Yaşamda pek çok harf veya sayının bizlere birşeyler ifade ettiğini her zaman düşünmüşümdür. Mesala kur-an "da geçen tek cümlelerin anlamı çok fazla şekilde kafamı kurcalar ve çözümsüzlük içinde gerisin geriye dönüyor. Senelerce böyle olmuş pekçok islam alimi ve bu konuda araştırma yapan insanlar sonuçları anlamsız bulmuş. Bunların Tanrı ise peygamber arasında gizli şifre oldukları konusunda hemfikir olmuşlardır. Mesala tevratta söylenen belli sayılar diziside belki buna bir örnektir.
Peki bizim hayatımızda böyle acaip sayılar veya harfler bize tanıdık gelirmi? Mesala çoğu insan veya araştırma yapılacak büyük bir insan populasyonunda. Sürekli olarak kendilerine birtakım sayıların ve harflerin beraber gittiği konusunda hemfikirdir. Mesala birden ona kadar olan sayılarda çift veya tek sayıya bağlayarak kendini o güne hazırlayana veya alfabedeki birtakım harflerin bir araya gelmesiyle. oluşan bir takım sözcük veya isimler. Bence bunların bir anlamı vardır. Hem neden olmasın. Mesala kutsal kitaptaki geçen bu tek sözcükler bir şeyleri çağrıştırıyor veya bir takım frekans değerleri yerine geçiyor olabilemezmi? Mesala elif arap alfabesinin ve ibrani alfabesinin ilk harfidir. harfi değişik boyutlarda ele aldığımızda. veya düşük değerlikli düşündüğümüzde harften belli bir frakans değerleri çıkmazmı? veya mim buda hem arap hemde ibrani alfabesinde önemli yerleri olan harflerdir. keza lam o da bir takım çağrışılar yaparak bir bütünün farklı parçaları mahiyetinde gözüküyor. Tabi bunların çoğu safsata veya uydurulması kolay yalanlar. Ama Fizikte ve pozitif pekçok bilimde. Çoğu değerlerin eşine yani benzerine yazılan pekçok yerde aynıdır. Tabi bu demek değilki. her zaman doğru. Çünkü tümden gelimle ele aldığımızda bu sonuçların hiçbirisi doğru olmayabilir. Ama Anladığımız dünya ve alğıladığımız nesler kadar yaşam bizim için pek çok şey vaat ediyor.