geçerken, tam yol ortasındayken ışıklar değişmiş. Hayvan hemen kaldırıma geri dönmüş. “Yattım yerlere gülmekten” diyor, tanımadığım kişi. Köpekle ben yine sabırla ışıkların değişmesini bekledik ve yeşil yanınca güvenle karşıya geçtik. Köpeklerin renk körü olduğunu söylerler ama hayvan herhalde parlaklığa ve işarete bakarak takip ediyor. Demek bazı insanların kafalarında fare beyni kadar bile beyin yok. “Yayanın yaptığı kendine zarardır, seni ilgilendirmez” diye düşünebilirsiniz. Ama kurallara uymak böyle başlar. Başkasına zarar vermediğiniz tezi de doğru değildir. Yaya olarak ya da direksiyon başında, kaza olmasa bile başkasının yaptığı bir hata yüzünden strese giren bir kişi, sırf o yüzden bir sonraki zor durumda kaza yapabilir. Görünmez sebep siz olursunuz veya o kişi olur. Haberleri de yalnız köpekler dinliyor olmalı ki trafik kazaları can almaya devam ediyor. Bağdat Caddesi gibi bir yerde hayatlarının baharında iki insan aşırı hız yüzünden can veriyor, bir yıl sonra iki kişi daha... Ben de nizami geçiş yaptığım bir sırada kırmızıda geçen bir ‘insan’ yüzünden ayağımı burktum, az kalsın eziliyordum. Korkarım aynı şey bu köpeğin de başına gelecek. Zavallı, o ‘insan’ın neden kırmızıda geçtiğini anlamayacak.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Mehmet Sinan Gür, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |