Daha önceki yazmış olduğum yazıda. bazı cisimlerin sonsuza bükülerek gittiğini söylemiştim. ve düzlem aynalardan örnekler vermeye çalışmıştım. bu yazımdada onları destekliyeceğimi söylemek isterim. carl sağan"ın kosmos adlı yapıtında kara deliklelerdeki cisimlerin çekim gücü sebebiyle içine girildiiğnde cisimde uzama görüleceği ve cismin ağırlığına parelel olarak etki eden çekim sayesinde cisimde uzama meydana geleceğini vurğulamıştı. Bende bu görüşe tabi katılıyorum. çünkü evrensel çekim gücünün var olduğu her yerde, cisimler sonsuzluğa giderken yani (boş uzay ve zamanın hüküm sürdüğü yerler) cisimlerde pekçok değişiklik olacaktır. Bizim ögrendiğimiz temel fizik kurallarında doada hiçbirşey kaybolmaz şekil değiştiridi. Ama bugün evrendeki pekçok yerde madde kaybına yol açan etmenler yer almaktadır. Eger dönüşüm varsa ve o dönüşüm bizi etkilemeyecek kadar küçükse belli bir zaman diliminde önümüze değişik oranlarda çıkması gerekecektir. Anlatacaklarımla kimseyi sıkmak istemem. Ama bize verilen sınırlı aklın ve biyolojik yaşamın var olduğu her zamanda evrende bir yerlerde fizik yasalarına ters gelen veya yasanın zıddı hareket eden nesnelerden söz edeceğiz. buna şu anda sadece inanmak istiyorum.