Bir gün karşıma biri çıkacak ve bana: "Herşey olması gerektiği gibi olmaktadır, efendim" diyecektir. -A. Ağaoğlu, Yazsonu |
|
||||||||||
|
Haritada ismi olmayan En ücra köylerine. Bilirim ki ordan gelir ekmeğim, Benimdir sularına yansıyan yüz, Kuytularına sinmiş sesler benim! Kekik kokan ovalarında Bereketim gizli, Bal toplayan bir arının Kanatlarında uçuşur sevinçlerim. Dururum rüzgâra karşı, Dinlenir yorgunluğum Dağının eteklerinde, Köküne su verilmiş bir ağaç gibi Söner / içimi yakan hararetim. Ben çıkarım / yurdumun Çiğdem kokulu dağlarına, Ses verir Karacaoğlan, Ordadır Aşık Veysel’im. Çobanın yanık kavalında Ağıtlarım ses bulur, Dillenir türkülerim. Boyun bükmüş mütevazi ekinlerde Gizlidir sıcaklığım. Bir evin bacasından çıkan dumanla Dağılır hüzünlerim. Ben yürürüm / yurdumun Çileli yollarında. Çeşmelerinden ferahlar, Ağaçlarının gölgesinde serinlerim. Toplayıp, Demet yapınca kır papatyasını, Siner toprağın kokusu damarlarıma Büyür büyür Erciyes olur ellerim. Yorgun bedenimin aksi düşer Çağlayan suya, Arıtır kirini bedenimin. Nazlı nazlı akan Irmaklarının sesinde, Toprak kokulu anamın Ninnisini dinlerim. Ben aşığım Yurdumun aydınlık yüzlü Altın gülüşlü çocuklarına. Canlanır gözlerinde Çocukluk günlerim. İki saç örgüsünde kavuşur hasretler, Yanık tenlerinde Çağrıya döner sitemlerim. Ben hayranım Yurdumun gül yüzlü kızlarına. Kınalı parmaklarında Çiçek açar sevgilerim. Ege’de / Aydın Havasıyla Bedeni gönlüne dar, Halay çeker efelerim, Alır götürür beni sevdiğime. Başım döner, Ellerim yanar, Mızrap değen bir saz teli gibi, Titrer yüreğim.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Kâmuran Esen, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |