..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Anlamak beğenmenin başlangıcıdır. -Spinoza
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Günlük Olaylar > Kenan Kuli




20 Haziran 2004
Herseyin Tersidir Isidnek?  
Aynada bile düz göremez kimse kendini.. Ne de olsa

Kenan Kuli


Artik bulunmaz o.. Kaybolmamistir.. sadece saklanmaktan vaz geçmistir artik?Bu yüzden aranmaz.. Bu yüzden bulunamaz? Sakli olmayan hiçbirsey aranmaz?


:BDDD:
Bulunma ihtiyaci duyan herkes saklanir? Aranma ihtiyaci duyan herkesin telefonlarini kapatmasi gibi? Sevişmek isteyen herkes pişmanlik duyar.. Arinmak isteyen herkesin günah işlemesi gibi.. Bulusmak isteyen herkes ayrilir.. Barismak isteyen herkes küser.. ve yasamak isteyen herkes öldürür ?.

Bir baskasinin gözüyle görmeye çalistigimiz hersey hep bir sey gösterir bize.. Kendimizi? Kendi yönlerimizi, yörüngelerimizi, analitiklerimizi, geometrilerimizi? Herseyimizi ? Herkesi etkiliyerek yola çikilir.. Biri içeri alinir, sonra bir digeri izler onu.. Koca bir sehiri içine hapsedene kadar gülümser insan? Sonra yüksek sesle disari atar etindekileri.. Kabuk degistirir? Kilik degistirir.. Aradigini buldugundan midir bilinmez, aranmaktan vaz geçer? içindedir sehir? sehirde kaybolmamayi ögrenmistir? Büyümüstür? Büyülemistir çünkü? Herkese egdirdigi boyunlarin arasinda gezinir gülümsemesi? içinde bir sehir vardir atik?Bir kisiyi sevmekten vaz geçer?Sehirin bütün isiklarinda gezinir gülümsemesi? Her yerde görünmeye baslar.. Kendi içine dönmüstür çünkü.. Herkes görür?Ayaklarina sarap damlatir sehir..Sarhoslasir adimlari?Uzun süre sevisirek egitir sarhosken içeri aldigi adamlari.. Birini sevmekten vaz geçer insan.. Artik bulunmaz o.. Kaybolmamistir.. sadece saklanmaktan vaz geçmistir artik?Bu yüzden aranmaz.. Bu yüzden bulunamaz? Sakli olmayan hiçbirsey aranmaz?

Bütün hayatini geçirir karsidan bir baska karsiya? Karsi karsiya kalir yalan ve gerçek arasinda?Hayatinda bir kez olsun delirenlerin gözü gerçekten baskasini görmez. Hiç delirmemis olanlar korkutur akilla yaşayanlari..Korkusu hiç pisman olmamaktir temizlerin. Temiz olmaktan usanir bakireler?Akilli olmak kadar tehlikelidir delirmek. Aklin yapamayacaklarinin yapilmis halidir delirmek.. Akilsizligin sonuçlarini yok yetmektir düsünmek.. Iki ayi güçtür ve ne yazik ki sigmaz ayni bedene.. Ya akillisindir ya da deli?Seçme sansinin oldugunu sanir kisi? Oysa çoktan seçilmistir hala bununla ugrasirken beyni, sevisiyorsa başkasiyla bedeni?
"Giderse Gitsin!"lerdir artik geçimisindekiler? Yeninin yüzünden, yüzüne kapatilir öncekinin sesleri?Pismanlik bitmistir? Geçmisinde yarattigi kristalleri kirdigi için pisman olmadigini farketmez kisi?Bilakis hak etmistir; artik ona göre kirilmasi hiçbirsey ifade etmeyen saglam oldugu sanilan seyi?ilk dokunusa kadar tedirgindir bir süre?Sonra da kapatir zaten herseyi kendi üzerine? Pismanlik bitmistir, sevismeye başlmalistir bakire?

Dünyanin kabugununun soyulmaya çalisildigi yerlerde bulusulur?Vakit geçirmeden konusulur? Isinmis olan her yer birbirlerinin nefesiyle sogutulur. Yer kabugunun soguyup çatlamaya baslamasindan önceki hali kadar sicaktir geçirilen zamanin tadi. Belki de bir felaket degildir kitalarin birbirinden ayrilmasi. Dünya bile buluşmak için ayirmistir kendisini kendi içinde.. Neden kizilsin ki insanogluna baskasinin solugunu cigerine çekerek içini sogutuyor diye? Sonra sonra belirler herkes kendi sinirini.. Tarih savaslari baslar korunmak için sahiplenilen sinirlari? Bir arada yasayanlar düsman olur.. Kimi denize dökülür, kimiyle arasina uzaydan görünecek kadar büyük set konulur. SINIR konmussa kalkmaz artik. Buluimak isteyenler SINIR komsusu, bulusulani özleyenler sinir hastasi olur?


Yasamaya başlamadan önce de ölüdür insanoglu. Yasamaya basladiginda fark eder bunu. Hayatta kalmak için öldürür birisi, hayatta geçmek için öldürülmeyi göze alir bir digeri? Bu kadardir iste hekesin görebildigği? Bu kadardir herkesin durdugu yer. "Buraya kadar"larin toplaminin üzerine örtüdür herkesin gölgesi? Arkasina düser günese bakanlarin gölgesi. Karanlikta yasyanlar görmek ister isigi, isikta kalanlar merak eder karanligi?

Aynada bile düz göremez kimse kendini.. Ne de olsa "Herkesin Tersidir Kendisi"?.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın günlük olaylar kümesinde bulunan diğer yazıları...
Mesafeler
Hikayesi Olan Şeyler Yaptım
Dalağımın Kulağını Çekesim Geldi
Telesekretere Not Bırakamayanlardımm.. tırınım.. tırınımm
Tırışkadan Nameler.(2)

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Japon Lirik Dramı
Zotec Gezegeni ve Cayda Cira Yildiz Sistemi
... The Strokes...
Güçlü Olan El (L) Ensin
(Fi) Rijit Durumlar Ansiklopedisi... Episode 1
Soğuk Savaş
Kıssa Metraj
Meslek Etiği
Tırışkadan Nameler.....
İzci

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Re-aksiyon 1 [Şiir]


Kenan Kuli kimdir?

Aslında bir tür emlakçı ilanı diyebiliriz yazdıklarıma; " Denize nazır kumdan kale, Az kullanılmış, temiz, karınca deliği. . . Devren Kiralık Salyangoz kabuğu ( Öğrenciye verilir ) . . . vs. Divitim izmarit, hokkam kahve fincanı . . . .

Etkilendiği Yazarlar:
Kafka, w.s. burroughs, L. choen, a.c clarck ...vs.


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Kenan Kuli, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.