..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Yaşam hoştur, ölüm rahat ve huzurludur. Zor olan geçiştir. -Asimov
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Günlük Olaylar > Kenan Kuli




11 Kasım 2004
Dalağımın Kulağını Çekesim Geldi  
Sizi görmeye maruz bırakıyorsunuz bizi...

Kenan Kuli


Pulitzer almazsam insan değilim?


:BCHB:
Ben bir yazı yazmak istiyorum.. Adı " Gelmesen de olur, Kulağımın Östaki Borusu" ve mesela bununla kitlelere ulaşmak istiyorum.. Beceremiyor muyum nedir... Oysa ne kadar manalı bir laf; " Gelmesen de olur, Kulağımın Östaki Borusu" Evet.. Evet korkunç manalar barındırıyorum içinde? Bitirdim ben bu yüzyılı..

...Ama tabi " Dalağımın Kulağını Çekesim Geldi" kadar güçlü olmaz değil mi? ...Burada anlatılmak istenen o derin şeyi.. ııhh?.şeyi.. aauuee.. şey işte yani bunu herkesin anlamısını beklemiyorum.. Bu yüzden Pulitzer almazsam insan değilim?

...Ah yine korkunç nükteli bir laf geldi içimden durun onu da görünür kılayım da ne farklı, ne içli, ne edebi bir kimse olduğum daha net anlaşılsın " Çitilemedim, Bir Gece Önce Çamaşır Suyuna Yatırdım ( sabaha bebek patiği gibi oldu kendisi )"........?..........

Ya dostlar, Romalı veya Çankırı'lılar.. ( ismini sayamadığım civar illerden vatandaşlar)? Sonuç odaklı olalım.. Yormayalım bünyeyi? "Unuttum Seni" demek çok zor değildir? Ya da "Özledim Seni"... Bilemedin
" Kendime öyle kızdım ki, iki tokat attım suratıma bizzat kendim..." demek? Ama sanatçı olmak böyle birşey değil değil mi, sanat icra etmek daha doğrusu.. Bir farklılık yaratabilmek, birşeyi " herkesten farklı dile getirebilmek" falan filan gibi anlamları vardır değil mi yazarlığın? Radikal olucam ben derken sakata geliyorsunuz farkında değilsiniz.. Marjinal olmak için evden kaçan kızların kuaför salonlarında çalıştırıldığı bir yüzyılda yaşıyoruz.. anlamsız geldi bu laf değil mi.. İnanın son zamanlarda gördüğüm pekçok şey kadar manalı bu cümlenin kendisi.

Sırf birileri okusun diye yazılmış yazılar, sırf söylenmiş olsun diye ağızdan çıkan laflar, sırf " hacimim var benim " demek için yapılan ipe sapa gelmiz konuşmalar, sonra bunlara anlam kazandırıp ( kendi kafasında) yine kendine kağıttan taçlar yapıp " Kral/Kraliçe" olanlar... Sırf okunsun, ne yazdığım önemli değil.. Sırf bilinsin, ne yaptığım önemli değil.. Sırf taktir edileyim, ne olduğum önemli değillerle yapılmış işlerin ve sırf " ne diyor lan bu?" diye kafamızı çevirten insanların prim yapmasına izin verdiğiniz sürece arada kalacaksınız. Ya da onlar gibi olup kendinizden çıkacaksınız. Hiç korkmuyor musunuz bir gün gerçeğinizle yüzleşmekten?

Çankaya'da soyunan kızı hatırlarsınız. O kendince çok manalı birşey yaptı değil mi? Hepimiz bir şekilde dönüp baktık.. Dikkatimizi çekti. Ama yapmak istediği tek şey buydu zaten. Dikkat çekmek. Bunun altında başka bir derinlik yok. Egosunu kabartmak dışında hiçbir beklentisi yok. Herkes tarafından bilinmek, gözleri hep üzerinde hissetmek, hep bakılmak, hep beğenilmek için ne gerekiyorsa yapmak...Ne sapkın, ne sapıkça bir düşünce!

Sırf dikkat çekmek adına yapılan, yazılan ele gelir yanı olmayan işlerin amacına ulaştığına emin olun? Olamıyorsanız, yazı kümelerinin ilk yirmisine bir göz atın.
Dikkati beğeniyle çektiğini sanan sevgili vatandaşlar; dikkati çekiyorsunuz.. ama beğeniyle olduğunu sandığınız kısımda biraz terazinin topuzunu idareli kullanın... Sizi görmeye maruz bırakıyorsunuz bizi... Başka bir özelliğiniz var mı?



.Eleştiriler & Yorumlar

:: .......
Gönderen: yeşim kırlı / İzmir/Türkiye
12 Nisan 2005
ne kadar samimi...karşılıklı konuşur gibi...sanki satır aralarını doldursam görebilecekmişsiniz gibi...yine tebrikler...yeşim




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın günlük olaylar kümesinde bulunan diğer yazıları...
Mesafeler
Hikayesi Olan Şeyler Yaptım
Herseyin Tersidir Isidnek?
Telesekretere Not Bırakamayanlardımm.. tırınım.. tırınımm
Tırışkadan Nameler.(2)

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Japon Lirik Dramı
Zotec Gezegeni ve Cayda Cira Yildiz Sistemi
... The Strokes...
Güçlü Olan El (L) Ensin
(Fi) Rijit Durumlar Ansiklopedisi... Episode 1
Soğuk Savaş
Kıssa Metraj
Meslek Etiği
Tırışkadan Nameler.....
İzci

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Re-aksiyon 1 [Şiir]


Kenan Kuli kimdir?

Aslında bir tür emlakçı ilanı diyebiliriz yazdıklarıma; " Denize nazır kumdan kale, Az kullanılmış, temiz, karınca deliği. . . Devren Kiralık Salyangoz kabuğu ( Öğrenciye verilir ) . . . vs. Divitim izmarit, hokkam kahve fincanı . . . .

Etkilendiği Yazarlar:
Kafka, w.s. burroughs, L. choen, a.c clarck ...vs.


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Kenan Kuli, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.