Bir deliyle başederken, yapılacak en mantıklı şey normal rolü yapmak. -Herman Hesse |
|
||||||||||
|
Kim nereden belli değildi Sivilde Hukuk Fakültesi öğrencisi Aynı zamanda coğrafya öğretmeni Numune-i İrfan Mektebi’nde muallim Askerde Yedek subay aday adayı Hakkı Efendi Bulunduğu yerde subay sayılan tek kişiydi Erler çaresiz kalınca Ne diyecek diye Koşup geliyordu Hakkı Efendi’ye Gözünün içine bakıyordu Onları kurşundan koruyacak Evliya gibi görünüyordu gözlerine Hava karardı Düşman ateşi altında Toparladı erleri Hakkı Efendi Bakmadan kimin hangi birlikten olduğuna Bir sıraya sokup dizdi düşmanın karşısına Uzandı hat Menteş Tepe yakınlarına kadar Kendinizi emniyete alana kadar Burada siper kazacaksınız dedi Küreği olanlar kürek Olmayanlar parmaklarını tırnaklarını kullanacak Uyumak yasak Başlarına iki çavuş dikti Erler çalışmaya koyuldular Biraz hareketsiz kalsalar Başları düşüyordu toprağa O kadar uykusuz yorgundular Hiç ayakta uyunur mu Kimi ayakta uyuyordu elinde tüfek İleride düdükler çaldı Düşman askerleri çekildi Ateş kesildi Yemek İngiliz bisküvisi İngiliz reçeli Gelirse geriden kurtlu bakla Tanesiz üzüm hoşafı Duruldu biraz ortalık Sessizliğe büründü Anafarta Ovası Hakkı Efendi bundan yararlanıp çevreyi keşfe çıktı Sabah yemyeşil olan fundalık Şimdi kül kömür karası Bir dere yatağında yanmış etleri yarılmış çok sayıda ceset gördü Manzara ürkünçtü korkunçtu Bunlar şehit veya çok ağır olduğu için yarası kaçamayan ateşe bakarak yanan erlerdi Kendilerine yapmak Başkalarını yakmak Buydu İngiliz’in en büyük numarası (*) (*) 2. Dünya Savaşı'nda da alev makinesini icat ettiler.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Mehmet Sinan Gür, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |